Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس روز جمعه در سخنانی بدون ارائه شواهد مستند مدعی شد که «تقریبا قطعی است که ایران پشت حملات به تانکرهای نفت در دریای عمان است.»

وزارت امور خارجه انگلیس نیز در بیانیه خود آورده که تقریبا قطعی است که «شاخه‌ای از ارتش ایران به دو تاتکر در روز 13 ژوئن (23 خرداد) حمله کرده است و عامل دولتی یا غیردولتی دیگری نمی‌تواند مسئول این حادثه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزارت خارجه انگلیس مدعی شده که «اخیرا سابقه‌ای برای حمله ایران به تانکرهای نفتی نیز وجود دارد. تحقیقات امارات درباره حمله به 4 تانکر نفتی در بندر فجیره امارات به این نتیجه رسیده که این حملات توسط عامل دولتی پیچیده‌ای انجام شده است. انگلیس اطمینان دارد که ایران مسئول این حمله است.»

همچنین جرمی هانت نیز در سخنانی با محکوم کردن حملات به دو نفتکش در دریای عمان مدعی شد که برآورد وی به این نتیجه رسیده که مسئولیت این حملات تقریبا به طور قطعی بر عهده ایران است.

وی در ادامه ادعاهایش گفت که حملات اخیر بر اساس الگوی رفتار بی ثبات کننده ایران بوده و خطری جدی برای منطقه ایجاد می‌کند.

وزیر امور خارجه انگلیس افزود که انگلیس همچنان در همکاری تنگاتنگ با بازیگران منطقه‌ای باقی خواهد ماند تا راه‌حل‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها بیابد.

این اتهامات در حالی مطرح می‌شود که کارشناسان متعددی اعلام کرده‌اند با وجود اتهامات واشنگتن عیه ایران، هیچ دلیلی درباره نقش تهران برای حمله به تانکرهای نفتی در دریای عمان وجود ندارد.

از سوی دیگر تهران قاطعانه هرگونه دست داشتن در این حادثه را رد کرده‌ است. «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران این حادثه را بسیار مشکوک توصیف کرده و گفته که شواهد واشنگتن، اتهاماتی است که با هدف تخریب تلاش‌های دیپلماتیک ایران است.

منابع خبری صبح پنجشنبه (23 خرداد) از وقوع دو انفجار مهیب در دریای عمان خبر دادند. مدتی بعد روشن شد که دو نفتکش دچار حریق شده‌اند. نفتکش «فرانت آلتر» (Front Altair) با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده و «کوکوکا کوریجس» (Kokuka Courageous) با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به مقصد سنگاپور، محموله «متانول» بارگیری کرده بود.

وزارت تجارت ژاپن اعلام کرده است دو نفتکش حادثه‌دیده در دریای عمان حامل «محموله متعلق به ژاپن» بوده‌اند. یکی از این دو نفتکش متعلق به شرکتی سنگاپوری است که آن را اجاره کرده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۸۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست | به اسراییل پافشاری می‌کنیم به رفح حمله نکند

به گزارش جام جم آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز(دوشنبه) پیش از آغاز نشست وزیران این نهاد اروپایی در بروکسل، در جمع خبرنگاران گفت که ظرفیت اتحادیه اروپا برای افزایش کمک‌ها به اوکراین در این نشست مورد بحث قرار خواهد گرفت.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که در اوکراین به پرتابگرها و مهمات بیشتری نیاز است.

در همین راستا، او با اشاره به اهمیت سامانه‌های رهگیری گفت که پرتابگرها بدون سامانه‌ رهگیری مانند تفنگی بدون گلوله هستند.

بورل گفت: ما به هر دوی آن‌ها نیاز داریم و باید برای آتش‌بارها و توپخانه‌هایی که فعلا در اختیار دارند، هواپیماهای رهگیری‌کننده بفرستیم و شمار آتشبارها و توپ‌ها را افزایش بدهیم.

او به افزایش شمار قربانیان غیرنظامی حملات رژیم صهیونیستی در غزه، همچنین حمله به فلسطینیان در کرانه باختری اشاره کرد.

بورل گفت که اتحادیه اروپا باید دوباره اعمال تحریم‌ها علیه شهرک‌نشینانی را که دست به اعمال خشونت‌بار علیه فلسطینیان می‌زنند را بررسی کند.

به گفته او، موضوع جنگ سودان نیز در نشست امروز وزیران اتحادیه اروپا مورد بحث قرار گرفت.

وی گفت ما هر طوری که بتوانیم از اسراییل می‌خواهیم به رفح حمله نکند و از غیرنظامیان حفاظت کند. دوباره تاکید می‌کنم که بیش از یک میلیون نفر در صورت حمله اسراییل کشته خواهند شد. بنابراین، من و تمامی کشورهای عضو پافشاری می‌کنیم که این اتفاق نیفتد اما من فرمانده ارتش اسراییل نیستم.

با وجود نزدیک شدن شمار تلفات فلسطینی طی حملات رژیم صهیونیستی به غزه به مرز ۳۴ هزار نفر و نگرانی‌های بین‌المللی درباره بروز فجایع انسانی در این منطقه، رژیم صهیونیستی گزینه حمله به رفح را که بسیاری از آوارگان فلسطینی در آن پناه جسته‌اند را کنار نگذاشته است.

او در ادامه در پاسخ به سوالی درباره ایران با گفتن این که موضوع برنامه هسته‌ ای ایران در نشست امروز اتحادیه اروپا مورد بحث قرار نخواهد گرفت، گفت که اتحادیه اروپا قرار است اقدامی علیه تولید وصادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی انجام بدهد.

اتحادیه اروپا اعمال بسته تحریمی جدید علیه ایران را در پی پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگیری ایران در دمشق بررسی می‌کند.

ایران طی عملیات وعده صادق حملات گسترده پهپادی و موشکی را علیه اهدافی در اراضی اشغالی انجام داد.

دیگر خبرها

  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز بازداشت شدند
  • بازداشت ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز
  • افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس
  • دستگیری دو بازیکن 19 ساله لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز جنسی
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها استفاده نمی‌کنند | عده ای آب ژرف می خواهند و عده ای دیگر از آب دریای عمان !
  • جان باختن ۵ پناهجو در دریای مانش
  • لیگ برتر علیه اتهام تبانی: بسیار ناراحت کننده بود!
  • مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟! / اعتراف مسوولان اصفهانی؛ آبی که از دریای عمان به اصفهان برسد وارد رودخانه نمی‌شود/ مدیریت یکپارچه تنها راه نجات زاینده‌رود (فیلم)
  • برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست | به اسراییل پافشاری می‌کنیم به رفح حمله نکند