Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@10:01:45 GMT

حاشیه های شناسنامه کانادایی برای آقای جوان

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۹۲۰۲

حاشیه های شناسنامه کانادایی برای آقای جوان

به دنیا آمدن فرزند یکی از سلبریتی ها در کانادا حاشیه های زیادی را برای او درست کرده است. یک جامعه شناس معتقد است چون این سلبریتی از دسترنج مردم به این جایگاه رسیده است، مردم انتظاروطن پرستی بیشتری از او را دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، در سال های اخیر به دنیا آوردن فرزند از سوی ایرانیان به ویژه سلبیرتی ها در کشورهای اروپایی و آمریکایی باب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی ها از همین افراد، شرایط نابسامان اقتصادی و  نگرانی از آینده را دلیل این اقدام می دانند. مردم نیز برای این افراد خیلی سخت نمی گیرند و مورد قضاوت کمتری قرار می دهند. اما در هفته های اخیر گمانه زنی برای تولد فرزند یکی از سلبریتی های رسانه ملی واکنش های زیادی را از سوی مردم داشته است.

 

«رامبد جوان»  و همسرش «نگارجواهریان» به بهانه اکران فیلم «قانون مورفی» راهی کانادا شده اند به دلیل باردار بودن جواهریان و مدت اقامت آن ها در کانادا اینگونه به نظر می رسد آن ها قصد دارند فرزندشان در کانادا متولد شود و شناسنامه کانادایی بگیرد.

 

مردم به این مسئله در شبکه های اجتماعی و در صفحه شخصی رامبد جوان واکنش های تندی نشان دادند. چون متعقد هستند این سفر «زایمان» بوده است نه یک سفر کاری اما رامبد جوان بر روی کاری بودن این سفر تبلیغات زیادی کرده است.

 

 بسیاری  از کاربران معتقد هستند رامبد جوان با برنامه «خندوانه» به معروف و مشهور شده است و مبالغ زیاد را به جیب زده است. برنامه ای که به مردم قصد تزریق شادی دارد و جوان از اول تا انتهای برنامه دم از ایران و ایرانیان عزیز میزند اما در زندگی واقعی پشت به کشورش کرده و می خواهد شناسنامه فرزندش ایرانی نباشد. به برخی از کامنت ها در زیر اشاره شده است.

 

واکنش کاربران

در آخرین پست «رامبد جوان» در اینستاگرام کاربران نظرهای زیادی را نوشته اند که به عمده آن ها اقدام این سلبریتی ها را به سخره گرفته اند. کامنت هایی همچون«هی میگفتی ایرنیای عزیز شما رو خیلی دوست داریم، نگو ایرانیای مقیم  کانادا منظورت بود» همین کامنت بیش از هفت هزار و 628 لایک خورده است و مردم موافق این نظر بوده اند.

 

«مردم خوب کانادا خیلی باحالن»، «به احترام مردم کانادا از جامون بلند می شیم»، «مردم کانادا روبیکا را نصب کنید»، «ایران تو را دوست داریم اما بچه مون را در کانادا به دنیا می آوریم»، «ما خیلی باحالیم اما آقای جوان نمی خواهد بچه اش مثل ما باحال باشد» ازبرخی نظرات در زیر یکی از پست های  جوان بوده است.  بیش از 5 هزار و 290  نظر در یکی از پست های رامبد جوان گذاشته شده است که در بسیاری از این کامنت ها نسبت به اقدام این سلبریتی انتقاد داشته اند و برخی ها نیز معتقد بودند این زندگی خصوصی افراد است و نمی توان قضاوت کرد. جوان ترجیح داد تا گزینه کامنت گذاشتن زیر پست هایش را برای کاربران محدود کند.

 

دلایل واکنش مردم از نگاه جامعه شناسی

سایه حاشیه های بر روی خانواده جوان زیاد شده است و مردم بسیاری واکنش نشان داده اند. در همین ارتباط «امان الله قرایی مقدم» به خبرنگار خبرگزاری شبستان می گوید: مردم از بزرگتر ها الگو می گیرند و تقلید می کنند. هنگامی که الگوهای جامعه به کشورهای خارجی سفر می کنند، تفریحاتشان در آن کشور است و در آنجا خرید می کنند پیروان آن ها هم همین کارها را انجام می دهند.

 

این جامعه شناس ادامه می دهد: اقدام «رامبد جوان» نشان می دهد جامعه از لحاظ فرهنگ، ارزش و هنجارها در حال فروریختگی است.  مردم باعث معروف و مشهور شدن و پولدار شدن این هنرپیشیه شده اند و او در این شرایط سخت اقتصادی که شرایط را برای مردم سخت تر کرده است، تصمیم گرفته فرزندش در کشور کانادا به دنیا بیاورد. این آقا که در تلویزیون از ایران وایرانی عزیز می گوید، می خواهد اکنون شناسنامه فرزندش کانادایی یا هر کشوری جز ایران باشد. این نشان از فروریختگی ارزش ها و فرهنگ در کشور دارد.

 

او بیان می کند: فروریختگی فرهنگی وارزشی از این لحاظ که رامبد جوان که شهرت و ثروتش را از این کشور و مردمش به دست آورده و هیچ دلبستگی به نظام اجتماعی و فرهنگی کشور ندارد.

 

قرایی مقدم تصریح می کند: نظام تعلیم و تربیت هم در نهادینه کردن هویت و تاریخ در افراد غفلت کرده است. کتب درسی کمتر به پیشینه و تمدن کشور می پردازد و همین در کاهش عرق ملی تاثیر گذاشته است. فرهنگ ملی و تاریخ شناسنامه افراد است. سریال و فیلم ها و کارتون رسانه ملی وشبکه های ماهواره باغ سبز را کشورهای اروپایی و آمریکایی نشان می دهد، مردم  دوست دارند به آن کشورها مهاجرت کنند.در صورتی که اگر هویت و تاریخ کشور در آن ها نهادینه شود، باغ سبز را این کشورها نمی بینند.

 

او تاکید دارد: در این شرایط سخت اجتماعی و اقتصادی، فضای آینده جامعه برای افراد تاریک و تار است و نمی دانند که آینده فرزندان چگونه است، چون از آینده نگران هستند و  دلهره دارند مهاجرت می کنند. رامبد جوان هم به دلیل اینکه یک سلبریتی است بیشتر به چشم می آید و مردم چون او را معروف و پولدار کردن این اقدام او را پشت کردن به ملت می دانند. چون رامبد در برنامه خندوانه درباره ایران و ایرانی ها شعارهای زیادی داده است و این اقدام او باعث شده است مردم فکر کنند به آن ها دروغ گفته شده و از اعتماد آنان سوء استفاده شده است.

 

قرایی مقدم بیان می کند: رامبد جوان از دسترنج مردم به این جایگاه رسیده است. البته فرهنگ دولایه است. یک لایه پنهایی و یک لایه آشکار است. رامبد جوان در لایه آشکار نسبت به ایران عرق دارد اما با اقدامی که می خواهد انجام دهد و فرزندش را در کشور جز ایران به دنیا بیاورد و فیلمی را بهانه سفرش کرده است، نشان از لایه پنهان دارد که تعصبی به ایران ندارد. می خواهد شناسنامه اش فرزندش کانادایی باشد. این نشان از فروریختگی فرهنگ و ارزش ها در بخشی از مردم جامعه دارد.

 

رامبد جوان تاکنون به نظرات مردم در رابطه با اقدام او برای تولد فرزندش درکانادا واکنشی نشان نداده است، تنها واکنش او بستن بخش نظرات زیر پُست هایی که می گذارد است.

 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه مجلس خطبه های نماز جمعه نماز جمعه خبرگزاری شبستان اردبیل وهابیت دهه کرامت بیرجند مسجد زایمان سلبریتی رامبد جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۹۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ۴۸ نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان

رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان با تاکید بر لزوم حذف نقاط حادثه خیز استان گفت: با تلاش و همت راهداران و همچنین همکاری پلیس راه اصفهان ۱۸ نقطه از راه‌های استان در سال گذشته رفع و ایمن‌سازی شد.


محمدحسن محمدزمانی با بیان اینکه در طرح ملی شناسایی نقاط پر تصادف جاده‌های کشور مصوب سال ۱۴۰۱، ۲۵ نقطه در راه‌های برون شهری استان اصفهان احصا شد افزود: در برنامه ابلاغی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در سال ۱۴۰۲، رفع ۱۰ نقطه از این تعداد در نظر گرفته شده بود.


او گفت: رفع نقاط پر تصادف مصوب سال ۹۵ هم طرح‌های ایمن‌سازی از سال‌های گذشته در جریان بود که رفع ۳۰ نقطه از این تعداد نیز در سال ۱۴۰۲ به تأیید پلیس راه استان رسید.


زمانی افزود: علاوه بر تکمیل در مجموع ۴۸ طرح رفع نقاط حادثه خیز استان مصوب سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۴۰۱ در سال گذشته، طرح‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان برای رفع سایر نقاط پر تصادف در سال جاری ادامه خواهد داشت.


او  خاطر نشان کرد: سال گذشته در هشت هزار و ۴۰۰ کیلومتر عملیات خط کشی در محور‌های مواصلاتی استان اصفهان، با بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال هزینه انجام شده و همچنین ۷۰ میلیارد ریال هزینه بازسازی و خرید تابلو اطلاعاتی به میزان ۲ هزار مترمربع شد.


زمانی با اشاره استفاده از تابلو‌های اخطاری و انتظامی از جنس کامپوزیتی به جهت جلوگیری از سرقت در راه‌های استان، عنوان کرد: در سال گذشته ۲۰ هزار عدد از این تابلو‌ها با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال تهیه و نصب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • روایت کارشناس کانادایی از حمله ایران به اسرائیل
  • رفع ۴۸ نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان
  • دزدی میلیاردی از برج لاکچری نیاوران توسط سه تبعه افغان
  • سرقت چندین میلیاردی از برج لاکچری نیاوران | خانه ۲ مهاجر کانادا غارت شد
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهرهای مختلف جهان
  • سرقت میلیاردی از خانه ۲ مهاجر در برج‌های نیاوران
  • دزدی میلیاردی از خانه ۲ مهاجر کانادا در برج لاکچری نیاوران
  • با دروغ‌پردازیِ قتل یک دختر می‌خواهند اهمیت «وعده صادق» را به حاشیه برانند
  • (عکس) هانی رامبد به هادی چوپان انگیزه داد
  • (عکس) آرزوی قهرمانی چوپان در مسترالمپیا ۲۰۲۴ از طرف هانی رامبد