Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-25@10:15:29 GMT

شهرداری موظف به اجرای طرح تفکیک از مبدا زباله است

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۵۲۲۴

شهرداری موظف به اجرای طرح تفکیک از مبدا زباله است

به گزارش وانانیوز، 

 کیومرث کلانتری در حاشیه برنامه پاکسازی رودخانه کن با اشاره به اینکه اینگونه برنامه‌ها مردم محور است و هدف از برگزاری آن اشاعه فرهنگ زیست محیطی و حس مسئولیت‌پذیری بیشتر در بین مردم است، گفت: بر اساس قانون حفظ محیط زیست وظیفه‌ای عمومی است و همه آحاد جامعه در قبال محیط زیست و طبیعت مسئولیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اظهار کرد: برنامه امروز یک حرکت نمادین است و پیام آن به کسانی که نسبت به محیط زیست کم لطف هستند و زباله‌های خود را در طبیعت رها می‌کنند این است که بگوید طبیعت متعلق به همه است و هر کس آن را آلوده کند باید خود مجدد آن را تمیز کند.

کلانتری با بیان اینکه اجرای این برنامه‌ها در واقع تحقق اصل ۵۰ قانون اساسی است که حفظ محیط زیست را وظیفه عمومی می‌داند تصریح کرد: در حقیقت پسماند یک کالای اقتصادی است و درصد زیادی از آن قابل باز یافت است و  باید به چرخه بازیافت برگردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: البته در بحث پسماند صرفا مصرف کننده مسئولیت ندارد و تولید کننده هم دارای مسئولیت است.

وی در پایان با اشاره به اینکه خوشبختانه فرهنگ زیست محیطی و مسئولیت پذیری مردم در قبال محیط زیست نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است ولی در برخی بخش‌ها با مشکل مواجه هستیم، گفت: در هرجایی که زیست باشد پسماند هم هست و راهکار آن مدیریت درست بر پسماند است.

همچنین در این برنامه خسرو آبادی -شهردار منطقه ٥ تهران- گفت: این منطقه یکی از اصلی‌ترین مناطق تفرجی طبیعی تهران است که مردم در اوقات فراغت به این منطقه مراجعه می‌کنند و حفظ آن اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه اگر نتوانیم رود دره‌ها را حفظ کنیم دچار مشکلاتی می‌شویم، اظهار کرد: یکی از این مشکلات مدیریت سیلاب است. اگر این رودخانه‌ها لایروبی نمی‌شد سیل سال گذشته صدمات زیادی به تهران وارد می‌کرد.

خسرو آبادی با اشاره به اینکه این مناطق طبیعی متعلق به همه مردم است و برای بهره‌مندی از آن باید همه دست به دست هم دهیم و از آن حفاظت کنیم، تصریح کرد: شهرداری آمادگی این را دارد که تا با همکاری همه بخش‌ها بویژه شهروندان، اینگونه اقدامات را در سطح مناطق توسعه دهد تا بتوانیم شهری با محیط زیست بهتر داشته باشیم.

شهردار منطقه٥ تهران در پایان از شهروندانی که جهت تفرج به این مناطق مراجعه می‌کنند خواست ضمن بهره‌مندی از طبیعت، موضوع حفاظت و صیانت از رودخانه‌ها و مناطق طبیعی را هم مورد توجه قرار داده و در این خصوص محیط زیست و شهرداری را در جهت داشتن محیط زیستی سالم تر یاری کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره محیط زیست استان تهران امروز (۲۴ خرداد) در یک برنامه نمادین و فرهنگی با همت و مشارکت محیط زیست استان تهران وشهرداری‌های مناطق ٢٢ و ٥ تهران با همکاری بخشداری کن، دهیاری‌های محلی و همچنین همراهی تشکل مردم نهاد زیست محیطی رفتگران طبیعت و دیگر دوستداران و علاقه مندان محیط زیست بخش‌هایی از حاشیه رودخانه کن و محور سولقان از وجود زباله پاکسازی شد.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: پسماند محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۵۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد

 میثاق دست‌پاک  بیان کرد: اجرای پویش جمع‌آوری زباله و برگزاری نمایشگاه نقاشی به مناسبت هفته سلامت با شعار سلامت خانواده، مردمی‌سازی سلامت در شهر بزمان برگزار شد.
 
وی افزود: در واقع در چهارمین روز از هفته سلامت مصادف با روز جهانی زمین پاک با شعار «سرمایه‌گذاری در زمین و توسعه بازیافت و بهره‌وری سبز» اجرای پویش جمع‌آوری زباله در مدارس و برگزاری نمایشگاه نقاشی با حضور نمایندگان اداره محیط‌زیست، مرکز بهداشتی درمانی بزمان و کانون فرهنگی آموزش انجام شد.
 
سرپرست مرکز بهداشت ایرانشهر با اشاره به اهمیت و حفظ محیط‌زیست برای نسل‌های آینده، تصریح کرد: شرکت در چنین پویش‌هایی، باعث سالم نگه‌داشتن محیط‌زیست و ترویج فرهنگ حفظ آن و سلامت افراد می‌شود.
 
 وی به‌ضرورت ساماندهی و برنامه‌ریزی برای تولید زباله کمتر، کاهش مصرف ظرف پلاستیکی و نیز مدیریت پسماندها برای جلوگیری از رهاسازی زباله‌ها اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود
  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • رسالت دانشجویان در راستای اجرای اهداف برنامه‌های زمین پاک
  • هوای زمین را داشته باشیم