Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@12:30:21 GMT

ریختن سبوس روی نان غلط است

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۵۸۳۹

ریختن سبوس روی نان غلط است

مشاور عالی وزیر بهداشت در یزد گفت: ریختن سبوس بر روی نان بسیار غلط است که اصلا قابل جذب در نان نیست.

به گزارش ایسنا، محمد اسماعیل اکبری در نشست تخصصی بسیج ملی کنترل فشار خون و اجتماعی سازی سلامت در یزد گفت: مراقبت از افراد با فشار خون بالا بعد از شناسایی باید به صورت جدی انجام شود که گروه پرستاری بسیار در این امر کمک رسان هستند و باید بیشتر در امر سلامت و پیشگیری دخالت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیج ملی کنترل فشار خون اقدام بسیار مهمی است که در کشورهای دنیا در این زمینه هزینه نشده است.

وی تصریح کرد: یک پنجم مرگ و میرهای دنیا به دلیل فشار خون است و ۹۷ هزار نفر در سال گدشته در کشور بخاطر بیماری فشار خون جان خود را از دست داده اند.

اکبری افزود: ساختارهای بخش صنعتی باید به کاهش نمک در موادغذایی بپردازند و خانواده ها باید به مصرف حبوبات و سبزی و میوه بپردازند و برگرداندن خانواده ها به مصرف حبوبات( ماش و عدس و نخود و لوبیا) باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: ریختن سبوس بر روی نان بسیار غلط است که اصلا قابل جذب در نان نیست.

مشاور عالی وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: سطح بندی خدمات سلامت در خانواده شروع می شود و به جامعه تعمیم پیدا می کند.

براساس گزارش وبدا، وی در پایان تاکید کرد:پیشگیری در حوزه بهداشت، همت و همکاری بین بخشی می طلبد و حتما توان مضاعف نیاز دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فشار خون نان وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۵۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی برای افراد در برنامه «سلامت خانواده»

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عباس علیپور گفت: اجرای برنامه «سلامت خانواده» با هدف ارائه خدمات پیشگیرانه سلامت برای جلوگیری از بروز بیماری و یا تشخیص بیماری در مراحل اولیه در افراد انجام می‌شود تا از تشدید بیماری در آنان جلوگیری شود.

وی افزود: این برنامه جزو تکالیف قانونی وزارت بهداشت بوده و از سال گذشته در کشور آغاز شده و امسال اجرای آن تسریع خواهد شد. ۲۷ میلیون نفر از شهروندان در مناطق شهری دارای یک تیم سلامت، مراقب سلامت و پزشک خانواده خواهند شد که این افراد تمام خدمات سلامتی را به آنها ارائه خواهند داد.

وی با بیان این که ارزیابی عوامل خطر بیماری در افراد از اصول برنامه «سلامت خانواده» است، اظهار داشت: در این برنامه متناسب با گروه‌های سنی بسته‌های مراقبت سلامتی برای افراد تدارک دیده خواهد شد و اگر فردی نیاز به ارجاع داشته باشد در سطح یک به پزشک خانواده و در سطوح تخصصی بالاتر به متخصص مربوطه، ارجاع خواهد شد.

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه برای اجرای برنامه در سال جاری منابع خوبی در نظر گرفته شده و امیدواریم بتوانیم این برنامه را در ۱۰ استان به طور کامل و در بیش از ۱۹۰ شهر دیگر، اجرایی کنیم.

عیلپور خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم در این برنامه شرکت کنند تا بتوانیم آنها را به یک مراقب سلامت برای رصد سلامتی شان، متصل کنیم. همچنین مردم می‌توانند پزشک خانواده خود را در این برنامه اننخاب کرده و خدمات لازم را دریافت کنند.

وی در پایان با اشاره به این که تا پایان فصل بهار این برنامه به صورت عمومی در کشور اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: در خصوص ویرایش جدید شیوه نامه اجرایی برنامه سلامت خانواده نیز با معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رایزنی‌های لازم صورت گرفته و با رفع اشکالات ویرایش اول، شیوه نامه جدید اجرایی به زودی ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تدوین بسته‌های خدمتی در برنامه سلامت خانواده
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی برای افراد در برنامه «سلامت خانواده»
  • ارائه خدمات درمانی در راستای برنامه‌های نظام سلامت
  • اجرای طرح واکسیناسیون علیه عفونت تنفسی و گوش در بوشهر
  • آغاز هفته سلامت با شعار مردمی سازی در خوزستان+فیلم
  • وجود ۳۸۰ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری
  • سلامت خانواده از آموزش پرورش تا آموزش عالی
  • سلامتی و خوشبختی خانواده‌ها در دست اعضای یک جامعه است
  • دانش‌آموزان سفیر سلامت ۱۶ میلیون خانواده هستند
  • ۴۲ هزار نفر از مراکز بهداشتی و درمانی خوشاب خدمات گرفتند