Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@15:59:18 GMT

سفارت ایران در کابل سخنان پمپئو را کذب محض خواند

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۷۳۸۹

سفارت ایران در کابل سخنان پمپئو را کذب محض خواند

به گزارش روز جمعه ایرنا، مایک پومپئو روز پنجشنبه ایران را متهم به دست داشتن در حمله خودرو بمب گذاری شده در مقابل در ورودی دانشگاه «مارشال محمد قسیم فهیم» در چهاراهی قنبر شهر کابل کرده بود.

در بیانیه روز جمعه سفارت آمده است: جمهوری اسلامی ایران، ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی در هرنقطه از جهان، به صورت اصولی و همه‌جانبه آمادگی خود را برای همکاری با دولت‌های منطقه به خصوص افغانستان در مقابله با این اقدامات همواره اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه سفارت ایران در کابل می افزاید: بدیهی است نوع عملکرد ایران در مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه نیز طی سال‌های اخیر تایید کننده این موضوع می‌باشد.

سفارت ایران در کابل تاکید کرد: طرح این اتهامات بی اساس توسط آمریکا، در شرایطی مطرح می‌گردد که جمهوری اسلامی ایران براساس منافع و امنیت ملی خود، در مقام عمل و نه ادعا در همکاری نزدیک با دولت افغانستان برای تقویت ثبات، امنیت و تحقق صلح در این کشور همسایه تلاش کرده و به اثبات رسانده که هیچگاه خواهان وارد کردن اختلافاتش با برخی کشورها به درون افغانستان نیست.

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به دانشگاه مارشال فهیم را برعهده گرفته بود.

آگاهان سیاسی و نظامی در افغانستان معتقدند آمریکا با انتقال بقایای داعش از سوریه و عراق به افغانستان، به دنبال اجرای طرح های خود علیه کشورهای این منطقه است.

پیش از این، رسانه ها در کابل اعلام کرده بودند که آمریکا با بزرگنمایی و مانور روی قدرت داعش در افغانستان، به دنبال بهانه ای برای ماندن در این کشور پس از صلح با طالبان است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان ایران پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۷۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» ناتوانی رژیم صهیونیستی در برابر جمهوری اسلامی را نشان داد

ماموستا ملارشید ثنایی در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب در سخنانی ضمن تبریک عملیات پیروزمندانه «وعده صادق» سپاه علیه رژیم اشغالگر قدس، اظهار داشت: عملیات وعده صادق یک عملیات ترکیبی و پیچیده  نظامی با استفاده از پهپاد و موشک‌های کروز و بالستیک بود که اهداف از پیش تعیین شده را با موفقیت مورد هدف قرار داد.
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان سرپل ذهاب گفت: این عملیات ثابت کرد که رژیم صهیونیستی و سرزمین‌های اشغالی با وجود سامانه‌های مختلف دفاع موشکی و سپر دفاعی و گنبد آهنین آسیب‌پذیر است.
 
این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ملت بزرگ ایران از این عملیات قاطع بسیار شادمان شده و از همان ساعات اولیه آغاز حمله با برگزاری تجمعات مختلف در سراسر کشور ضمن ابراز شادمانی، از سپاه پاسداران و نیروهای مسلح پشتیبانی کننده این عملیات تقدیر و تشکر کردند.
 
ماموستا ثنایی بیان داشت: عملیات وعده صادق باعث عزت و افتخار ملت بزرگ ایران شده است و این پیام اطمینان‌بخش را برای مردم دارد که نیروهای مسلح کشور جان مردم را مهم و ارزشمند می‌دانند و هر دشمنی در هر نقطه‌ای بخواهد به ملت بزرگ ایران و مناطق حاکمیتی ما تعرضی داشته باشد پاسخ سختی به او خواهیم داد.
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان سرپل ذهاب در پایان سخنان خود با اشاره به سخنان رهبر انقلاب افزود: جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح کشور توان نابود کردن کامل این غده سرطانی را دارند اما این عملیات همان‌گونه که رهبر انقلاب فرمودند فقط یک تنبیه کوچک برای رژیم صهیونیستی بود و اگر بخواهد غلط دیگری بکند مطمئنا پاسخ بعدی نیروهای مسلح ما سخت و پشیمان‌ کننده خواهد بود.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایان کار داعش در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • رشد اقتصادی نشان دهنده امید ملت ایران به آینده است
  • نشست سازوکار ارتباطی کابل و پکن برای کمک‌ به افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • عملیات «وعده صادق» ناتوانی رژیم صهیونیستی در برابر جمهوری اسلامی را نشان داد
  • روایت سفری متفاوت به افغانستان پس از حمله ایران به اسرائیل؛ «خوش‌آمدی قهرمان ایرانی»!
  • بازتاب آیین روز ارتش ایران در رسانه‌های خارجی/ ترس متحدان اسرائیل از توان موشکی تهران