Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:04:54 GMT

سفارت ایران در افغانستان سخنان پمپئو را کذب محض خواند

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۷۲۶۶

سفارت ایران در افغانستان سخنان پمپئو را کذب محض خواند

به گزارش روز جمعه ایرنا، مایک پومپئو روز پنجشنبه ایران را متهم به دست داشتن در حمله خودرو بمب گذاری شده در مقابل در ورودی دانشگاه «مارشال محمد قسیم فهیم» در چهاراهی قنبر شهر کابل کرده بود.

در بیانیه روز جمعه سفارت آمده است: جمهوری اسلامی ایران، ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی در هرنقطه از جهان، به صورت اصولی و همه‌جانبه آمادگی خود را برای همکاری با دولت‌های منطقه به خصوص افغانستان در مقابله با این اقدامات همواره اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه سفارت ایران در کابل می افزاید: بدیهی است نوع عملکرد ایران در مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه نیز طی سال‌های اخیر تایید کننده این موضوع می‌باشد.

سفارت ایران در کابل تاکید کرد: طرح این اتهامات بی اساس توسط آمریکا، در شرایطی مطرح می‌گردد که جمهوری اسلامی ایران براساس منافع و امنیت ملی خود، در مقام عمل و نه ادعا در همکاری نزدیک با دولت افغانستان برای تقویت ثبات، امنیت و تحقق صلح در این کشور همسایه تلاش کرده و به اثبات رسانده که هیچگاه خواهان وارد کردن اختلافاتش با برخی کشورها به درون افغانستان نیست.

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به دانشگاه مارشال فهیم را برعهده گرفته بود.

آگاهان سیاسی و نظامی در افغانستان معتقدند آمریکا با انتقال بقایای داعش از سوریه و عراق به افغانستان، به دنبال اجرای طرح های خود علیه کشورهای این منطقه است.

پیش از رسانه ها در افغانستان اعلام کرده بودند که آمریکا با بزرگنمایی و مانور روی قدرت داعش در افغانستان، به دنبال بهانه ای برای ماندن در این کشور پس از صلح با طالبان است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان ایران پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۷۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد

یک مسئول محور مقاومت از ادامه مأموریت و وظایف مستشاران ایرای در سوریه خبر داد و تأکید کرد با حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق، این مأموریت‌ها متوقف نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری المیادین به نقل از این مسئول محور مقاومت گزارش داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایف توافق شده با دمشق، هر جا که لازم است در سوریه به طور عادی مأموریت خود را انجام می دهند و هیچ گونه عقب نشینی (در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق) صورت نگرفته است.

منبع مذکور افزود: اساسا هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق و هماهنگی دولت سوریه در این کشور حضور دارند.

وی گفت: آنچه در رسانه‌های بین المللی و سایت‌های عربی درباره تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانیان و کاهش تعداد نیروها منتشر می شود، صحت ندارد.

در پی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق که در تاریخ سیزدهم فروردین ماه صورت گرفت، هفت نفر از جمله سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سردار سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند
  • مقاومت اسطوره‌ای ۲۰۰ روزه و چند نکته درباره سخنان ابوعبیده
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • وحشتناک‌ترین سلفی دنیا را ببینید | تصویر معنادی که سفارت ایران در لبنان منتشر کرد
  • مناسبات با چین از اهمیت بالایی برخوردار است
  • ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی