Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پرنیان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر گفت: شرایط به وجود آمده بر اثر تحریم‌ها فرصت بسیار مناسبی برای تولید داخلی است و باید از آن خوب استفاده کرد.  

وی ادامه داد: تولیدکننده‌ها در حال افزایش ظرفیت تولید هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حفظ اشتغال و در مرحله بعدی ایجاد اشتغال جدید در دستور کار واحد‌ها قرار دارد. طبق قانون واحدی که در حال کار است نباید به هیچ بهانه‌ای از سوی نهادی ملزم به تعطیلی شود.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت ستاد تسهیل و  رفع موانع تولید گفت: هیچ واحد تولیدی به علت چک برگشتی تعطیل نمی‌شود و هیچ نهاد و بانکی نمی‌تواند واحد‌های تولیدی را به دلیل بدهی و مشکلات مالی تعطیل کند، این مصوبه ستاد در حکم قانون است و ستاد رفع تحریم و موانع تولید و سازمان صمت و استانداری‌ها برای مساعدت به محض اطلاع وارد مذاکره می‌شوند.   

پرنیان گفت: همه مشکل کمبود نقدینگی نیست بسیاری از واحد‌ها مشکل مالی ندارند بلکه قوانین مزاحم و بروکراسی اداری پیچیده از موانع تولید است.  

وی ادامه داد: برای رونق تولید باید فضای کلان کسب و کار را بهبود ببخشیم و جهت گیری کلان اقتصاد به سمت تولید داخل باشد در این راستا باید همه قوا کمک کنند و همه مسئولان در کنار تولیدکنندگان باشند.

نگاه بانک ها به تولید باید تغییر کند

نوده فراهانی عضو هیات مدیره یک شهرک صنعتی در ادامه برنامه درباره موانع تولید گفت: واحد‌های تولید نرخ تسهیلات بالایی پرداخت می‌کنند و آستانه تحمل بانک‌ها در برخورد با واحد‌های تولیدی کوچک و متوسط بسیار پایین است.

وی ادامه داد: بانک‌ها دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های بانک مرکزی را دور می‌زنند به طور مثال در بحث وثایق درصدی از تسهیلات را به عنوان تضمین نگه می‌دارند  و  یا به سمت وثیقه ملکی در شهر‌ها رفته اندچراکه این نظر را دارند که واحد‌های صنعتی حتما زمین می‌خورند.

نوده فراهانی با اشاره به سختگیری بانک‌ها تصریح کرد: نگاه بانک‌ها به واحد‌های تولیدی کوچک و متوسط باید تغییر کند.

این فعال صنعتی با اشاره به کیفیت بالای تولیدات داخلی و لازمه حمایت از تولیدات کشور گفت: در حال حاضر تولیداتی در کشور داریم که در رده‌های ۲ و ۳ جهانی قرار دارند. مردم ما باید بدانند که تولیدات ما ارزش‌های ملی ما هستند و در این شرایط تولیدکنندگان، سربازان کشور هستند و باید از آن‌ها حمایت شود.  


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۶۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق این استان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جلسه‌ای که برای بررسی و رفع موانع تولید در کارخانه چدن خوسف صورت گرفت، اظهار کرد: کارخانه چدن با تولید چهار محصول کک، آگلومره، شمش چدن و فولاد، نقش مؤثری در تولید و رفع نیازهای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی، زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان بومی را فراهم آورده است، افزود: هیچ مسئله‌ای نباید مانع فعالیت در این کارخانه شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کارخانه چدن با تولید روزانه ۲۰۰ تن شمش چدن از واحدهای تولیدی مطرح کشور بوده است، تأکید کرد: به جهت اهمیت موضوع و نقشی که این واحد در فرآوری ذخایر معدنی استان دارد، طرح‌های توسعه آن باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌هایی که برای فعالیت این کارخانه در شهرستان خوسف فراهم شده است، تصریح کرد: این واحد تولیدی از پشتیبانی‌ها و حمایت‌های دولت بهره‌مند بوده است.

به گزارش ایمنا، ساخت کارخانه چدن کویر خاوران خوسف با حضور سرمایه‌گذاران چینی از سال ۹۳ شروع شد و در سال ۹۷ به فاز اول و تولید رسید و سپس با اضافه شدن سرمایه‌گذار بومی به مجموعه به کار خود ادامه داد.

کد خبر 747786

دیگر خبرها

  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان