Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حوزه ادبیات هفته گذشته شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

تمجید رهبر انقلاب از کتاب «دلتنگ نباش!»

زینب مولایی نویسنده‌ کتاب «دلتنگ نباش!» - شرح زندگی شهید مدافع حرم روح الله قربانی - به همراه زینب عبد فروتن، همسر شهید قربانی روز شنبه ۱۱ خردادماه، با رهبر انقلاب دیداری کوتاه داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر انقلاب در جریان این دیدار، از کتاب «دلتنگ نباش!» و قلم نگارنده، تقدیر و در ضمن گفتگو با همسر شهید از وی تجلیل کرد.

سال گذشته که «دلتنگ نباش!» چاپ شد، این کتاب به دست رهبر انقلاب رسید و ایشان پس از مطالعه در ابتدای کتاب نوشتند:

«بسمه تعالی
سلام و رضوان خدا بر شهید عزیز روح‌الله قربانی. از همسر شهید باید تشکر شود بخاطر فرستادن این کتاب و از ایشان و خانم مولائی بخاطر تدوین این اثر.

۹۷/۹/۲۸»

«تو تمام نمی‌شوی» منتشر شد

تازه‌ترین اثر انتشارات روایت فتح با عنوان «تو تمام نمی‌شوی» که شرح خاطرات تیمسار اسدالله میرمحمدی از دوران کودکی در روستای آستانه تا ازدواج و سپس اسارت در زندان‌های بعث و تحمل شکنجه و درد و رنج اسارت و در نهایت آزادی و مشغول به کار شدن در ستاد کل نیرو‌های مسلح است در ۲۲ فصل با قلم سهیلا راجی کاشانی تدوین و راهی بازار نشر شده است.

این کتاب نیز همچون سایر کتاب‌های انتشارات روایت فتح به شیوه رمان مستند نوشته شده و در صفحات پایانی کتاب نیز تصاویری از تیمسار میرمحمدی درج شده است.

کتاب برنده جایزه نوبل اقتصاد منتشر شد

نظریه جهانی‌شدن از زمانی که به عنوان یک چارچوب فکری و عملی جدید به دنیا ارائه شد، تا امروز مسیری پرچالش را پشت‌ سر گذاشته است.در بسیاری از کشورهای جهان این مسئله منجر به افزایش شکاف بین فقیر و غنی و فقیرترشدن مردم شده است.

کتاب «تحقق جهانی‌سازی» تلاشی است برای روشن‌کردن زوایای آسیب‌زننده به اقتصاد و فرهنگ و سیاست در اثر مقوله جهانی‌شدن.نویسنده کتاب جوزف اشتیگلیتس، یکی از اقتصاددانان بزرگ معاصر و صاحب تألیفات کلیدی گوناگون در این حوزه است. جوزف اشتیگلیتس همچنین در رشته اقتصاد برنده جایزه نوبل سال ۲۰۰۱ نیز بوده است.این کتاب 452صفحه‌ای به‌تازگی با ترجمه آتنا عبدی‌نژاد و قیمت 45000 تومان از سوی انتشارات کتابستان معرفت منتشر شده است.

کتاب صوتی نامیرا منتشر شد

کتاب صوتی نامیرا اثر صادق کرمیار به روایت احسان چریکی از سوی کتاب نیستان منتشر شد.این رمان که برنده جایزه جلال و جایزه کتاب سال است، در مورد دختر و پسری جوان از اهالی کوفه است که بدون منفعت طلبی های روز افزون مردم کوفه به دنبال حقیقت هستند. اما در میان رفتارهای متناقض سرداران بزرگ کوفه، بین حمایت از امام حسین (ع) و یا وفاداری به یزید سرگردان هستند.

بیست و هفتمین دوره جایزه جهانی کتاب سال فراخوان داد

دبیرخانه جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، بیست و هفتمین دوره جایزه جهانی کتاب سال را با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های ارزشمند در دو حوزه مطالعات اسلامی و مطالعات ایرانی، در سه بخش تالیف، ترجمه و تصحیح که برای نخستین‌بار طی سال گذشته میلادی(۲۰۱۸) به زبان‌های گوناگون در کشورهای مختلف (غیر از ایران) چاپ شده است، در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌کند.

بر اساس این فراخوان، از تمام ناشران، پدیدآورندگان و صاحب‌نظران دعوت شده تا یک نسخه از کتاب مورد نظر خود را برای شرکت در این جایزه، به نشانی دبیرخانه ارسال کنند.

مسابقه شعر «حماسه گوهرشاد» فراخوان داد

دومین دوره مسابقه شعر «حماسه گوهرشاد» به کوشش مؤسسه فرهنگی پارسی‌زبانان و با همکاری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی (راه) برگزار می‌شود.

بنا بر فراخوان اعلام شده، شرکت‌کنندگان در انتخاب قالب برای سرودن شعر «کلاسیک، ترانه و سرود، نو (سپید و نیمایی)» آزاد هستند. هرشرکت‌کننده می‌تواند تا پنج اثر برای شرکت در رقابت ارسال کند.

جامعه‌ای که تاریخ خود را نمی‌شناسند، هویت ندارد

غلامحسین ابراهیمی دینانی در خصوص میراث حکمت ایرانی گفت: جامعه‌ای که تاریخ ندارد یا تاریخ خود را نمی‌شناسند، دارای هویت نیست. تاریخ آغاز دارد و این بحث مهمی است؛ دانشمندان می‌کوشند آغاز تاریخ را در زمان پیدا کنند، اما آغاز تاریخ در خود تاریخ نبوده و بی نسبت به حال و آینده نیست. آغاز حقیقت است و آغاز همیشه با حال و آینده است و گذشته معنایی ندارد.

وی با اشاره به اینکه بهتر است حقیقت را از همان آغاز بگوییم، گفت: تاریخ بدان گونه که می‌گویند ثبت وقایع نیست، بلکه تاریخ فهم وقایع است. حکیم تاریخ را می‌داند، حکمت فلسفه از درون تاریخ بیرون می‌آید تا مفاهیم تازه ایجاد کند و دوباره به تاریخ باز می‌گردد.

دینانی گفت: گفته‌ها و گفتن‌ها داریم. گفته‌ها را می‌توان شمرد، ولی گفتن‌ها شماره ندارد، فلسفه گفتن است، کسانی که فلسفه می‌خوانند گفته‌ها را می‌دانند، ولی فیلسوف نیستند. فلسفه یک جرقه است که انبار پنبه جهالت را آتش می‌زند. فلسفه برتر از هر علم، افکار و زندگی است، اما سلطه ندارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادبیات معرفی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۶۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه ویژه به ستاره پرسپولیس پس از تاریخ‌سازی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ایراکلی کوباخیدزه نخست وزیر گرجستان گفت: تمام بازیکنان تیم ملی فوتبال گرجستان به خاطر رسیدن به مرحله نهایی مسابقات جام ملت‌های اروپا 2024 نشان افتخار دریافت خواهند کرد.

به نقل از تسنیم روز سه‌شنبه، تیم ملی فوتبال گرجستان در دیداری که برای صعود به جام ملت‌های اروپا برگزار شد، تیم ملی یونان را (4 بر 2 در ضربات پنالتی) شکست داد. برای نخستین بار در تاریخ، تیم ملی فوتبال گرجستان به مرحله نهایی یک تورنمنت بزرگ راه یافت.

نخست وزیر گرجستان در صفحه اجتماعی‌اش نوشت: «شخصاً به‌عنوان یک طرفدار، 30 سال منتظر این روز بودم؛ از سال 1994. بچه‌ها بزرگ‌ترین شادی را به ما دادند. این بچه‌ها قهرمان هستند و قهرمانان باید قدردانی شوند. اینها شریف‌ترین افراد هستند و بنابراین ما به همراه شالوا پاپواشویلی (رئیس پارلمان گرجستان) تصمیم کوچکی گرفتیم و به پسران ما نشان افتخار اعطا خواهد شد».

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888621

دیگر خبرها

  • ایتالیایی‌ها از ژانگ ییمو تجلیل می‌کنند
  • رمان «تارِ تاریکی» منتشر شد
  • حضور برونو فرناندز و تونی کروس در تیم منتخب هفته بیست و هشتم EA Sports FC24
  • لذت یک رکوردشکنی ادبی و اشعاری که ذوق آقا را به همراه داشت
  • جایزه ملی کتاب کودک و نوجوان در یک قدمی اجرا
  • محفل ورزشگاه آزادی موجب شکست رسانه‌های بیگانه شد
  • فراخوان جشنواره «شعر توحیدی» منتشر شد
  • کتابی که رهبر انقلاب غبطه‌انگیز توصیف کردند
  • جایزه ویژه به ستاره پرسپولیس پس از تاریخ‌سازی
  • فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد