Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت:مجلس، بانک مرکزی و وزیر جهادکشاورزی به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰تومانی برنج و اختصاص ارز نیمایی به جای آن هستند.

مسیح کشاورز در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان اظهار کرد: از زمانی که ممنوعیت واردات برنج برداشته شده است بدون اینکه افزایش قیمت در بازار‌های جهانی داشته باشیم توانستیم از ابتدای سال۵۵۰هزار تن برنج وارد کشور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن واردکنندگان برنج افزود: اگر بخواهیم همانند سال گذشته اقدام کنیم باید یک میلیون تن دیگر برنج وارد شود.

وی گفت: نگرانی جدیدی که وجود دارد این است که مجلس، بانک مرکزی و وزیر جهادکشاورزی به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰تومانی برنج و اختصاص ارز نیمایی به جای آن هستند.

کشاورز تصریح کرد: در صورت اجرایی شدن این موضوع قیمت برنج خارجی دو برابر افزایش خواهد یافت و بالطبع برنج داخلی نیز گران می‌شود.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج ادامه داد: استدلالی که برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود دارد این است که در کشور ۲میلیون ۴۰۰هزار تن برنج تولید می‌شود و با واردات حدود ۶۰۰هزار تن بازار تامین می‌شود بنابراین نیازی به اختصاص ارز ۴۲۰۰تومانی نیست.

وی خاطرنشان کرد: این استدلال در حالی مطرح می‌شود که دهک‌های مصرف کننده برنج خارجی با مصرف کنندگان برنج داخلی از نظر توانایی مالی تفاوت دارند و توانایی خرید برنج داخلی را ندارند.

کشاورز اظهار کرد: با توجه به صحبت‌های که درباره حذف ارز برنج صورت گرفته، کار ثبت سفارش و اختصاص ارز به کندی صورت می‌گیرد تا در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مشکلاتی که درباره دریافت مابه‌التفاوت قیمت ارز در گذشته به وجود آمد مجددا تکرار نشود.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج درباره اینکه برنج وارداتی از چه کشور‌هایی وارد می‌شود، گفت: ۷۵درصد واردات برنج از کشور هند، ۱۵درصد از پاکستان و ۱۰درصد مابقی از سایر کشور‌ها تامین می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: برنج واردات ارز واردکنندگان برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۸۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج بازار برنج از رکود، با خرید توافقی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: ۲۸ مرکز خرید برنج در استان همچنان از شالیکاران استان برنج‌های باقی مانده از سال‌های پیش را خریداری می‌کنند.

خیریان پور با بیان اینکه برای جلوگیری از واردات بی رویه برنج و رکود بازار برنج داخلی به دستور رئیس جمهور، ۴ هزار میلیارد تومان برای خرید برنج از برنجکاران اختصاص پیدا کرد، افزود: بر اساس تفاهم نامه‌ای که پارسال میان استانداری مازندران و انجمن تامین و وارد کنندگان برنج کشور منعقد شد، مقرر شد بخش زیادی از نیاز کشور به برنج با برنج‌های داخلی تامین شود.

او ادامه داد: اجرای خرید توافقی برنج که با قیمت ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان آغاز شده بود هم اینک به قیمت کیلویی ۹۰ هزار تومان از شالیکاران مازندرانی، درحال انجام است.

واردات یک میلیون و ۸۰۰ هزار تنی برنج در سال ۱۴۰۱ که رکود بازار برنج داخلی را بیش از هر زمان دیگری تشدید کرده بود، موجب شد با پیگیری‌های استاندار مازندران و دستور رئیس جمهور نیاز برخی ارگان‌های داخلی با خرید توافقی برنج ازشالیکاران مازندرانی تامین شود.

مازندران با تولید نزدیک به یک میلیون تن برنج سفید رتبه نخست کشور در تولید این محصول استراتژیک را داراست.

زینب دیوارگر گزارش می دهد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پاسخ امیرعبداللهیان به احتمال تغییر سیاست‌های هسته‌ای ایران | در صورت تکرار ماجراجویی اسرائیل پاسخ حداکثری ایران چه خواهد بود؟
  • آمادگی پالایشگاه های نفت ژاپن برای استفاده از ذخایر اضطراری
  • اختتامیه مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی روستایی رضوی در دشتستان بوشهر
  • در صورت لغو نشدن پروازها؛ دبیر با وزیر ورزش به بیشکک می‌رود
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هماهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هناهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • بازگشت پویش دوشنبه‌های ورزشی کارگران به کارخانه‌ها
  • کمبودی در بازار روغن نباتی وجود ندارد
  • خروج بازار برنج از رکود، با خرید توافقی
  • معرفی دبیر جشن مدیران تولید سینما