Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «آبه شینزو»، نخست‌وزیر ژاپن روز جمعه در تماس تلفنی با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا وی را از نتایج سفر خود به تهران مطلع کرد. 

به نوشته کیودونیوز، «آبه» که چهارشنبه برای دیدار با مقام‌های ایران وارد تهران شده بود امروز به سفر خود خاتمه داد و به شهر «توکیو» بازگشت.  

 آبه شینزو صبح پنجشنبه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش خبرگزاری فارس، نخست وزیر ژاپن در ابتدای این دیدار خطاب به مقام معظم رهبری گفته است: «من قصد دارم پیام رئیس جمهور آمریکا را به جنابعالی برسانم.»

رهبر انقلاب نیز خطاب به نخست وزیر ژاپن می‌گویند: «ما در حسن نیت و جدی بودن شما تردیدی نداریم اما در خصوص آنچه از رئیس جمهور امریکا نقل کردید، من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمیدانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد.»

«دونالد ترامپ» هم پنج‌شنبه شب در واکنش به سفر «آبه شینزو» به تهران، گفت به نظر می‌رسد که هنوز برای توافق زود است و نه تهران و نه واشنگتن آماده چنین توافقی نیستند.

وی در توییتر نوشت: «از اینکه نخست‌وزیر "آبه" برای ملاقات با آیت‌الله علی خامنه‌ای به تهران رفت متشکرم، اما شخصا احساس می‌کنم که هنوز حتی برای فکر کردن به یک توافق، زود است.»

ترامپ افزود: «نه آن‌ها آماده‌اند، و نه ما.»

«دونالد ترامپ» ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال گذشته به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا خواهند شد. 

ترامپ مدعی شده هدف او از خروج از برجام «بازگرداندن» ایران به میز مذاکره است؛ ایران تأکید کرده این آمریکا است که میز مذاکره را ترک کرده و گفت‌وگو با کشوری که به تعهداتش عمل نکرده معنایی ندارد. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۷۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت پورماهانی در دور نخست کاپ جهانی شانگهای با کمانداری از ژاپن

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، یسنا پورماهانی در دور مقدماتی مرحله اول کاپ جهانی شانگهای با امتیاز ۶۴۶ در رده چهل و چهارم قرار گرفت.

وی جمعه هفتم اردیبهشت در دور نخست مسابقات حذفی به مصاف کمانداری از ژاپن می‌رود.

تیم ریکرو بانوان کشورمان با ترکیب مبینا فلاح، یسنا پورماهانی و حوریه حاجی حسینی با امتیاز هزار و نهصد و بیست و شش در رده شانزدهم قرار گرفت و فردا در دور نخست بازی‌های حذفی به مصاف تیم قزاقستان می‌رود.

دیگر خبرها

  • کشتی فرنگی جام تختی| نتایج فینال ۵ وزن نخست اعلام شد
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • رقابت پورماهانی در دور نخست کاپ جهانی شانگهای با کمانداری از ژاپن
  • کاپ جهانی شانگهای| نتایج دور از انتظار کمانداران ایران در دور مقدماتی
  • ادعای جدید کریمی قدوسی درباره ساخت کلاهک هسته ای /با موشک کاتیوشا که نمی توان تهدید هسته ای را پاسخ داد /حرف سِری و خاصی نزدم، آژانس هم مطلع است
  • نتایج نمایندگان ایران در روز نخست اسکواش قطر جونیور
  • نتایج روز نخست مسابقات اسکواش قطر جونیور
  • نتایج روز نخست ملی پوشان ایران در مسابقات اسکواش قطر جونیور
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند