Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@00:33:22 GMT

ریختن سبوس بر روی نان غلط است

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۵۸۲۹

ریختن سبوس بر روی نان غلط است

مشاور عالی وزیر بهداشت در یزد گفت: ریختن سبوس بر روی نان بسیار غلط است که اصلا قابل جذب در نان نیست.

به گزارش ایسنا، محمد اسماعیل اکبری در نشست تخصصی بسیج ملی کنترل فشار خون و اجتماعی سازی سلامت در یزد گفت: مراقبت از افراد با فشار خون بالا بعد از شناسایی باید به صورت جدی انجام شود که گروه پرستاری بسیار در این امر کمک رسان هستند و باید بیشتر در امر سلامت و پیشگیری دخالت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیج ملی کنترل فشار خون اقدام بسیار مهمی است که در کشورهای دنیا در این زمینه هزینه نشده است.

وی تصریح کرد: یک پنجم مرگ و میرهای دنیا به دلیل فشار خون است و ۹۷ هزار نفر در سال گدشته در کشور بخاطر بیماری فشار خون جان خود را از دست داده اند.

اکبری افزود: ساختارهای بخش صنعتی باید به کاهش نمک در موادغذایی بپردازند و خانواده ها باید به مصرف حبوبات و سبزی و میوه بپردازند و برگرداندن خانواده ها به مصرف حبوبات( ماش و عدس و نخود و لوبیا) باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: ریختن سبوس بر روی نان بسیار غلط است که اصلا قابل جذب در نان نیست.

مشاور عالی وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: سطح بندی خدمات سلامت در خانواده شروع می شود و به جامعه تعمیم پیدا می کند.

براساس گزارش وبدا، وی در پایان تاکید کرد:پیشگیری در حوزه بهداشت، همت و همکاری بین بخشی می طلبد و حتما توان مضاعف نیاز دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فشار خون نان وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۵۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  همزمان با هفتۀ سلامت طرح غربال‌گری و پایش سلامت کارکنان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به‌همت گروه بهداشت عمومی و با همکاری دانشجویان به‌مدت دو روز در شهرک سلامت دانشگاه برپا شد.

دکتر هادی علیزاده، رئیس دانشکدۀ بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه هدف از اجرای این طرح را ارائۀ آموزش‌های لازم برای اصلاح شیوۀ زندگی سالم دانست وگفت: در راستای برگزاری هفتۀ سلامت با شعار "سلامت خانواده، مردمی‌سازی سلامت" و با توجه به این موضوع که چاقی و دیابت از مشکلات عمده و شایع در جامعه می‌باشد و رفتار‌های سلامت افراد جامعه دست‌خوش تغییرات زیادی شده است.

وی گفت: اقدامات پیشگیری کننده می‌تواند رفتار‌های نامناسب بهداشتی را در افراد تغییر دهد و سبک زندگی سالم را جایگزین سازد و بدین منظور برای ارتقاء آگاهی خانوادۀ دانشگاه، ایستگاه غربال‌گری و پایش سلامت برپا شد.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش آگاهی دربارۀ بیماری‌های غیر واگیر هم گفت: دیابت و فشار خون از جمله بیماری‌هایی است که بدون علامت و به اصطلاح خاموش هستند، به‌طوری که گاه افراد دارای دیابت و یا فشار خون بالا هستند، اما هیچ علامتی را تجربه نمی‌کنند و افراد معمولا پس از بررسی‌های معمول فشار خون و آزمایش قند خون متوجه می‌شوند که به پرفشاری خون و یا دیابت مبتلا هستند؛ از این رو تشخیص و شناسایی به‌موقع در درمان این بیماری‌ها بسیار مهم است.

 

دیگر خبرها

  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • تدوین بسته‌های خدمتی در برنامه سلامت خانواده
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی برای افراد در برنامه «سلامت خانواده»
  • وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی در برنامه «سلامت خانواده»