Web Analytics Made Easy - Statcounter

هجدهمین جشن مدیران تولید سینما جمعه ۲۴ خردادماه، در هتل پارسیان انقلاب با حضور جمعی از عوامل سینما و رسانه با اجرای پژمان بازغی برگزار شد.

محمد رضا منصوری رئیس انجمن مدیران تولید سینما در ابتدا گفت: تهیه کنندگان فیلم معمولا با استفاده از منابع محدودی که در اختیار دارند، قدم‌های زیادی به نفع نیازهای استاندارد فیلم بر می‌دارند و از آن جا که منابع تولید همواره با یک ویژگی یعنی کم‌یابی مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین اصلی ترین هدف یک تهیه کننده برای اجرای یک پروژه می‌تواند استفاده بهینه از عوامل تولید باشد. این عوامل می توانند شامل سرمایه ، نیروی انسانی و تجهیزات فنی باشد . در این بین نیروی انسانی ارزشمندترین دارایی یک تهیه کننده است. در صنف سینما مدیریت نیروی انسانی با مدیر تولید حرفه‌ای است.

وی افزود: کسانی که در سینما سرمایه گذاری می‌کنند شاید با توجه به ساختار تولید و توزیع در ایران چندان که به بازگشت سرمایه امیدوار نباشند، اما تهیه کننده حرفه‌ای از کسانی به عنوان مدیر تولید استفاده می‌کنند که تولید فیلم روند طبیعی خود را بر اساس زمان‌بندی تدوین شده طی کند. این روند سبب می‌شود افزایش هزینه به پروژه وارد نشود و هزینه تولید با برآورد مالی قبل از تولید برابری کند و گاه کمتر هزینه شود .

منصوری در پایان اشاره کرد: متاسفانه در سینمای ایران یکی از دلایل مهم نبود امنیت شغلی و نداشتن سازوکار قانونی و اجرایی از طرف دولت است که بطور دقیق‌تر نبود آیین نامه‌های اجرایی در تشکل‌های صنفی است، از این منظر روند درست صدور پروانه ساخت می‌تواند اولین قدم در جهت تامین امنیت شعلی اصناف باشد.

در ادامه برنامه نوبت به تجلیل از محمد بانکی رسید که مصطفی کواکبیان بیان کرد: خوشحالم که در جمع پیشکسوتان و عزیزان هنرمند هستم. ما در سنگر خانه ملت با توجه به توانمندی‌هایی که می‌توانیم داشته باشیم در خدمت شما و مردم هستیم، البته برخی گلایه‌ها وجود دارد که سعی می‌کنیم مشکلات را رفع کنیم.

وی افزود: بالا رفتن هزینه‌های باعث بوجود آمدن مشکلاتی شده که سینما و هنر از آن مستثنی نیست و امیدوارم و سعی می‌کنیم تا جایی که شده آن ها را رفع کنیم.

وی ادامه داد: امیدوارم سعی شود، فیلم‌هایی با موضوع رانت خواری، فساد مالی و ... تولید شود تا شفاف سازی بیشتری شود.

کامران ملکی عنوان کرد: حضور چهره‌های سینما در کنار مسئولان کشوری در جشن انجمن مدیران تولید یکی از اتفاقات خوب و نیک است امیدوارم این جشن با اهمیتی که دارد بطور دائم برگزار شود، چون قطعا خروجی خوبی خواهد داشت.

محمد بانکی بیان کرد: از این انجمن تشکر می‌کنم که مثبت کار می‌کند،‌ای کاش تهیه کنندگان سینمای ایران از این عزیزان یاد بگیرند. ما ۴۰ سال فیلم می‌سازیم، اما هنوز انجمن نداریم. تمام فسادی که الان در سینما مشاهده می‌کنیم از سوی تهیه کنندگانی است که سرکار هستند و مسئولیت دارند. همه ادعای تهیه کنندگی و ریاست می‌کنند، اما کاری برای سینما انجام نمی‌دهند.

تجلیل بعدی به حبیب الهیاری تعلق داشت که در ابتدا حجت الاسلام احمد مازنی گفت: من سال گذشته اعلام کردم مسئله هنرمندان ایران نداشتن نظام صنفی است که این برای هنرمندان خوب نیست. در این راستا باید طرح نظام صنفی هنرمندان بوجود بیاید و امیدوارم در کمیسیون فرهنگی طرح از پیش تعیین شده آن در مجلس به تصویب برسد. نداشتن سازمان و قانون در کار شما به خود شما ربط دارد که اگر کمک و همکاری کنید ما در رفع مشکلات آن کمک خواهیم کرد.

الهیاری ضمن تشکر از انجمن مدیران تولید بخاطر تجلیل از او گفت: من مهر سال گذشته ضایعه مغزی داشتم که فعلا بخیر گذشت و امیدوارم شما سلامت باشید.

وی افزود: من تولید را از منوچهر محمدی یاد گرفتم و حدود هفتاد فیلم در کسوت تولید کار کردم  و از این جهت از او بسیار تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: آن زمان به ایوبی گفتم جایزه مدیران تولید را در جشنواره فیلم فجر دهید. او هم تایید کرد، اما تا بحال از این موضوع خبری نیست. این موصوع را حتما یه گوش آقای ایوبی برسانید.

تجلیل از تقی علیقلی زاده در ادامه برنامه بود که منوچهر محمدی بیان کرد: به شخصه وقتی کارنامه علیقلی زاده را که می‌بینم رشک و غبطه می‌خورم و خوشحالم از او تقدیر می‌شود.

در ادامه این مراسم، از حبیب اسماعیلی تجلیل شد و غلامرضا موسوی درباره او گفت: خوشحالم از فردی تقدیر می‌شود که از جمله مدیران تولید مولف بوده و او تهیه کننده خوب و مدیرتولید آرام و صبور است.

مهدی صباغ زاده نیز توضیح داد: سال هاست با اسماعیلی کار کرده ام و او تعداد بسیاری فیلم خوب تولید کرده است.

فریدون جیرانی نیز بیان کرد: حبیب اسماعیلی ۳۹ سال است که در سینما فعالیت می‌کند، او در تمام این سال‌ها بهترین کار‌ها را ارائه کرده است.

زرین دست تاکید کرد: اسماعیلی همیشه حال خوبی را پشت دوربین ایجاد می‌کرد و این حال خوب جلوی دوربین نیز حس می‌شد.

حبیب اسماعیلی گفت: خوشحالم که این جشن تداوم پیدا کرده است و امیدوارم همه صنوف به یکپارچگی برسند. مدیر تولید نماینده تهیه کننده است و باید همه تلاش خود را کنند تا بهترین برنامه ریزی را داشته باشد.

در ادامه نوبت به تجلیل از آزیتا مویی رسید که فاطمه ذوالقدر بیان کرد: ما به نبوغ زنان در سینما و هنر افتخار می‌کنیم. در کمیسیون فرهنگی مجلس هم برنامه‌ای برای رفع مشکلات سینماگران و همچنین رفع توقیق فیلم‌ها انجام دادیم و امیدوارم بتوانیم قدم‌های مثبتی برای شما عزیزان برداریم.

نرگس آبیار نیز در ادامه این مراسم از جایگاه مهم مدیران تولید در سینما گفت.

موگویی بیان کرد: مدیران تولید این جشن را سالیان زیادی است که با حال خوب برگزار می‌کنند. از سویی اینکه مقامات کشوری و لشکری بین هنرمندان حضور دارند نیز از نکات مثبت برگزاری این مراسم است. من، اما خواهش می‌کنم اگر جایی با قلدری و زورگویی با اهل فرهنگ روبرو شدیم از ما حمایت کنند.

در ادامه مراسم اهداء دیپلم افتخار برای مدیریت تولید فیلم «۲۳ نفر» برای رضا زنجانیان وفا بود که محمد رضا باهنر نماینده مجلس گفت: امیدوارن این نمونه فیلم‌های ارزشمند بیشتر شاخته شود.

زنجانیان روی صحنه آمد و ضمن تقدیر و تشکر از او بیان کرد: اگر امشب  اینجا ایستادم بخاطر استاتید و عوامل فیلم سینمایی «۲۳ نفر»  است که از آن ها تشکر می‌کنم.

در ادامه مراسم لوح تقدیر به بهزاد هاشمی برای مدیریت تولید فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» اهدا شد و او گفت: این فیلم کاملا کاری گروهی بود و من به نمایندگی از همه گروه لوح را دریافت خواهم کرد.

همچنین در ادامه برنامه لوح تقدیر به حسین هادیانفر برای مدیریت تولید فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» تعلق گرفت و علی مطهری دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: این فیلم را من دیدم و بسیار لذت بردم و از بازی نوید محمدزاده و پیمان معادی لدت بردم.

وی ضمن تشکر از برگزار کنندگان این جشن می‌گویم که باید سوژه‌هایی انتخاب شود که مسئله حداکثری مردم باشد. سینما را صرفا با نگاه سرگرمی نبینیم و دیگر تاثیرگذاری‌های ان را نیز ببینیم.

محمد مهدی عسگرپور تهیه کننده سینما و تلویزیون بیان کرد: نکاتی که آقای مطهری گفت باعث شد این را بگویم که نمایندگان مجلس بیشتر فیلم می‌بینند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم همه افرادی که از آن‌ها تجلیل شد، روی صحنه آمدند و عکس یادگاری گرفتند.

همچنین گوهر خیراندیش، جهانگیر الماسی، علیرضا زرین دست، پرویز آبنار، مهدی صباغ زاده، کامبوزیا پرتوی، محمد مهدی عسگرپور، سید جمال ساداتیان، رضا ناجی، سید مسعود اطیابی، مسعود مددی، رضا مقصودی، محمد رحمانیان، محمد متوسلانی، سعید خانی، جمشید هاشم پور، سعید سهیلی، مهدی صباغ زاده، فریدون جیرانی، غلامرضا موسوی، مهرداد فرید و... از جمله مهمانان این مراسم بودند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: گوهر خیر اندیش 23 نفر جشن سینما متری شیش و نیم جشن مدیران سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۹۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح دغدغه مدیران تلویزیون: کتانی قرمز مجری خانم!

به گزارش «تابناک»، ژیلا صادقی، مجری تلویزیون با حضور در برنامه برمودا درباره سانسور کتونی‌ قرمز رنگش روی آنتن زنده، گفت: یک کتونی قرمز رنگ خریده بودم که خیلی زیبا و شیک بود. آقای پورمحمّدی مدیر سابق شبکه سه که من ایشان را پدر رسانه می‌دانم با تهیه‌کننده برنامه تماس گرفتند و پیغام دادند که من آن کفش را از پایم دربیاورم.

تهیه‌کننده برای من دمپایی آورد و گفت کتونی را دربیاور و دمپایی بپوش. من گفتم که نه، یک فکری به حالش می‌کنم.

روی آنتن برنامه در مورد وابستگی‌ها صحبت کردم و گفتم چیزهایی که به آن‌ها وابسته هستید را از خودتان دور کنید. من از کفشم شروع می‌کنم. کفشم را درآوردم و به گوشه‌ای پرتش کردم و تا پایان برنامه پابرهنه بودم.

دیگر خبرها

  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • تعیین نرخ دستمزد مدیران، دستیاران و همیاران تدارکات سینما
  • فیلم لالایی شیپورها به کار گردانی علی رضا دهشمند خرداد ماه کلید میخورد
  • جلسه داوری سومین دوره جشنواره عکس «همه جا در دسترس» برگزار شد
  • تقدیر نمایندگان مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی
  • معرفی دبیر جشن مدیران تولید سینما
  • نمایندگان مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی تقدیر کردند
  • فرزاد موتمن :سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟
  • سطح دغدغه مدیران تلویزیون: کتانی قرمز مجری خانم!
  • سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟