Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمدباقر نوبخت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: در قالب برنامه جامع اشتغال زایی کشور، برای هر یک از استان ها، تسهیلات و یارانه های خوبی پیش بینی شده است تا مطابق برنامه مشخص، زمینه ایجاد فرصت های شغلی جدید فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تفاهم نامه های مربوط به ایجاد 983 هزار و 930 فرصت شغلی در کشور به صورت جداگانه با هر یک از وزیران دولت به امضا رسیده و به عنوان پیش پرداخت 20 درصد از مبالغ پیش بینی شده در تفاهم نامه ها، تخصیص پیدا کرده است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه سهم خراسان رضوی از تسهیلات و یارانه پیش بینی شده برای اشتغال زایی در سال 98، حدود 2839 میلیارد تومان است، اظهار کرد: از این مبلغ، 101 میلیارد تومان یارانه و 110 میلیارد تومان اعتبار بلاعوض است و انتظار می رود با هزینه کرد تسهیلات پیش بینی شده، 46 هزار و 531 فرصت شغلی در این استان ایجاد شود.

وی یکی از برنامه های اصلی دولت در سال 98 را ایجاد اشتغال و رونق بخشیدن به تولید برشمرد و گفت: با موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی، مبلغ یک میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید برداشت شده است و آمادگی برای تخصیص تسهیلات پیش بینی شده مطابق برنامه جامع اشتغال زایی کشور وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه شورای اشتغال استان ها باید سهم خود از محل تسهیلات اشتغال زایی را از وزارتخانه ها مطالبه کنند، خاطرنشان کرد: بنده به صورت هدفمند به استان ها سفر می کنم تا مدیران استانی و محلی را با سهم شان از تسهیلات پیش بینی شده آشنا کنم و زمینه مطالبه گری از وزارتخانه ها فراهم شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در نتیجه تحریم ها مشکلاتی در بخش های مختلف به وجود آمده است اما بسیاری از مسائل به تحریم ها ارتباط ندارد و با برنامه ریزی دقیق می توان در جهت توسعه و پیشرفت گام برداشت.

وی با بیان اینکه انتخاب آقای رزم حسینی به عنوان استاندار خراسان رضوی شرایط مناسبی را برای اجرای طرح های توسعه پایدار فراهم کرده است، گفت: با توجه به مدیریت قوی که در استان ایجاد شده است، به آینده خوش بین هستیم؛ تردید ندارم خراسان رضوی در حوزه های مختلف می تواند یک سر و گردن از دیگر استان ها بالاتر باشد.

نوبخت با اشاره به محدود شدن منابع مالی دولت به دلیل اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشورمان گفت: از مدیران استانی درخواست دارم که هزینه های جاری را اولویت بندی کنند تا بتوان موارد غیرضروری را کنار گذاشت و در دیگر موارد هم در حد امکان صرفه جویی کرد.

وی با بیان اینکه برای تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی با کمک بخش خصوصی برنامه ریزی های لازم انجام گرفته است، افزود: از شوراهای برنامه ریزی استان ها انتظار می رود که به جای تعریف پروژه های عمرانی جدید، برای تکمیل طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا تلاش کنند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 27 هزار میلیارد تومان اعتبار به منظور تکمیل طرح های عمرانی به صورت اوراق اسناد و پول نقد تخصیص پیدا کرده است درحالی که میزان تخصیص ها در مدت مشابه سال قبل حدود 4 هزار میلیارد تومان بود.

وی ادامه داد: سعی کرده ایم که اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای استان ها به صورت تدریجی در نیمه نخست سال پرداخت شود تا با فعال شدن طرح های عمرانی، زمینه اشتغال زایی برای جامعه هدف فراهم شود.

نوبخت با بیان اینکه اصلاح ساختار بودجه مطابق دستور رهبر معظم انقلاب در 4 محور انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش درآمدهای نفتی، افزایش بهره وری در هزینه کردهای دستگاه های اجرایی مدنظر قرار گرفته و برنامه ریزی های خوبی هم در این زمینه انجام شده است.

وی گفت: با توجه به شرایط تحریمی، ادامه روند موجود در حوزه درآمدها و مصارف لزوما نمی تواند به افزایش کارآیی بیانجامد و ضرورت دارد که در راستای اصلاح ساختار بودجه ای گام برداشته شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ابراز کرد: هر بخش از مسئولیت سازمان برنامه و بودجه که نیاز باشد، به استان واگذار خواهد شد و این مسئله در مصوبات جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی لحاظ شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال خراسان رضوی رئیس جمهور سازمان برنامه و بودجه یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۵۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمنی جاده‌ های خراسان جنوبی اولویت اول استان در شرایط فعلی است

عباس زاده در هفتمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان که در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانسی دستاورد‌های دولت با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: برای ایجاد ایمنی لازم در جاده‌های خراسان جنوبی باید نسبت به حضور و آمادگی‌های مورد نیاز خود در این خصوص اطمینان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه نباید حوادث جاده‌ای به جهت کم کاری دستگاه‌های اجرایی مربوط در استان اتفاق بیفتد، افزود: با هدف ایجاد ایمنی در جاده‌ها در صورت نیاز پلیس، راهداری و هلال احمر باید نسبت به تقویت نیرو‌ها و امکانات خود در جاده‌های استان اقدام کنند.

عباس زاده با بیان اینکه در سال جاری تا عید فطر با افزایش تردد در جاده‌های استان مواجه هستیم، گفت: ایمنی جاده‌های خراسان جنوبی اولویت اول استان در شرایط فعلی است و باید تلاش کنیم روند خوب روز‌های گذشته در شب‌های قدر و تعطیلات عید فطر هم تداوم داشته باشد.

معاون پلیس راه استان نیز گفت: تعداد فوتی‌های در تصادفات برونی شهری استان تا به امروز ۶ نفر است که این آمار در سال گذشته در مدت مشابه ۲۰ نفر بوده است.

سرهنگ کاظمی افزود:متخلفانی که پلاک خودروهایشان رو مخدوش می‌کنند، ۱۵ روز خودرویشان توقیف می‌شود.

شاهوردی مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی هم از فعالیت ۳۸ چادر عشایری در استان در طرح بهار خدمت در سطح محور‌های استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۱۰۵ درصد تعهد ایجاد اشغال در شهرستان کرمانشاه طی سال ۱۴۰۲ محقق شد
  • اشتغال‌ زایی با تمرکز بر ظرفیت های موجود
  • سفره افطار ۶ کیلومتری در مشهد پهن شد 
  • افتتاح ۲ طرح گردشگری در زرند
  • ۳ همت تسهیلات توسط صندوق های حمایت از بخش کشاورزی پرداخت شد
  • اشتغال‌زایی برای ۱۲۴۸ نفر از زندانیان کردستان
  • ورود بیش از ۷ میلیون زائر و مسافر نوروزی به قم
  • ایمنی جاده‌ های خراسان جنوبی اولویت اول استان در شرایط فعلی است
  • بارش‌های رگباری و وزش باد شدید در خراسان رضوی/ خودداری از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها
  • پرداخت ۴۵۰ میلیارد تومان به طرح‌های اشتغال‌زایی بوشهر