Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از فارس، یکی از مشاوران ارشد «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ایرانی‌ها را «بازیگرانی بسیار عقلانی» توصیف کرده و در صحت برخی ادعاهایی که ایران را به دست داشتن در حادثه دریای عمان متهم می‌کنند، تشکیک کرده است. 

طبق گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، «ناتالی توچی»، از مشاوران ارشد موگرینی در واکنش به ادعاهای آمریکا مبنی بر دست داشتن ایران در هدف قرار دادن دو نفت‌کش در دریای عمان گفت: «ما قبل از اینکه کسی را مقصر کنیم به ادله موثق نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او با بیان اینکه ایرانی‌ها بازیگرانی بسیار معقول هستند گفت اینکه آنها در زمان حضور «آبه شینزو»، نخست‌وزیر ژاپن در تهران به یک کشتی ژاپنی حمله کنند «کار چندان معقولی نیست.»

توچی در بخش دیگری از سخنانش از سیاست‌های ایالات متحده علیه ایران انتقاد کرده و گفته این سیاست‌ها به تضعیف بخشی از حاکمیت ایران می‌شود که خواستار همکاری با اتحادیه اروپا هستند. 

وی گفته همزمان با اقدامات آمریکا در دامن زدن به تنش‌ها «افرادی در ایران که ما با آنها همکاری می‌کنیم روز به روز ضعیف‌تر می‌شوند، بنابراین، نمی‌توان انتظار داشت اقدامات تلافی‌جویانه انجام نشوند.»

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران عمان کشتی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیویورک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۸۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به قطعنامه شورای امنیت در خصوص جنگ غزه؛ ناکافی است

به گزارش همشهری آنلاین ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آتش بس در نوار غزه را پس از شش ماه ناکامی و ناتوانی در اتخاذ تصمیمی بازدارنده در مقابل جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونستی علیه شهروندان فلسطینی، گامی مثبت اما ناکافی دانست.

کنعانی افزود: گام مهم‌تر از تصویب این قطعنامه، اقدام مؤثر برای اجرای آن و توقف کامل و پایدار حملات رژیم متجاوز صهیونیستی علیه نوار غزه و کرانه باختری، رفع کامل محاصره ظالمانه غزه و بازگشایی گذرگاه‌ها به منظور ارسال گسترده و بدون تبعیض کمک‌های انسان‌دوستانه بین‌المللی و تامین کمک‌ها و منابع مالی بین‌المللی برای آغاز فوری بازسازی ویرانی‌های باریکه غزه اعم از منازل، زیرساخت‌های حیاتی بویژه مراکز بیمارستانی و خدماتی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی واکنش رژیم کودک‌کُش صهیونیستی نسبت به این قطعنامه را گویای عصبانیت آشکار این رژیم از شکست غیرقابل ترمیم در عرصه میدانی و سیاسی و بین‌المللی دانست و افزود: انتظار می‌رود شورای امنیت سازمان ملل متحد این رژیم را نسبت به جنایات شش ماهه گذشته علیه مردم بی‌پناه فلسطین و احتمال تداوم آن برخلاف قطعنامه مصوب شورای امنیت پاسخگو نماید.

کد خبر 840844 برچسب‌ها خبر ویژه اسرائیل فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به تایید نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین
  • واکنش فرزند علم‌الهدی به اتهامات اقتصادی و ماجرای قطع 4000 درخت هیرکانی + عکس
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد
  • چین به هک اطلاعات مقامات آمریکا و انگلیس متهم شد
  • واکنش ایران به قطعنامه شورای امنیت در خصوص جنگ غزه؛ ناکافی است
  • واکنش ایران به تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه
  • واکنش ایران به قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت در غزه
  • سفر اسماعیل هنیه به تهران
  • ناراحتی آمریکا از واکنش اسرائیل به رای آن در شورای امنیت
  • ایران غصب سرزمین‌های متعلق به فلسطینیان در دره رود اردن را محکوم کرد