Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره نقشه جامع روابط بین الملل علمی کشور اظهار کرد: برای پیشبرد نقشه جامع روابط علمی و بین المللی  کشور ستاد مخصوصی تشکیل شده و پیگیری موضوع به  معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: قرار است تا ستاد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جلسه دوم رسیدگی به این سند گزارش جامعی از کارهای صورت گرفته درباره پیشبرد برنامه‌های علمی و بین المللیی را ارائه کند.

وی با اشاره به توسعه حوزه علم و فناوری ایران بیان کرد: اکنون رشد علمی ایران در جوامع بین المللی قابل مشاهده است توانسته‌ایم در رتبه بندی‌های معتبر علمی و بین المللی مقام‌های بالای علمی را کسب کنیم.

عاملی افزود: ایران در رتبه هجدهم جهان از لحاظ تولید علم ایستاده و در میان کشورهای منطقه هم رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

رشد و پیشرفت علمی در گرو نگاه‌های مثبت توسعه‌ای  

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نگاه توسعه‌ای در  حوزه علم و فناوری تصریح کرد: مقام معظم رهبری از قوی ترین حامیان توسعه علم و فناوری در کشور هستند و اگر امروز  موفق به کسب مقام‌های خوبی در جهان شده‌ایم باید دلیل آن را وجود همین  نگاه‌های مثبت بدانیم.

وی درباره نیروی انسانی تحصیل کرده ایرانی گفت: ظرفیت نیروی انسانی ایرانی و جوانان تحصیل کرده ما بسیار خوب است.

عاملی ادامه داد:  هنگامی که از ظرفیت بالای نیروی انسانی توانمند ایرانی در مجامع بین المللی صحبت می‌کنیم طرف مقابل فکر می‌کند که دچار خودخواهی شده‌ایم اما  می‌دانیم که ظرفیت جوانان تحصیل کرده ایرانی بسیار خوب است و  این  ظرفیت و توانایی ریشه عمیقی دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به چگونگی تحصیل جوانان در کشور بیان کرد: وجه مشترک تمام مردم جامعه ایران چه از لحاظ فقیر بودن و چه از لحاظ غنی بودن آن است که همه آنها می‌خواهند فرزندانشان دانشمندان بزرگی شوند.

وی یادآوری کرد: اگر به حوزه علم، فناوری و دانش به عنوان یک هنجار اجتماعی نگاه کنیم می‌توانیم شاهد نتایج درخشانی در کشور باشیم.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی اخبار فناوری مخترعین ایرانی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۸۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۳۱ فروردین

علی صدر با اعلام این خبر، گفت: مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، علوم جغرافیا، علوم اقتصادی، الهیات و معارف اسلامی، علوم تربیتی، حقوق، روانشناسی، علوم زمین، شیمی، فیزیک، زیست‌شناسی، آمار، ریاضی، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات)، سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به مراکز برگزارکننده المپیاد دانشجویی کشور گفت: دانشگاه‌های تربیت مدرس، مازندران، تبریز، بوعلی سینا همدان، رازی کرمانشاه، اصفهان، شیراز، شهید باهنر کرمان، شهید چمران اهواز و فردوسی مشهد مراکز برگزارکننده این آزمون هستند.

صدر در پایان خاطر نشان کرد: منتخبین المپیاد غیرمتمرکز به همراه منتخبین مرحله اول المپیاد متمرکز (آزمون کارشناسی ارشد) که اسامی آنها از طریق درگاه مرکز المپیاد علمی دانشجویی کشور اعلام خواهد شد، می‌توانند در آزمون تشریحی مرحله دوم (نهایی) المپیاد علمی دانشجویی کشور در اوایل مرداد ماه سال ۱۴۰۳ شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • ۳۱ فروردین، برگزاری مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور
  • برگزاری مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۳۱ فروردین
  • وبگاه بین المللی تحریم علمی رژیم صهیونیستی رونمایی شد
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود
  • آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره بین‌المللی پژوهشگاه رویان اعلام شد
  • نمایندگی پارک علم و فناوری قزوین در کشور بلاروس تاسیس می‌شود
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها