Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-20@01:48:20 GMT

باید از ایده‌های نخبگان دانشگاهی بهره‌مند شد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۸۷۶۸

باید از ایده‌های نخبگان دانشگاهی بهره‌مند شد

محسن پیشوایی‌علوی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان، در گفتگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به این‌که شک ت‌های دانش‌بنیان در این واحد دانشگاهی فعال هستند گفت: در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیا، بنیاد برکت را راه اندازی کردیم تا جایی‌که تفاهم‌نامه همکاری منعقد شده است و به محض برطرف کردن برخی از مسائل این تفاهم‌نامه را اجرایی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی صریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از طریق بنیاد برکت سرمایه‌گذاری کنند. خوشبختانه با توجه به محتوای تفاهم نامه ما یک افق روشنی را برای آینده استان کردستان پیش بینی کردیم چرا که این موضوع به معرفی دانشگاه آزاد اسلامی که به عنوان یک نهاد علمی است کمک قابل توجهی خواهد کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان، تاکید کرد: در کنار بنیاد برکت ما مراکز رشد را نیز راه اندازی کردیم به طوری که از 24 شرکت حدود 12 شرکت فعال است. همچنین یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان ماشین نظامی تولید کرده که به صورت مشترک در اختیار سپاه و دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد. می‌توان گفت مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان در این استان مسیر ترقی و پیشرفت را در پیش گرفته‌اند.

پیشوایی‌علوی گفت: از نظر علمی دانشگاه آزاد اسلامی توانسته آموزش عالی و تعلیم و تربیت را در اکثر شهرهای ایران گسترش دهد به‌طوری که اکنون کمتر شهری است که این دانشگاه در آن حضور نداشته باشد و این عمومی‌کردن آموزش برای مردم عادی کاری بود که آموزش عالی نتوانست انجام دهد؛ اما این دانشگاه به نحو احسن انجام داد و توانست آموزش عالی را در اقصی نقاط کشور گسترش دهد.

وی تصریح کرد:‌ همچنین دانشگاه آزاد اسلامی توانست نوعی مدیریت سیاسی را در قالب عملکرد علمی و پژوهشی در اختیار کشور قرار بدهد و بیشترین نقطه قوت دانشگاه آزاد در مقایسه با جنبه‌های دیگرش در بحث سیاسی آن است؛ زیرا اگر کشوری ثبات سیاسی نداشته باشد، دیگر فعالیت‌های اقتصادی، علمی و تحقیقاتی جایگاهی نخواهد داشت؛ بنابراین دانشگاه آزاد در ثبات سیاسی کشور در میان قشر جوان خدمت بسیار بزرگی کرد.

پیشوایی‌علوی اظهار کرد:‌ از زاویه دیگر نگاه درونی به دانشگاه آزاد اسلامی است که برخی سوء مدیریت‌ها و کمبودهایی وجود دارد و اینها باید کم‌کم برطرف شود. با توجه به شرایط بد اقتصادی دانشگاه آزاد با چالش‌های جدی مواجه شده است؛ اما باوجود همه این مشکلات جایگاه تأثیرگذاری دانشگاه آزاد را در کشور نمی‌شود به‌راحتی نادیده گرفت.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی کردستان با بیان اینکه باید چرخش آموزشی در وضعیت دانشگاه ایجاد شود، افزود: به گفته دکتر طهرانچی باید دانشگاه در سال ۱۴۰۴ گزینه نخست داوطلبان باشد که این حرف بزرگی است و برای تحقق آن باید آموزش و پژوهش ارتقا پیدا کند.

پیشوایی‌علوی درباره تغییرات آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در بحث آموزش باید روش‌های آموزشی تغییر کرده و شیوه‌های آموزشی بازنگری و روش‌های جدید و به‌روز شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی کردستان، تاکید کرد: یکی از الویت‌های این دانشگاه حمایت از نخبگان دانشگاهی است در همین راستا جلسات متعددی را با حضور نخبگان دانشگاهی به صورت مستمر برگزار و از ایده‌های آنها بهره‌مند می‌شویم. با توجه به این در این دانشگاه دانشکده کشاورزی و دامپروری هم فعال است در تلاش هستیم از وجود نخبگان در این واحدهای دانشگاهی بهره‌مند شویم.

پیشوایی‌علوی خاطرنشان کرد: ما از دادن شعار و حرف‌های سست و بی‌بنیاد خسته شدیم باید به سمت جذب و بهره‌گیری از توانمندی نخبگان در سطح دانشگاه حرکت کنیم. متاسفانه میراثی که در اختیار ما گذشتند؛ میراث معیوبی است. باید اشکالات آن را برطرف و به سمت رشد کارآفرینی و تعالی استان گام برداریم.

انتهای پیام/

169 / 156 دانش بنیان دانشگاه مرکاز رشد آموزش و پژوهش محسن پیشوایی‌علوی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانش بنیان دانشگاه آموزش و پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۸۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح حکمرانی آموزشی بر پایه دانش و اخلاق

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در برنامه هفتم توسعه ریل گذاری با رویکرد جدیدی در دانشگاه‌ها برنامه ریزی شد و مهارت افزایی را در دانشگاه‌ها دنبال می‌کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کارگروه پیاده سازی آمایش آموزش عالی مازندران اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه و در دولت سیزدهم ریل گذاری با رویکرد جدیدی در دانشگاه‌ها برنامه ریزی شد.

 وی گفت: حکمرانی آموزشی بر پایه محور‌های دانش و اخلاق اصلاح و پایه گذاری شده است.

عمو عابدینی به پیاده سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول اشاره کرد و با بیان اینکه  آمایش رشته‌ها و اجرای طرح تحول دولت سیزدهم در کنار ساماندهی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کارگروه ویژه پی ریزی شده است تصریح کرد: کیفی‌گرایی مهارت‌افزایی  و ساماندهی موسسات در کنار مدیریت منطقه‌ای، از اهداف و اولویت‌های طرح آمایش آموزش عالی است.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: هدف اصلی طرح تحول آموزش عالی تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی همچنین، خاطرنشان کرد: باید رشته‌های دانشگاهی پیوست اشتغال داشته باشند و وجود رشته‌های دانشگاهی بدون توجه به نیاز‌ها و آمایش آموزش عالی، سبب افزایش فارغ‌التحصیلان بیکار در کشور شده است.

عمو عابدینی ادامه داد: در طرح تحول آموزش عالی به بورسیه شغلی در صنایع توجه شده است.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران به میانگین 40 درصدی نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در مازندران 20 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

 حسینی پور  افزود: رتبه دانشگاه در استان در مقایسه بادانشگاه‌های ملی کاهش دارد.

استاندار مازندران تصریح کرد: طرح پیاده سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول که در وزارت علوم در دست اجراست  راهکارهایی را برای برون رفت از مشکلاتی که دانشگاه‌ها با آن مواجه هستند ارائه می‌دهد.

حسینی پور استاندار مازندران اظهار کرد: در پیاده سازی طرح تحول نباید به دنبال گزینه‌های غیر کارشناسی باشیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اتخاذ راهکار درست و اصولی و توانمندسازی دانشگاه مازندران در سطح ملی و هم در سطح بین المللی در دستور کار است.

وی گفت: در طرح تحول باید از خواسته‌های صنفی و بخشی پرهیز کرده و به خواسته‌های ملی توجه کنیم.

وی همچنین، گفت: ساماندهی رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیاز‌ توسعه‌ای مازندران لازم است مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برتری نشریات دانشجویی واحد رودهن میان سایر واحد‌های دانشگاهی
  • مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی
  • دیدار دانشگاهیان دانشگاه آزاد رودهن با خانواده شهید
  • دانشگاه علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • اصلاح حکمرانی آموزشی بر پایه دانش و اخلاق
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • دانشگاه آزاد آبادان میزبان نشست سراسری مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان
  • هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد