Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ ایسنا نوشت: در نخستین هم اندیشی آموزش عالی هنرهای سنتی که با تاکید بر مبانی آموزش هنرهای سنتی و نظام استاد شاگردی در دانشگاه هنرهای اسلامی-ایرانی استاد فرشچیان برگزار شد، محمدحسین ایمانی خوشخو، رئیس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ، زیبایی شناسی هنر را در شناخت مبانی معنوی آن مطابق با نظام استاد شاگردی بیان کرد و با اشاره به اهمیت مفهوم معنویت به عنوان ماهیت روحانی و اصیل هستی، مبانی معنوی را بنیاد هستی شناسی هنر دانسته و با تاکید بر مبانی زیبایی شناسی فلسفه هنر اسلامی، آداب تشرف، اخلاق پسندیده و باور و اعتقادات را بن مایه نظام استاد شاگردی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی، تعلیم و مشق و صفای باطن را عناصر معنوی برشمرد که هنرمند را در مسیر نظام استاد شاگردی قرار می‌دهد. وی با اشاره به لذت، محاکات، مابعدالطبیعه و ارزش درزیبای‌های هنر اسلامی، آشنایی با مبانی معنوی و همسو شدن با ابعاد تعالی و کمال را مسیر حرکت و بازنمایی هنر دانسته و کمال و بعد لایتناهی در این عرصه بروز و ظهور خواهد یافت.
ایمانی خوشخو با تاکید به اهمیت مفهوم معنویت و رهایی از رویکردهای محدود به آن، هنرهای سنتی ایرانی را مهد شکوفایی استعداد و خلاقیت هنرمند بیان کرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ ضمن تاکید بر عناصر نظام استاد شاگردی و مبانی فلسفه هنر اسلامی، آشنایی با مضامین معنوی را یکی از عناصر مهم در درک عمیق و پیاده سازی هنرهای سنتی در نظام آموزشی دانست.
در ابتدای این نشست بهمن نامور مطلق، رئیس دانشگاه هنرهای اسلامی-ایرانی فرشچیان، ضمن خیرمقدم به حضار، بر اهمیت جایگاه هنرهای سنتی و هنرمند در ایران اشاره کرد و این نشست را مقدمه‌ای برای سایر اقدامات و فعالیت‌های دانشگاه هنرهای اسلامی-ایرانی فرشچیان دانست.
در این نشست که تا بعداز ظهر ادامه یافت، با ایراد سخنرانی‌های تخصصی به همراه پرسش و پاسخ با حضور اساتید برجسته و هنرمندان سنتی ایران از جمله اسماعیل بنی اردلان، حسین یاوری، ایرج داداشی، حمیدرضا قلیچ خانی، محمدعلی رجبی، امیر رضایی نبرد، حسن ستاری، لیلا زینلی، مژگان درانی و مهدی قربانی و نیز جمعی از محققین و اساتید دانشگاهی برگزار شد.

انتهای پیام 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا هنر اسلامی دانشگاه استاد فرشچیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۸۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاهدان میزبان گردهمایی کشوری مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی

 ابراهیم نعیمی مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان در آیین افتتاحیه این همایش اظهار کرد: مدیران مراکز مشاوره و مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های کشور گرد هم جمع شده اند تا نظام مسائل جسمانی و روانی و اجتماعی جامعه دانشجویی را بحث و بررسی کنند زیرا جنس مسائل هر دانشگاه متفاوت و در حال تغییر است.

وی گفت: لازم است مدیران هم اندیشی داشته باشند و این تغییرات را در نظام مسائل بررسی و چالش ها را در جلسات و کمیسیون ها مطرح کنند و برای برون رفت از این چالش ها به راهکارهای اجرایی و محکم برسند.

وی بیان کرد: قطعا دانشجویانی که وارد دانشگاه می شوند متولدین دهه ۸۰ هستند که سن نوجوانی را به تازگی پشت سر گذاشته اند و چالش هایی را پیش رو دارند که همکاران مشاوره دانشگاهها هم نوع برخوردشان و هم تلاششان برای حل نظام مسائل دانشجویان متفاوت است که امیدواریم در این جلسات با استفاده از تجربیات و آخرین پژوهشها و یافته هایی که به اشتراک می گذارند به شرایط بهتر دست پیدا کنیم.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش ضمن بیان ظرفیت های دانشگاه سیستان و بلوچستان، دستاوردهای انقلاب اسلامی در دانشگاهها را تشریح کرد.

غلامرضا رضایی افزود: قبل از انقلاب سیستان و بلوچستان کمترین بهره را از مراکز آموزش عالی داشت اما به برکت انقلاب اسلامی اکنون بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی این استان در حال تحصیل هستند و سرانه مراکز آموز عالی در این منطقه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه دانشگاه سیستان و بلوچستان ۱۱هزار دانشجو دارد، گفت: این دانشگاه در تمام شاخص‌های وزارت علوم در طول عمر انقلاب اسلامی رشد داشته است.

رضایی با اشاره به عملکرد مرکز مشاوره دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: مرکز بهداشت و مشاوره این دانشگاه نسبت به سالهای قبل بسیار متحول شده است.

حجت الاسلام عبدالواحد بامری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش اظهار کرد: این استان در میان افکار عمومی به عنوان رنگین کمان فرق و مذاهب به شمار می آید، شهدای شاخصی همچون شهید میرحسینی دارد و کوچکترین شهید کشور شهید سبیل اخلاقی در نیکشهر است.

وی بیان کرد: یکی از رویش های ارزشمند انقلاب اسلامی در استان، وجود این دانشگاه است که ۴۲۰ نفر هیات علمی و ۵۰ استاد تمام دارد و در سال گذشته در میان رتبه بندی کشور رتبه ۱۲ را از لحاظ علمی و آموزشی کسب کرد.

مدیر مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه سیستان و بلوچستان، نیز در این همایش اظهار کرد: رویکرد دفتر مشاوره در ابتدا پیشگیرانه است که با استفاده از مشاوران و کارشناسان مربوطه در این راستا اقدام می‌کنیم.

زهرا نیکبخت افزود: ۱۲ مشاور و روانشناس در دانشگاه سیستان و بلوچستان در راستای کمک به دانشجویان تلاش می کنند تا در ارائه خدمات، اقدامات ارزنده‌ای انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اتصال جاده گردشگری گلمکان به گلبهار
  • زاهدان میزبان گردهمایی کشوری مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • مبانی فلسفی انقلاب اسلامی ایران در آکادمی علوم روسیه بررسی شد
  • اتصال بیرجند و طبس به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع
  • نظام مسائل باید حلقه واسط در توانمندسازی بانوان باشد
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • «خاستگاه خود» و «آرمان‌های نظام اسلامی» را نباید فراموش کنیم
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی