Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@21:25:46 GMT

آلمان: مدارک برای متهم کردن ایران کافی نیست

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۷۱۴۳

ساعت 24- وزیر امور خارجه آلمان تأکید کرد که ویدئوی منتشر شده از سوی آمریکا را برای متهم کردن ایران در ماجرای انفجار دو فروند نفتکش در دریای عمان کافی نمی‌داند.

 به گزارش رویترز، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان روز جمعه در یک نشست خبری در شهر اسلو پایتخت نروژ به خبرنگاران گفت ویدئویی که اخیراً آمریکایی‌ها برای اثبات ادعای خود مبنی بر دست داشتن ایران در حادثه انفجار دو فروند کشتی نفتکش در دریای عمان منتشر کرده‌اند، برای متهم کردن ایران کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه آلمان خاطرنشان کرد: «این ویدئو [برای اثبات ادعای آمریکا] کافی نیست. مطمئناً ما می‌توانیم آنچه را که در این ویدیو نمایش داده می‌شود، درک کنیم. اما به‌منظور انجام ارزیابی نهایی، این ویدئو برای من کافی نیست.»

پیش از ظهر روز پنج‌شنبه (23 خرداد) دو کشتی نفتکش شامل نفتکش «Front Altair» که با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده بود و نفتکش «Kokuka Courageous» که با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به‌مقصد سنگاپور، محموله «متانول» حمل می‌کرد، دچار حادثه شدند که بنا بر ادعای رسانه‌های غربی هدف حمله قرار گرفته‌اند.

آمریکا با انتشار ویدئویی که ظاهراً قایقی را در حال جدا کردن یک مین دریایی (به‌زعم آمریکایی‌ها) از یکی از نفتکش‌های حادثه‌دیده نشان می‌دهد، مدعی شده است که این قایق ایرانی بوده و به‌منظور پاک کردن رد پای ایران در این حادثه به محل اعزام شده است.

با توجه به سابقه ادعاها علیه جمهوری اسلامی ایران که از ماجرای فجیره آغاز شد، پیش‌بینی این موضوع سخت نبود که احتمالاً‌ رسانه‌ها و حتی مقامات غربی درصدد خواهند بود که پای ایران را نیز به موضوع باز کنند؛ همان‌طور که در ماجرای فجیره نیز این اتفاق افتاد امّا نهایتاً مشخص شد در گزارشی که اماراتی‌ها با کمک نروژ و قاعدتاً دوستان آمریکایی و انگلیسی خود تهیه و به شورای امنیت سازمان ارسال کردند نتوانستند هیچ استدلال و سندی مبنی بر اینکه ایران در این ماجرا نقش داشته ارائه کنند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۷۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

دیگر خبرها

  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • پشت پرده مقاومت رئیسی برای عزل وزیر اقتصاد /همین افاضات برای برکناری آقای وزیر کافی نیست؟
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • هیات اقتصادی کره شمالی عازم ایران شد
  • چین اتهامات جاسوسی آلمان علیه کشورش را رد کرد
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید