Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@09:50:37 GMT

تبیین شیوه‌های رشد حرفه‌ای و الگوهای اخلاقی پلیس

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۷۲۹۴

تبیین شیوه‌های رشد حرفه‌ای و الگوهای اخلاقی پلیس

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ سرهنگ علیرضا باقری روز گذشته، 23 خرداد در جمع فرماندهان، مسئولان و کارکنان انتظامی استان مازندران در حسینیه آیت‌الله خامنه‌ای ستاد انتظامی استان در ساری با اشاره به ارزش و جایگاه کرامت انسانی در نزد پروردگار، گفت: خداوند منان، خالق همه عالم، جماد و نبات، اجرام کرات آسمانی است و تمام مخلوقات عالم را در شش روز آفرید و به واسطه این خلقت عظیم از خود تشکر نکرد اما وقتی انسان را آفرید به خودش تبریک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: قرآن نسبت به انسان دو دیدگاه دارد، یکی اینکه انسان دارای فطرت و سرشتی پاک، سیرت و صورتی زیبا، بینش و بصیرت است که موجب می شود، انسان از آسمان، زمین و فرشتگان برتر باشد و سیر صعودی را طی کند.

معاون تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی مازندران، خاطرنشان کرد: دیدگاه دوم اینکه انسان سرکش و اهل فجور و گناه و اهل دشمنی است.

سرهنگ باقری در تشریح تفاوت بین اخلاق و تربیت، گفت: اخلاق عامل برتری انسان و نوعی قداست و پاکی در آن است اما تربیت نوعی پرورش است که هم انسان و هم حیوان و حتی گیاهان به‌واسطه آن رفتارهایی را در دو بعد مثبت و منفی از خود بروز می‌دهند.

معاون تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی مازندران در ادامه به تشریح معیارهای اخلاقی در مکاتب دیگر جهان اشاره کرد و افزود: در برخی مکاتب معیار اخلاق براساس تنازع بقاء است در برخی دیگر براساس تکلیف تعریف می‌شود.

وی معیار اخلاق در اسلام را براساس اعتقادات و باورهای دینی و اسلامی و اعتقاد به توحید، معاد و نبوت دانست و افزود: در این نوع معیار اخلاقی موضوعاتی چون نوع دوستی، وطن پرستی، خواه برای تکلیف و خواه برای انتفاع فردی یا جمعی تفاوتی ندارد.

سرهنگ باقری، یکی دیگر از معیارهای اخلاقی مورد تأکید دین اسلام را مدارا کردن با مردم دانست و افزود: اگر مسئله حق و باطل باشد آن جزء اصول اخلاقی است اما می توان براساس آموزه‌های قرآنی با مردم مدارا کرد که در مقابل سخت‌گیری و اذیت و آزار دیگران است.

معاون تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی استان مازندران در ادامه با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های اخلاقی خلبان هوانیروز ارتش شهید «علی اکبر شیرودی» در دفاع مقدس، گفت: خلوص نیت، عمل خالصانه و انجام خدمت بی‌منت یکی از مهمترین نیازهای جامعه بوده که پلیس باید همواره به آن به عنوان یک معیار اخلاقی توجه کند.

سرهنگ باقری در پایان تأکید کرد: باید سرعت و صحت عمل در کارها را برای پلیس و جایگاه آن در بین کارکنان تبیین کرد.

جواد فرمانی 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ساری نیروی انتطامی الگوی اخلاق کرامت انسانی پلیس ناجا ایکنا نبأ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۷۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار وام ازدواج در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرهنگ موسی بهاری افزود: در پی دریافت خبری مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان به بهانه وام ازدواج، موضوع شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار تیم ویژه مبارزه با جرایم سایبری انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: کارشناسان پلیس فتا با پایش صفحات مجازی و رصد اقدامات مجرمانه، موفق به شناسایی متهم شده و او را با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی بوکان با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضایی ادامه داد: شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری واقع شده‌اند، می‌توانند جهت اعلام شکایت و تشکیل پرونده به پلیس فتای انتظامی بوکان مراجعه کنند.

سرهنگ بهاری بیان کرد: اگر متقاضیان قبل از هرگونه پرداختی یا ارائه مدارک شناسایی برای تحقیق و استعلام صحت پرداخت وام از طریق بانک مربوط اقدام کنند، به آسانی از وقوع این نوع کلاهبرداری ها پیشگیری می شود.

دیگر خبرها

  • دینِ انسانیت در حال فراگیر شدن است
  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در کرمانشاه
  • مهم‌ترین خبر‌های پلیس فارس در ۲۴ ساعت گذشته
  • کشف سکه‌های تاریخی از یک متهم در مسافرخانه ای در فسا
  • دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در دلفان
  • دستگیری سارق حرفه‌ای در مراغه
  • شهروند رشتی مأمور قلابی را لو داد
  • کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد
  • زوج افیونی در دام پلیس مبارزه با مواد مخدر مازندران
  • دستگیری کلاهبردار وام ازدواج در بوکان