Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اطلاعات اندکی از تلاش‌های جلال آل‌احمد نویسنده نامدار زبان فارسی در دو سال اقامتش در مدینه عرضه شده است. به گفته شمس آل احمد، برادر جلال، به ‌رغم آن که وهابیان بازسازی قبور را بدعت می‌شمرند، وی در این دوره با حمایت‌های آیت‌‌الله بروجردی و تشویق بازاریان تهران کوشید تا قبرستان بقیع را بازسازی کند ولی توفیقی نیافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(جلال از چشم برادر، ص۱۶۱)

جلال آل احمد نیز در کتاب «خسی در میقات» از اشتیاق برادرش و تلاش فراوان و خون دل خوردن وی برای سنگچین کردن پیرامون قبور ۴ امام مدفون در بقیع سخن گفته است. (خسی در میقات، ص۴۲).

پس از تخریب قبور ائمه بقیع افراد متعددی از شیعیان در صدد ترمیم و بازسازی قبور مطهر ائمه(ع)‌ برآمدند. مستند کوتاه زیر تلاش‌های جلال آل احمد نویسنده و منتقد ادبی در راستای بازسازی قبور ائمه بقیع(ع)‌ را به نمایش می‌کشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

گفتنی است؛ هشتم ماه شوال مصادف با سالگرد تخریب  قبور ائمه بقیع (ع) وهابیون بود. عناصر وهابی دو بار، یکی در ۱۲۲۰ و دیگری در ۱۳۴۴ قمری با بدعت شمردن بنای قبور و زیارت، به تخریب اماکن و بقعه‌های بقیع پرداختند. تخریب بقیع اعتراضات شدیدی را در کشور‌های مسلمان از جمله ایران برانگیخت. هشتم شوال هرسال که با عنوان یوم الهدم شهرت یافته است، مجالسی در کشور‌های اسلامی برگزار می‌‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضای مجازی ادبیات عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۹۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم گفت‌وگوی جام پلاس با احمد نجفی، بازیگر

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تأثیر زیارت قبور ائمه اطهار(ع) در بخشش گناهان
  • تیزر گفت‌وگوی جام پلاس با احمد نجفی
  • فیلم گفت‌وگوی جام پلاس با احمد نجفی، بازیگر
  • تلاش برای تخلیه سیلاب از منازل زرند/تخریب شبکه آب شرب ٨ روستا
  • تاکتیک ماشاریپوف برای فرار؛ چرا او پاسپورتش را به استقلال تحویل نداد؟
  • ماشاریپوف از ایران فرار کرد!
  • ماشاربپوف بدون هماهنگی با نکونام از ایران رفت!
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • ماجرای تخریب ۶۰ ویلای غیرمجاز ۸۰ میلیارد تومانی ؛ گفتم تخریب کافی نیست...
  • ورود وزیر ورزش به ماجرای پاراتکواندو