Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@21:59:02 GMT

خوراکی‌هایی خشک و سالم که کمتر استفاده می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۷۸۳۸

خوراکی‌هایی خشک و سالم که کمتر استفاده می‌شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران، میوه خشک شده میوه‌ای است که تقریبا تمام محتوای آب خود را از طریق روش‌های خشک کردن از دست داده است.

بافت میوه در طول فرآیند خشک شدن متراکم می‌شود و یکی از متداول‌ترین نوع میوه خشک کشمش است البته خرما، آلو، انجیر و زردآلو را هم می‌توان جز رایج‌ترین انواع میوه خشک بر شمرد.

میوه خشک را می‌توان برای مدتی طولانی‌تر از میوه‌های تازه استفاده کرد همچنین می‌تواند یک میان وعده دم دستی و مناسب در سفر‌های طولانی مدت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میوه خشک چه فایده‌ای دارد؟

میوه خشک شده خوراکی بسیار مغذی است و یک قطعه از آن مشابه مواد مغذی موجود در میوه تازه خاصیت دارد البته میوه‌های خشک ۳/۵ برابر بیشتر از میوه تازه فیبر، ویتامین و مواد معدنی دارند.

بنابراین، مصرف یک وعده میوه خشک می‌تواند درصد زیادی از نیاز به مصرف روزانه بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند فولات را فراهم کند.

همچنین این خوراکی حاوی مقدار زیادی فیبر و منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌ها، به ویژه پلی فنول‌ها است.

آنتی اکسیدان‌های پلی فنول با اثرات بهداشتی مانند بهبود گردش خون، سلامت دستگاه گوارش، کاهش آسیب اکسیداتیو و کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها همراه است.

با این حال، چند استثنا وجود دارد. به عنوان مثال، در میوه خشک محتوای ویتامین C به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

میوه‌های خشک چه تاثیری بر بدن دارند؟

آلوئه ورا یه دلیل خواص موجود به طور طبیعی به مبارزه با بیماری‌ها کمک کنند علاوه بر آن آلو میوه خشک مغذی دیگری است که منبع غنی از فیبر، پتاسیم، بتا کاروتن (ویتامین A) و ویتامین K محسوب می‌شود.

این خوراکی کسیداسیون کلسترول LDL را مهار کنند و برای جلوگیری از بیماری قلبی و سرطان کمک‌کننده کنند.

مطالعات نشان دادند که خوردن آلو به بهبود هضم مواد غذایی و مشکلات یبوست کمک می‌کند همچنین به عنوان یک منبع عالی از آنتی اکسیدان‌ها، شناخته می‌شود.

آلو همچنین غنی از مواد معدنی به نام بور است که می‌تواند به مبارزه با پوکی استخوان بپردازد.

به میوه خشک شکر اضافه نکنید

برای تهیه برخی میوه‌های خشک و بهتر شدن طعم آن قبل از خشک شدن شکر یا شربت به میوه اضافه شده می‌کنند، میوه خشک شده با شکر اضافه به عنوان میوه آب نبات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در مطالعات متعددی نشان داده شده است که شکر اضافه شده اثرات مضری بر سلامت بدن و افزایش خطر ابتلا به چاقی، بیماری قلبی و حتی سرطان دارد.

برای جلوگیری از بلااستفاده بودن میوه حاوی قند اضافه باید اطلاعات تغذیه موجود در بسته را مطالعه کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۷۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای افزایش قد این ویتامین را بخورید

 احمد اسماعیل زاده گفت: توصیه می‌شود برای افزایش قد کودکان مواد مغذی و غذا‌های حاوی ویتامین که برای رشد استخوان و افزایش قد ضروری و مهم هستند مصرف شود.

وی با بیان این که قد نتیجه رشد اسکلتی و استخوانی است و مصرف روزانه شیر می‌تواند به افزایش تراکم مواد معدنی استخوان کمک زیادی کند، افزود: تغذیه دوران کودکی ممکن است ۲۰ تا ۴۰ درصد قد فرد را تعیین کند.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت یکی از بهترین مواد مغذی برای افزایش قد در کودکان پروتئین است، بیان کرد: مهم‌ترین مواد مغذی برای ساختن بدن کودک و همچنین کمک به افزایش قد، زیرا به ساخت بافت‌های بدن و تحریک هورمون‌های رشد کمک می‌کند.

پروتئین یکی از مواد غذایی مهم برای سلامت ماهیچه ها، استخوان ها، پوست، بافت‌ها و همه اندام‌های بدن به حساب می‌آید، زیرا از دست دادن آن باعث مشکلات سلامتی بسیاری مانند رشد غیرعادی بدن کودک می‌شود.

اسماعیل زاده اضافه کرد: یکی از بهترین غذا‌هایی که حاوی پروتئین و مواد مغذی دیگر است و باعث افزایش قد می‌شود، شیر و ماست است. به نظر می‌رسد مصرف لبنیات مثل پنیرو ماست و شیر (۳-۴ وعده در روز) در دستیابی به پتانسیل رشد در کودکان ونوجوانان نقش داشته باشد.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اظهار داشت: فیزیولوژی، مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی را در دوره کودکی توجیه می‌کند، زیرا آنها منابع خوبی از انرژی، درشت مغذی‌ها و ریز مغذی‌ها (پروتئین ها، فسفر، منیزیم، ویتامین D و مهمتر از همه کلسیم) برای رشد و نمو هستند.

وی با اشاره به این که علاوه بر این، مصرف محصولات لبنی ترشح فاکتور رشد شبه انسولین را افزایش می‌دهد که به رشد اسکلتی کمک می‌کند، بیان کرد: محصولات لبنی به جذب کلسیم نیز کمک می‌کنند.

اسماعیل زاده در پایان گفت: علاوه بر کلسیم، ویتامین D هم در روند استحکام استخوان‌ها و افزایش قد نقش دارد. ویتامین D عامل مهمی در افزایش تراکم و سختی استخوان‌ها بوده و کمبود آن باعث نقص در رشد، ضعف عضلات و کوتاهی استخوان می‌شود.

منبع: فارس

tags # ویتامین D سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • پوست این میوه را حتما بخورید!
  • چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • برداشت ملون از مزارع دشتستان
  • نقش گیاهان خوراکی طبیعی و دارویی در سلامت
  • ترفندهای سالم نگه داشتن توت فرنگی به مدت طولانی
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید
  • برای افزایش قد این ویتامین را بخورید
  • خوراکی‌هایی خوش عطر و طعم با توت‌فرنگی
  • ۵ سپر مقاوم خوراکی در برابر سرطان
  • بهترین مواد غذایی برای داشتن عمر سالم و طولانی