Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر لزوم اصلاح در روند صعودی شاخص کل معتقدند بازار در روز‌های آتی همچنان بر تک سهم‌های بنیادی مانور خواهد داد.

به گزارش بورس تابناک، در بعد اقتصادی پیش بینی بانک جهانی از خروج ایران از رکود در سال آتی و پشت سر گذاشتن اثرات تحریمی و مثبت شدن رشد اقتصادی خبر داده، لیکن طی دو روز اخیر صحنه سیاسی کشور آبستن حوادثی بود، از سفر نخست وزیر ژاپن به ایران که حامل پیامی از طرف رییس جمهور آمریکا بود که رهبر انقلاب در پاسخی قاطع این تاجر امریکایی را شایسته مذاکره ندانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر حمله به دو کشتی در دریای عمان که با شو و لفاظی‌های آمریکا، انگلستان و متحدان منطقه ایش علیه ایران همراه بوده به طور طبیعی ریسک سیاسی بازار را افزایش داده البته سنتکام در بیانیه‌ای تاکید کرده که به دنبال جنگ دیگری در منطقه نیست که این بیانیه آن جیزی است که سهامداران باید به آن توجه کنند و آن اینکه نیروی نظامی امریکا علی رعم لفاظی‌های ترامپ فریب صحنه سازی‌ها را نخواهد خورد.

از طرف دیگر برخی فعالان امنیتی این حوادث را متوجه برخی کشور‌های منطقه می‌دانند که می‌خواهند با فریب امریکا این کشور را به واکنش نظامی علیه ایران بکشانند.

احسان پیران فعال بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس تابناک با اشاره به رشد مناسب بورس طی چند ماه گذشته و صعود شاخص تا کانال ٣٤ هزار گفت:  با در نظر گرفتن جو سیاسی موجود، بهترین استراتژی قرار دادن حد ضرر در معاملات است چرا که بازار هیچ گاه یک روند مطلق را ادامه نخواهد داد و در هر روندی چه صعودی و چه نزولی، اصلاح قیمتی و زمانی وجود خواهد داشت.

احسان پیران ادامه داد: بنابراین صنایع پیشرو با مصرف داخلی در این مقطع زمانی ریسک کمتری خواهند داشت و می‌توانند سودسازی خود را ادامه دهند و شرکت‌های صادرات محور  نیز با توجه به نرخ دلار و امکان ادامه صادرات برای این دسته از شرکت ها، می‌توانند سود سازی مناسبی داشته باشند.

وی در پایان تصریح کرد: در مجموع به نظر می‌رسد شاخص کل بورس تهران برای ادامه روند افزایشی خود نیاز به اصلاح از لحاظ قیمتی و زمانی خواهد داشت.

حمید میرمعینی دیگر کارشناس بازار سرمایه نیز عقب نشینی بازار در روز‌های آتی را دور از ذهن ندانست و تاکید کرد: نحوه اصلاح بازار بستگی به رویکرد سهامداران در  معاملات فردا دارد و باید دید می‌توان بازار را کنترل کرد یا خیر.

وی ادامه داد: با توجه به اتفاقاتی که طی دو روز گدشته حادث شده، چشم انداز مثبت و رو به رشد را در کوتاه مدت در معاملات آتی شاهد نیستیم و با توجه به پایان مهلت و اولتیماتوم تصویب FATF, پالرمو و CFT این موضوع نیز بازار را تحت تاثیر قرار خواهد داد. میرمعینی ادامه داد: متعیر‌های سیاسی در روز‌های اخیر چندان دلچسب نبوده و البته بازار از لحاظ تکنیکالی نیز نیاز به استراحت کوتاهی برای تداوم روند رو به رشد خود دارد.

بهزاد صمدی، تحلیلگر کارگزاری اقتصاد بیدار نیز در خصوص چشم انداز آتی بازار گفت: با توجه به الگو‌های تکنیکالی که در قیمت‌های جهانی شاهد  هستیم، بیشتر گارد اصلاحی دارند بنابراین انتظار داریم به خصوص در دو فلز روی و مس قیمت‌ها ریزشی بوده و نماد‌های کامودیتی محور مرتبط با این فلزات را  تحت تاثیر قرار دهند.

صمدی با بیان اینکه بازار همچنان روی تک سهم‌های بنیادی مانور خواهد داد و شاهد افزایش شاخص کل هم وزن خواهیم بود، ادامه داد: اکثر سهم‌های بازار با پتانسیل واگرایی منفی مواجه هستند و اکثرا در محدوده اشباع خرید قرار دارند  بنابراین انتظار داریم که بازار در تعدادی از سهام با اصلاح مواجه شود.
  به گزارش بورس تابناک، بورس تهران در هفته‌ای که گذشت، عملکرد مثبتی را ثبت کرد و بر این اساس رشد ۱۱۸ درصدی ارزش معاملات و ثبت رقم قابل توجه ۸۵۳۵ میلیارد تومانی حکایت از ورود نقدینگی به تالار حافظ دارد.  در کنار افزایش ۱۱۸ درصدی ارزش معاملات، حجم معاملات نیز با رشد ۷۴ درصدی مواجه بوده و دفعات معاملات نیز رشد ۸۰ درصدی را تجربه کرده است.

در بازار اول سهام از نظر حجم و ارزش معاملات با بیشترین رشد درصدی مواجه بودیم و بر این اساس ارزش معاملات  با ثبت رقم ۴۵۱۲ میلیارد تومانی رشد ۱۱۸ درصدی را نشان داد  حجم معاملات نیز به طور تقریبی با رشد ۶۰ درصدی مواجه شد. در بازار دوم، اما رشد ۱۰۳ درصدی ارزش معاملات و ثبت رقم ۳۳۱۵ میلیارد تومانی در کنار افزایش ۱۱۰ درصدی حجم معاملات به همراه رشد ۱۰۰ درصدی در دفعات معاملات سهامداران نمود پیدا کرد.  

منبع: تابناک

کلیدواژه: بازار سرمایه گزارش هفتگی بورس تهران سهامداران بورس سفر نخست وزیر ژاپن رشد اقتصادی شینزو آبه حیات شبانه ژاپن نزار زاکا دریای عمان مصطفی دنیزلی سازمان همکاری شانگهای اینستکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۶۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت ۱۴۳۴ واحدی به ۲,۳۱۵,۳۷۰ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ با افت ۱۴۳۴ واحدی به ۲,۳۱۵,۳۷۰ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۰۷۷.۴۵ و احدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۶۴۴.۶۳۱ میلیارد سهم بود که طی ۳۱,۳۱۲ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۴,۷۴۳.۹۲۵ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۹۷۸,۵۵۰.۴۸۸ میلیارد ریال شد.

کد خبر 746290

دیگر خبرها

  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • محرک جدید بورس
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت؛اصلاح بیش‌از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • بررسی تحولات قیمتی فاو 460 نشان می‌دهد: کشنده فاو نور چشمی بازار شد
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟