Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-19@09:18:21 GMT

بروکراسی و قوانینِ مزاحم از موانع رونق تولید است

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۷۱۵۰

بروکراسی و قوانینِ مزاحم از موانع رونق تولید است

‍‍‍‍‍‍

عضو هیئت مدیره شرک صنعتی شمس آباد: اگر بروکراسی و مزاحمت های سازمان های مختلف نباشد حداقل 50 درصد واحدهای تولیدی به سمت افزایش ظرفیت و توسعه بیشتر می روند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  داوود نوده فراهانی در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر با بیان این مطلب درباره موانع تولید گفت: نرخ تسهیلات بسیار بالاست و آستانه تحمل بانک ها در برخورد با واحدهای تولیدی کوچک و متوسط بسیار پایین است، بانک ها خوب بلدند دستورالعمل ها و بخشنامه های بانک مرکزی را دور بزنند و الان بانک ها در بحث وثائق، به سمت وثیقه ملکی در شهرها رفته اند با این پیش فرض که این واحدهای صنعتی حتما زمین می خورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
  او افزود: سقف تسهیلات هم افزایش نیافته است و نگاه بانک ها به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط باید تغییر کند و اگر بحث کمک به تولید است اگر بدهی وجود دارد و تقسیط می شود نباید جریمه دیر کرد از واحد تولیدی اخذ شود، این که نشد کمک.  فراهانی با اشاره به کیفیت بالای تولیدات داخلی و لازمه حمایت از تولیدات کشور گفت: مردم ما باید بدانند که الان ما تولیداتی در کشور داریم که در رده های 2 و 3 جهانی قرار دارند، الکتروموتورهایی در تبریز تولید می کنیم که چین آن را کپی می کند و به کشورهای آفریقایی می فروشد. مردم ما باید بدانند که تولیدات ما ارزش های ملی ما هستند و الان در این شرایط سربازان مملکت آچار دستشان است و باید از آنها حمایت شود.   صابر پرنیان مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران مهمان دیگر برنامه نیز با تمجید از تولیدات داخل گفت: شرایط به وجود آمده بر اثر تحریم ها فرصت بسیار مناسبی برای تولید داخلی است و باید از آن خوب استفاده کرد.  او با اشاره به فعالیت ستاد رفع موانع تولید گفت: هیچ واحد تولیدی به علت چک برگشتی تعطیل نمی شود و هیچ نهاد و بانکی نمی تواند واحدهای تولیدی را به دلیل بدهی و مشکلات مالی تعطیل کند، این مصوبه ستاد در حکم قانون است و ستاد رفع تحریم و موانع تولید و سازمان صمت و استانداری ها برای مساعدت به محض اطلاع وارد مذاکره می شوند. 
  پرنیان نیز خواستار بهبود فضای کلان کسب و کار شد و گفت: همه مشکل کمبود نقدینگی نیست بسیاری از واحدها مشکل مالی ندارند بلکه قوانین دست و پاگیر و بروکراسی و قوانین مزاحم آنها را اذیت می کند و از موانع تولید است.
  دانلود

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تولید مالیات اشتغال تسهیلات وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۷۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای تولیدی جهادگران عرصه صنعت و استاندارد هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آئینی عصر پنج شنبه در بازدید سرزده از یکی از واحدهای تولیدی سرآمد در عرصه صنعت و استاندارد، واحدهای تولیدی را در زمان تحریم ظالمانه امپریالیسم جهانی، جهادگران عرصه صنعت و استاندارد عنوان کرد.

مدیرکل استاندارد استان البرز بیان کرد: این جهادگران با سخت کوشی و خوداتکایی به دانش بومی و پژوهشگران و محققان داخلی، صنایع کشور را با استانداردهای روز دنیا همگام می‌کنند و در خط مقدم ارائه محصولات و خدمات با کیفیت به مشتری قرار دارند.

وی مطرح کرد: انجام ارزیابی و بازرسی کارشناسی با دقت حداکثری، تحلیل نقاط ضعف و قوت و همچنین شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها در تولید فرآورده‌های باکیفیت منجر به تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال ۱۴۰۳ خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان البرز خاطرنشان کرد: شعارهای انتخابی مقام معظم رهبری همیشه نصب العین مدیران اجرایی بوده و شعار امسال نیز با توجه به ویژگی‌های ذاتی آن و ارتباط ویژه با تولید، مصباح الهدی صنعت و استاندارد است.

کد خبر 6082132

دیگر خبرها

  • واحدهای تولیدی جهادگران عرصه صنعت و استاندارد هستند
  • خط و نشان صریح ابراهیم رئیسی برای بانک‌ها با «حق ندارید»! | فیلم
  • همانگونه که وعده صادق با همت جوانان کشور تحقق یافت جهش تولید نیز با مشارکت مردم محقق می‌شود
  • دستور رئیسی برای مقابله با بنگاهداری بانک ها
  • موانع پرداخت نشدن تسهیلات به واحدهای تولیدی شناسایی شود
  • پرواز بلند تولیدگران سمنانی از روی موانع/ رکود پشت در گذاشته شد
  • وضع برخی از قوانین، موجب سنگ اندازی در تولید می‌شود
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به بانک‌ها مصداق بارز بنگاه‌داری است
  • مسائل کوچک نباید منجر به اختلال در چرخه تولید شرکت‌های صنعتی و تولیدی شوش شود