Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس روز جمعه اعلام کرد: خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز، آبرسانی از سد رودبال به شهرهای فسا و استهبان، آبرسانی از سد هایقر به شهر جهرم، ساختمان سد هایقر، شبکه آبیاری و زهکشی تنگ براق، شبکه آبیاری و زهکشی سد تنگاب، بهره برداری از چهار هزار هکتار از شبکه آبیاری و زهکشی سد میرزای شیرازی، آبرسانی به شهر داراب و زرین دشت از سد رودبال و آبرسانی به شهرهای سعادت شهر و ارسنجان از جمله پروژه‌های دارای بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار فارس در این دیدار افزود: با توجه به اینکه تکمیل این پروژه‌ها سهم بسزایی در توسعه زیرساخت‌های استان خواهد داشت و در جهت تحقق برنامه‌های دولت خواهد بود، خواستار تأمین اعتبارات لازم از سوی وزارت نیرو به عنوان یک اولویت برای اتمام این پروژه‌ها هستیم.

استاندار فارس، با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی سد هایقر شهرستان فیروزآباد، گفت: به رغم بارش‌های مناسب سال آبی جاری امکان ذخیره سازی حجم قابل توجهی آب در این سد به دلیل کمبود اعتبار برای تکمیل عملیات اجرایی و تملک زمین و جا به جایی ۲ روستا که در مخزن سد واقع شده است فراهم نشد.

او اظهار داشت: آبگیری این هایقر علاوه بر حل مشکل آب کشاورزی و آشامیدنی، امکان بهره مندی صنایع بزرگ منطقه از آب آن‌را را فراهم می‌کند.

رحیمی، از وزیر نیرو خواست دستور تأمین اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی برای تملک و تکمیل کارهای سازه این سد را صادر کند.

وی گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها در سال‌های اخیر و کاهش چشمگیر ظرفیت منابع آب زیرزمینی با کیفیت در کلانشهر شیراز و قرار گرفتن این کلانشهر در ردیف شهرهای پرجمعت دارای بحران آب، اجرای پروژه خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های آبی استان در دستور کار قرار گرفت که در صورت تأمین اعتبار یک هزار میلیارد ریالی این پروژه که هم اینک افزون بر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تا پایان امسال می‌توان شاهد بهره برداری از این پروژه مهم بود.

استاندار فارس، استفاده از منابع موجود در شمال غرب شیراز در حوزه شش پیر و تنگ سرخ را از دیگر راههای تأمین آب آشامیدنی کلانشهر شیراز دانست و گفت: بر همین اساس تقاضا می‌شود که وزارت نیرو نسبت به تخصیص منابع مالی جهت اجرای خط انتقال آب از این مبادی اقدام کند.

رحیمی، تکمیل سد مخزنی ۲۰۰ میلیون متر مکعبی کوار را نیز مهم توصیف کرد و افزود: این سد که هم اینک ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد با هدف تأمین آب مورد نیاز واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز، منطقه ویژه اقتصادی شیراز و مجتمع عظیم صنعتی فولاد پاسارگاد و همچنین تأمین بخشی از آب آشامیدنی شهرهای شیراز و سروستان در دست احداث است.

وی، تأمین اعتبار برای تکمیل این سد را نیز خواستار شد.

۶۱۲۲/‏۶۱۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استاندار فارس وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۶۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی روستاهای لرستان با اختصاص اعتبار ۴۰۰میلیاردتومان طی امسال

به گزارش خبرنگار مهر، سردار نعمت الله باقری عصر امروز سه شنبه در سخنانی در مراسم تودیع و معارفه استاندار لرستان با اشاره به جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس و قدرت پوشالی آن، گفت: به دست پاسداران عزیز این هیمنه و قدرت پوشالی رژیم اشغالگر در هم شکست.

وی بیان داشت: امروز یک افتخار برای نیروهای مسلح، آزادی خواهان جهان و مردم فلسطین را شاهد هستیم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه اقدامات در حد ظرفیت‌های لرستان در این استان صورت نگرفته است، عنوان کرد: سپاه استان در حوزه اشتغال زایی در سال ۱۴۰۱، ۳۲۰ میلیارد و در سال گذشته ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و پرداختی داشته است.

سردار باقری با اشاره به اینکه در حوزه آبرسانی نیز سپاه ۴۲۵ میلیارد تومان موافقت نامه با دولت منعقد کرده و بخش عظیمی از مردم استان صاحب آب آشامیدنی سالم شدند، ما بقی روستاها نیز طی امسال با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان آبرسانی خواهند شد، اظهار داشت: همچنین بیش از شش هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی انعقاد قرارداد داشته‌ایم.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که در هر استانی مهم است، تعامل و همکاری بین اعضای شورای تأمین، نماینده ولی‌فقیه، دستگاه قضائی و … بوده و در لرستان این تعامل به خوبی آشکار است.

به اندازه ظرفیت‌های لرستان در این استان کار انجام نشده است

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه مردم لرستان بیش از شش هزار و ۵۵۷ شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند، بیان داشت: در لرستان ظرفیت‌های عظیمی در حوزه نیروی انسانی، کشاورزی، معادن و … وجود دارد، ما نمی‌خواهیم سیاه نمایی باشد اما به اندازه ظرفیت‌های لرستان در این استان کار انجام نشده است.

سردار باقری با بیان اینکه باید ظرفیت دولت در لرستان پای کار بیاید، لیاقت مردم استان بیش از آن است که وجود دارد، گفت: استاندار قبل همه تلاش خود را در استان به کار گرفت، از همه همکاری‌های ایشان با اعضای شورای تأمین تقدیر و تشکر می‌کنم و برای استاندار جدید آرزوی موفقیت دارم.

کد خبر 6086898

دیگر خبرها

  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر تامین شد
  • مردم اصفهان در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • آبرسانی روستاهای لرستان با اختصاص اعتبار ۴۰۰میلیاردتومان طی امسال
  • تأمین آب استان اصفهان نخستین مطالبه مردم و علما است
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • تکمیل آبرسانی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری