Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون فرهنگي ستاد بازسازي عتبات عاليات استان کرمان گفت: همه‌ هزينه‌هاي ساخت و ساز و مقاوم‌سازي گنبد جديد حرم امام حسين (ع) از محل نذورات مردمي و بدون اعتبار دولتي تامين شده است
به گزارش روابط عمومي ستاد بازسازي عتبات عاليات، سرتيپ دوم اميرمهدي معمارباشي فرمانده قرارگاه منطقه‌اي جنوب شرق ارتش جمهوري اسلامي و کارکنان اين يگان از کارگاه ساخت گنبد حرم مطهر امام حسين (ع) در کرمان بازديد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام محمدرضا رشيدپور رئيس عقيدتي سياسي قرارگاه جنوبشرق ارتش با بيان روايتي از امام هادي (ع) گفت: خداوند بقاع متبرکه‌اي دارد که مي‌خواهد در آن‌جا خوانده شود و حائر امام حسين (ع) از جمله جاهايي است که دعا در آن مستجاب مي‌شود.
وي افزود: اين مکان هم که در آن گنبد حرم مطهر سيدالشهداء ساخته مي‌شود، مکان مقدسي است و اميدواريم خداوند روزي‌مان کند از نزديک زائر قبر مطهرش باشيم.
رشيدپور ضمن تقدير از دست‌اندرکاران ساخت گنبد حرم مطهر گفت: اين کار براي آنان که در اين عرصه خدمت مي‌کنند، دعاي خير را به دنبال دارد.
عبدالحسين رحيمي جانشين ستاد بازسازي عتبات استان کرمان در خصوص چگونگي ساخت گنبد جديد حرم مطهر در کرمان و مقاوم‌سازي ستون‌هاي اطراف ضريح مطهر در کربلا، توضيحاتي بيان کرد و سپس محمد بيدشکي معاون فرهنگي ستاد بازسازي عتبات عاليات استان کرمان ضمن بيان توضيحاتي پيرامون چگونگي و چرايي ساخت گنبد جديد، آن را کار بي‌نظيري در دنيا خواند و گفت: گنبد جديد با 7.5 متر ارتفاعِ بالاتر و 1.5 متر قطر بيشتر، داراي سازه‌اي مقاوم، سبک، محکم، پيچ و مهره‌اي و صنعتي است که پدافند غيرعامل هم در آن لحاظ شده و غيرقابل انفجار است.
وي افزود: بعد از سقوط صدام با ساخت و سازهايي که اطراف حرم مطهر در کربلا صورت گرفته بود، ديد زائران نسبت به گنبد حرم مطهر کم شده بود و از طرفي با توجه به قديمي بودن سازه‌ گنبد، ضرورت ساخت گنبد جديد و مقاوم‌سازي حرم مطهر احساس مي‌شد که اين امر مهم به ستاد بازسازي عتبات استان کرمان محول و به خوبي انجام شد.
بيدشکي خاطر نشان کرد: گنبد جديد روي گنبد فعلي نصب مي‌شود و همه‌ هزينه‌هاي اين ساخت و ساز و مقاوم‌سازي از محل نذورات مردمي و بدون اعتبار دولتي تامين شده و مصالح به کار رفته نيز از بهترين نوع مصالح بوده که در ايران تهيه و خريداري شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۹۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی واحدهای روستایی با مشارکت مردمی و تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود

مجید جودی معاون بازسازی بنیاد مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه بخش عمده ای از تحقق شعار سال مبنی بر افزایش تولید با استفاده از مشارکت های مردمی در اجرای پروژه‌های مسکن روستایی محقق می شود گفت: تمامی پروژه های مسکن روستایی در کشور با استفاده از ظرفیت های مردمی روستاییان اجرا می شود و در حال حاضر با استفاده از عرضه اراضی و پرداخت تسهیلات مسکن روستایی این امر محقق شده است.

وی افزود: بخش عمده ای از واحدهای مسکن روستایی با استفاده از توان روستاییان از مناطق مختلف نوسازی و بازسازی شده اند که این امر نشان می دهد استفاده از ظرفیت های مردمی چه میزان در رشد و توسعه پروژه های مسکونی نقش  دارد‌.

جودی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات مسکن روستایی از سوی بانک ها و همچنین عرضه زمین زمینه را برای حضور بیشتر روستاییان در کشور و در تحقق ساخت ۳۵۰ هزار واحد مسکونی فراهم می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ساخت برنامه‌ای از تحوّل زندگی افراد در حرم مطهر رضوی
  • تمامی واحدهای روستایی با مشارکت مردمی و تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود
  • مقاوم‌سازی ۶۴ درصدی مسکن روستایی در استان بوشهر
  • بهره برداری از ۲۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی
  • گلدان گیری و مقدمات تولید نهال در جنوب کرمان
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» تشکیل می‌شود
  • دولت با حمایت از ساخت مردمی مسکن به دنبال تحقق شعار سال
  • اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی