Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@19:20:53 GMT

افزایش قیمت طلای جهانی و نفت

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۷۲۲۳

افزایش قیمت طلای جهانی و نفت

بر اساس گزارش رویترز قیمت نفت برای دومین روز متوالی به دنبال سانحه دو نفتکش در دریای عمان افزایش یافت و نگرانی‌ها درباره کاهش جریان نفت انتقالی ازطریق تنگه هرمز، قیمت نفت در معاملات امروز به ۶۱.۸۱ دلار رساند.

به گزارش ایمنا، بر اساس این گزارش نگرانی درباره کاهش جریان نفت انتقالی از طریق یکی از مسیرهای کلیدی کشتیرانی جهان شدت گرفته استغ این سانحه که در نزدیکی تنگه هرمز رخ داد، قیمت نفت را روز پنجشنبه تا ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد بالا برد.

براین اساس، هر بشکه نفت برنت با ۵۰ سنت افزایش ۶۱.۸۱ دلار در هر بشکه فروخته شد؛ نفت خام آمریکا با ۲۱ سنت افزایش ۵۲.۴۹ دلار در هر بشکه معامله شد.

در این میان، اوپک نیز هفته‌های آتی درباره ادامه یا عدم ادامه توافق کاهش تولید تصمیم‌گیری خواهند کرد؛ البته اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که تقاضا برای نفت امسال تا ۱.۱۴ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت که ۷۰ هزار بشکه در روز کمتر از انتظار است.

تنش‌ها در غرب آسیا از زمان خروج دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ و اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران به ویژه بخش نفتی این کشور، شدت گرفته است و این دومین‌بار در یک ماه گذشته است که نفتکش‌ها در مهم‌ترین منطقه عرضه نفت و در میانه افزایش تنش‌ها میان آمریکا و ایران، دچار سانحه می‌شوند.

منابع خبری روز گذشته -پنجشنبه ۲۳ خردادماه- (۱۳ ژوئن) گزارش‌هایی از وقوع انفجار در دو نفتکش در دریای عمان منتشر شد.

جزئیات منتشر شده از این حادثه، حاکی است نفتکش «فرونت التر» با پرچم جزایر مارشال و «کُکوکا کوریجس» با پرچم پاناما به ترتیب حامل محموله‌های «اتانول» و «متانول» بودند.

نفتکش اول مدتی پس از بارگیری در بندر ابوظبی دچار سانحه شده و کشتی دوم از «الجبیل» عربستان راهی سنگاپور بوده است

وزارت تجارت ژاپن نیز اعلام کرد که یکی از نفتکش‌های حادثه‌دیده در دریای عمان حامل «محموله متعلق به ژاپن» بوده و این حادثه همزمان با سفر «آبه شینزو»، نخست‌وزیر ژاپن به تهران رخ داد.

منبع: ایرنا

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حادثه نفت کش ها در دریای عمان قیمت طلا قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۷۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت وارد کانال افزایشی شد

به گزارش تابناک، بهای معاملات آتی هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 5 سنت یا 0.06 درصد افزایش به 88.47 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 8 سنت یا 0.1 درصد افزایش 83.44 دلار معامله شده است.

به گفته منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 19 آوریل 3.237 میلیون بشکه کاهش یافت. این در حالی است که شش تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش 800000 بشکه ای را داشتند.   معامله گران منتظر داده های رسمی ایالات متحده در مورد ذخایر نفت و محصولات هستند که قرار است امروز چهارشنبه منتشر شود. فعالیت تجاری ایالات متحده در ماه آوریل به پایین‌ترین حد در چهار ماه گذشته رسید و S&P Global روز سه‌شنبه اعلام کرد که شاخص خروجی مرکب PMI آن که بخش‌های تولید و خدمات را دنبال می‌کند، در این ماه از 52.1 در ماه مارس به 50.9 کاهش یافت.   کاهش نرخ بهره ایالات متحده می تواند رشد اقتصادی و به نوبه خود تقاضا برای نفت را در بزرگترین مصرف کننده سوخت در جهان تقویت کند. تحلیلگران همچنان بر آخرین تحولات درگیری ها در خاورمیانه متمرکز بودند، اگرچه تأثیر آن بر عرضه نفت در حال حاضر محدود است.   همچنین کارشناسان ING در یادداشتی می‌گویند: «گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که هم ایران و هم اسرائیل، عملیات‌های کنونی را علیه یکدیگر پایان یافته تلقی کرده اند و معتقدند فعلا نیازی به ادامه درگیری ها نیست.

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • افزایش بهای جهانی نفت