Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان ورامین گفت: برای اجرای درست امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید همه وارد صحنه شوند.

‌آیت الله سید مرتضی محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: دین مبین اسلام الگوها و شاخص‌های متعددی ارائه داده و انسان‌ها را به پیروی از سیره عملی و نظری آنان دعوت کرده است و انسان با ایمان با تاسی از سیره این شخصیت‌ها می‌تواند راه نجات و سعادت خود را طی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شهرستان ورامین با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) افزود: حضرت زهرا (س) را می‌توان الگوی کامل یک زن مسلمان دانست که در هر زمان و مکانی حاضر نشد اصول و ارزش‌های اسلامی را فراموش کند و همین مساله باعث جاودانگی این شخصیت برجسته تاریخ اسلام شد و امروز تمام زنان مومنه و با فضیلت باید با اقتدا به این بانوی با کرامت همواره در حفظ حجاب و ارزش‌های اسلامی خود کوشا باشند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت وحدت در عصر حاضر بیان کرد: یک سوم جمعیت جهان را مسلمانان تشکیل می‌دهند و بر اساس این ظرفیت باید مسلمانان حرف اول را در دنیا بزنند ولی متأسفانه استکبار بر کشورهای اسلامی تسلط پیدا کرده‌اند.

محمودی تصریح کرد: امروز دشمنان دین اسلام به طرق مختلف در صدد ایجاد اختلافات قومی و مذهبی در بین مسلمانان هستند که با کمال تأسف تا حدودی هم موفق شده‌اند و هر روز شاهد تخریب و ویرانی و کشتار در کشورهای مسلمان از جمله در مصر، عراق، سوریه و لبنان هستیم، در واقع دشمنان با دنبال کردن این موضوع در تلاش هستند تا از گسترش بیداری اسلامی در جهان ممانعت به عمل آورند.

باسابقه‌ترین امام جمعه کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت شهدای امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: قطعاً یاد و راه شهدایی که این واجب فراموش شده را احیا کردند هیچگاه از ذهن و یاد ملت ایران پاک نخواهد شد.

وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر نشان دهنده غیرت دینی و ملی مردم ولایتمدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و اساسی‌ترین راه تحکیم بنیان‌های فرهنگی است و هدف عمده و اساسی در امر به معروف و نهی از منکر محقق شدن معروف و زدوده شدن منکر است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین گفت: برای اجرای درست امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید همه وارد صحنه شوند، اجرای امر به معروف و نهی از منکر یکی از ضرورت‌های کنونی جامعه اسلامی بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امر به معروف و نهي از منكر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۸۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان هرمزگان که با حضور خانواده‌ها در جزیره قشم برگزار شد، خانواده را اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی دانست و اظهار کرد: انسان به صورت ذاتی موجودی مدنی و اجتماعی است و خانواده نقش مهمی در این مدنیت ایفا می‌کند.

وی با ذکر این نکته که خانواده امروز در دنیا تقلیل به زندگی در زیر یک سقف پیدا کرده است، عنوان کرد: خانواده دارای اصول و عناصری است که باید به آن توجه داشت چراکه زیر سقف بودن بدون دارا بودن شاخصه‌ها اهمیت زیادی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، آرامش را یکی از اصول اساسی خانواده دانست و بیان کرد: هر عضو خانواده مسئولیت‌هایی را بر عهده دارند. پدر خانواده وظیفه مهم تزریق آرامش و امنیت خانواده‌ها را بر عهده دارد و پس از آن نیز مادر وظیفه بسیار مهمی برای ایجاد فضای امن و آرام خانواده بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، عشق و مودت را یکی دیگر از اصول و بنیان‌های مهم خانواده دانست و گفت: اگر محبت و مودت در خانواده حاکم نباشد، گرمی کانون خانواده را خواهد گرفت. اولین معلم عشق و محبت برای کودکان پدر و مادر هستند؛ چرا که وقتی فرزند عشق و محبت والدین را می‌بیند، همین عشق را به فرزندان خود تزریق خواهد کرد.

وی رحمت را محصول عشق و آرامش دانست و خاطرنشان کرد: رحمت در ابتدا از سوی خداوند نازل می‌شود و لایه‌های مختلف خانواده را در بر می‌گیرد.

کد خبر 6087672

دیگر خبرها

  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • بودجه ستاد امر به معروف در سال گذشته چقدر بود؟
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • تحکیم بنیان خانواده با سبک زندگی اسلامی