Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- میر حمایت میر زاده گفت:بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان، بیش از ۱۵ سال است که پرداخت نشده و دولت به فرهنگیان بدهی دارد که تا پرداخت نشود هیچ کدام از اسناد بالادستی قابل اجرا نیست، زیرا معلم خسته است و انگیزه ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، میرحمایت میرزاده در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع چالش‌های پیش روی وزیر جدید آموزش و پرورش به روی آنتن شبکه آموزش سیما رفت با بیان اینکه اولویت وزیر آموزش و پرورش آینده باید عمل به رهنمون‌های رهبری، سند تحول بنیادین و سایر اسناد بالادستی باشد که در همه این‌ها " معلم"، محور است گفت: بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان، بیش از ۱۵ سال است که پرداخت نشده و دولت به فرهنگیان بدهی دارد که تا پرداخت نشود هیچ کدام از اسناد بالادستی قابل اجرا نیست، زیرا معلم خسته است و انگیزه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ۴۲ سرفصل از جمله خرید خدمات، حق الزحمه امتحانات، پاداش پایان خدمت بازنشستگان، حق مهدکودک، پول لباس خدمتگزار، ایاب و ذهاب در مناطق محروم و... بدهی معوق وجود دارد و سرپرست جدید باید شرط بگذارد که ابتدا مطالبات باید پرداخت شود و در غیراینصورت نباید وزارت را قبول کند.

میرزاده با بیان اینکه چرا دستگاه‌های دیگر پول دارند، ولی آموزش و پرورش ندارد؟ یکبار اعضای دولت اعلام کنند تا زمانی که فرهنگیان مطالبات خود را دریافت نکرده اند، حقوق خود را نمی‌گیرند. دولت یا دارد یا ندارد. اگر ندارد برای همه نباید داشته باشد. دستگاه‌های دیگر پاداش پایان خدمت و... را بموقع می‌پردازند، اما کدام دستگاه تا ۱۵ سال مطالبات معوق دارد؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: سرپرست جدید باید شرط کند که دولت مطالبات فرهنگیان را با یک چک واریز کند و در غیر اینصورت نمی‌تواند برنامه‌ها را اجرا کند.

میرزاده با بیان اینکه آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه در اولویت نبود و دولت در لایحه یک بند آورده  بود که ما آن را تا ۲۰ بند افزایش دادیم، درباره قانون معافیت مدارس از بهای انرژی گفت: در قانون معافیت، قید " رعایت الگوی مصرف" قید شده بود که وزارت نیرو عددی را در نظر گرفت و، چون مدارسی از الگوی مصرف بالاتر بودند مشکلاتی پیش آمد. هرچند آیین نامه‌ای وضع نشد، اما خودشان عملا دارند آن را برای مدارس اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به اصلاحات بلند مدتی که باید در وزارت آموزش و پرورش انجام شود گفت: وزیر آموزش و پرورش باید برای آینده وزیر اقتصاد و رییس سازمان برنامه و بودجه‌ای تربیت کند که بداند آموزش و پرورش در اولویت است. در کوتاه مدت باید اول شرط بگذارد که، چون دولت برای دستگاه‌های مختلف مطالبات را می‌پردازد، اول مطالبات فرهنگیان را تسویه کند.

وی ادامه داد: مگر فرهنگیان، چون زیادند، خدایی ناکرده زیادی هم هستند؟ دولت موظف است حقوق معلمان را بویژه در مناطق دور دست بدهد و معوقات شان را تسویه کند.

میرزاده در پاسخ به اینکه برای حل عملیاتی مشکل چه باید کرد؟ گفت: باید قوانین بالادستی اجرا شود. اولویت اول همچنان مطالبات است، به شرط اینکه تا فرهنگیان حقوق و مطالبات را نگرفته اند، اعضای دولت خودشان حقوق شان را نگیرند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آموزش و پرورش مطالبات فرهنگیان حق الزحمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۸۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش ۱۲ هزار و ۱۰۳ نفر در پایگاه های اسکان فرهنگیان استان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، رسول شیدایی اظهار داشت: استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران اسلامی، از جهات مختلف همچون آب و هوای خوب، آثار تاریخی شگفت انگیز و مناطق مستعد تفریحی از نقاط مهم و گردشگرپذیر کشور ایران محسوب می شود و نوروز فرصت مناسبی است تا بتوانیم فرهنگ غنی استان را به مردم کشور عزیزمان معرفی کنیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ضمن قدردانی از زحمات عوامل اجرایی در خدمات دهی مطلوب به مسافران نوروزی، افزود: آموزش و پرورش مدارسی را که از نظر امکانات بهداشتی و خدماتی در سطح بالاتری هستند، در اختیار مسافران گذاشته که باعث رضایت مندی مسافران نوروزی شده است.

وی تصریح کرد: میهمانان فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان در ۱۵ پایگاه به تعداد ۱۲۵ آموزشگاه و در ۱۲۰۶ اتاق(کلاس) پذیرش می شوند که شامل ۱۵۵ اتاق ویژه، ۹۰۸ اتاق الف، ۳۴ اتاق ب و ۹ مکان از قبیل مراکز خانه ی معلمان، اردوگاه ها و... است.

دیگر خبرها

  • اسکان بیش از ۲۵۰ هزار مسافر در بوستان‌های شهر بندرعباس
  • پذیرش ۷۰هزار و ۳۰۰مسافر نوروزی در ستادهای اسکان فرهنگیان هرمزگان
  • اسکان بیش از ۳۶ هزار مسافر نوروزی در آموزش و پرورش لرستان 
  • پذیرش فرهنگیان در مراکز اقامتی نوروزی از مرز یک میلیون «نفر روز» گذشت
  • پذیرش ۱۲ هزار و ۱۰۳ نفر در پایگاه های اسکان فرهنگیان استان
  • پذیرش بیش از ۱۴ هزار  نفر در پایگاه‌های اسکان فرهنگیان استان همدان
  • اسکان بیش از ۴۵ هزار نفر در ستادهای اسکان فرهنگیان کرمان
  • میزبانی آموزش و پرورش البرز از ۷۶۸ مسافر در مراکز اسکان نوروزی
  • اسکان بیش از ۷۰۰ مسافر نوروزی در مراکز آموزش و پرورش البرز
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است