Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاتا، وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای اجرای دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق علم نافع و حل مشکلات کشور، نشست هم اندیشی را با حضور مراکز علمی و دانشگاهی برگزار می‌کند.

در این نشست وزرای صمت و علوم، تحقیقات و فناوری، معاون علمی فناوری رییس جمهور، مدیران ارشد وزارت صمت و شرکت‌های دانش بنیان حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: رشد اشتغال با اجرای برنامه وزارت صنعت برای رونق تولید/ وزارت صنعت میدان‌دار اصلی تولید در کشور است

همچنین از روسای۱۵ دانشگاه برتر کشور و واحد‌ها و صنایع تولیدی بزرگ کشور نیز برای حضور در این نشست هم اندیشی دعوت به عمل خواهد آمد.

در این نشست چگونگی تحقق فرامین رهبری در خصوص رونق تولید و توجه به داخلی سازی قطعات و ساخت داخل و همچنین نقش دانشگاه ها، مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان در اجرای این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۶۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت 490 مرکز نوآوری در کشور/ ضرورت رفع مسائل اساسی با ظرفیت‌های قانون جهش تولید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدجواد صدری مهر، مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری معاونت علمی، فناوری، اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در نخستین گردهمایی مدیران مراکز نوآوری دانشگاهی و مراکز نوآوری پارک‌های علم و فناوری کل کشور که امروز صبح در کارخانه نوآوری امیدینو برگزار شد، گفت: در اکوسیستم و زیست بوم نوآوری کشور نیازمند ارتباط منطقی هستیم. مراکز نوآوری نسبت به شتاب‌دهنده‌ها و کارخانه‌های نوآوری مزیت دارند.

وی با بیان اینکه  مراکز نوآوری تقاضا محور هستند و مسائل و تقاضای نهاد‌ها و مراکز را بررسی می‌کنند، افزود: اکنون پارک‌های علم و فناوری برای رفع مسائل متعدد مراکز نوآوری ایجاد کرده اند. به عنوان مثال پارک علم و فناوری کرمان و یزد، مرکز نوآوری پیرامون رفع مسائل معدنی ایجاد کرده اند. چند دانشگاه نیز بر اساس توانمندی اعضای هیات علمی شان به این مساله ورود پیدا کرده اند، اما آیا این مراکز تعاملی برقرار کرده و در راستای یکدیگر فعالیت دارند؟

مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری معاونت علمی، فناوری، اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: ما باید نگاه مدیریتی خوبی برای رفع مسائل اساسی و کلان کشور داشته باشیم. برای این هم‌افزایی باید با شبکه سازی این مجموعه‌ها از ظرفیت‌ها و اعتبارات مالیاتی قانون جهش تولید استفاده کنیم. 

وی تصریح کرد: تجارب جهانی نشان داده است دولت نقش مهمی در برقراری این مراکز نوآوری ایفا می‌کنند. اکنون ۴۹۰ مرکز نوآوری در کشور داریم که از میان آنها مراکز نوآوری پارکی و دانشگاهی فعالیت‌های مهمی ایفا می‌کنند که باید مورد حمایت قرار بگیرند.

دستیار معاون علمی رئیس جمهور یادآورشد: در حال حاضر گواهی صلاحیت مراکز نوآوری با توجه سابقه درخشان جهاددانشگاهی در دوران دفاع مقدس و بازسازی به جهاددانشگاهی واگذار شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • نخستین نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه
  • حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی
  • نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه
  • آمادگی وزارت علوم برای همکاری با بریکس در حوزه آموزش‌های مهارتی
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • نشست هم‌اندیشی‌ تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد
  • فعالیت 490 مرکز نوآوری در کشور/ ضرورت رفع مسائل اساسی با ظرفیت‌های قانون جهش تولید
  • جهش در اجرای طرح‌های پژوهشی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • جهش در اجرای طرح‌های پژوهشی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان / ۱۱ هزار طرح پژوهشی دانشگاه و صنعت در حال اجرا + فیلم