Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@23:31:07 GMT

مبارزه با مواد مخدر نیازمند جهت گیری واحد است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۹۳۳۸

مبارزه با مواد مخدر نیازمند جهت گیری واحد است

حسین حسن نژاد روز شنبه در آستانه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر ما نتوانیم هم پوشانی و جهت گیری واحدی در ارتباط با مبارزه با مواد مخدر ایجاد کنیم؛ موفقیت‌های ما در برخورد با این آسیب اجتماعی نمی‌تواند موفقیت آمیز باشد.
وی ادامه داد: در شرایط فعلی در استان مازندران برای مبارزه با مواد مخدر جهت گیری و نگاه واحد تا حد زیادی ایجاد شده و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از این مواد افیونی چون طلاق، افزایش میزان کشفیات نشان دهنده این جهت گیری واحد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران اظهار داشت: این نگاه واحد باید در خانواده به عنوان خط مقدم مبارزه با مواد مخدر نیز ایجاد شود و اگر در این نهاد نتوانیم با کارکردهای فرهنگی و اجتماعی این نگاه را ایجاد کنیم، موفقیت چندانی نمی‌توانیم در مبارزه با مواد مخدر انتظار داشته باشیم.
کنفرانس بین المللی مبارزه با مواد مخدر ۲۶ ژوئن برابر با ۵ تیر ماه را روز جهانی مبارزه با سو مصرف مواد مخدر اعلام کرد. در مازندران همزمان با سراسر کشور به مناسبت این روز جهانی برنامه‌هایی فرهنگی و اجتماعی از امروز ۲۵ خرداد ماه به مدت ۱۰ روز از سوی دستگاه‌های مرتبط اجرایی می‌شود.‌
افزایش مهارت زندگی در خانواده‌ها
حسن نژاد راهکار ایجاد جهت گیری واحد در خانواده‌ها برای مبارزه با مواد مخدر را افزایش سطح مهارت زندگی دانست و معضل اساسی در این نهاد برای برخورد با آسیب‌های اجتماعی چون مواد مخدر را نداشتن مهارت زندگی بیان کرد.
وی اضافه کرد: تا زمانی که مهارت زندگی در خانواده‌ها برای چگونگی برخورد با آسیب‌های اجتماعی به خصوص مواد مخدر که می‌تواند سایر آسیب‌ها را نیز با خود به همراه بیاورد ایجاد کنیم، نمی نوانیم انتظار موفقیت در مبارزه با مواد مخدر را داشته باشیم.
وی آموزش و پرورش را دیگر نهاد تأثیرگذار در مبارزه با مواد مخدر معرفی کرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش به دلیل درگیری با خیل عظیمی از دانش آموزان به عنوان افراد در معرض خطر آسیب مواد مخدر، تأثیرگذاری زیادی در امر مبارزه دارد.
معاون استاندار مازندران گفت: آموزش و پرورش هم باید جهت گیری واحدی در مبارزه با مواد مخدر همگام با سایر نهادها داشته باشد و یکی از این نگاه‌های واحد تأیید آسیب موادمخدر به عنوان یک بیماری است و تا زمانی که این نگاه در آموزش و پرورش ایجاد نشود، مبارزه نیز جدی تلقی نخواهد شد.
حسن نژاد افزود: باید معتاد را به عنوان یک بیمار قبول کرد و برای درمان این بیماری و آسیب اجتماعی نسخه پیچی کرد تا بتوانیم راهکارهای اساسی برای درمان و پس از درمان و برگشت به اجتماع داشته باشیم.
وی وضعیت آسیب مواد مخدر در مازندران را بالاتر از استان‌های دیگر با وجو د حضور چند ده میلیون مسافر در این خطه شمال کشور دانست و اضافه کرد: ما باید آسیب‌های اجتماعی چون مواد مخدر را کنترل کنیم، چرا که این مشکل می‌تواند مشکلات دیگری را با خود به همراه بیاورد و حتی وجود برخی آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌تواند گرایش به مواد مخدر را در افراد به خصوص جوانان افزایش دهد.
وی هوشیار سازی خانواده را راهکار برای مبارزه با مواد مخدر بیان کرد و گفت: هوشیار سازی خانواده‌ها به معنای ترساندن از این معضل اجتماعی نباید باشد و آشنایی با این معضل و چگونگی برخورد با آن مد نظر قرار گیرد.
در استان مازندران براساس آمار رسمی هم اکنون حدود ۵۳ هزار معتاد تحت متادون درمانی قرار دارند و حدود ۵۶۰ مرکز نیز برای درمان معتادان در این خطه شمال کشور دایر است.
۶۹۸۲/‏۱۶۵۴
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد مبارزه با مواد مخدر مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۹۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله مواد مخدر در بهبهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فرمانده انتظامی بهبهان گفت:در راستای اجرای طرح کنترل محور‌های مواصلاتی و مبارزه بی امان با سوداگران مرگ، پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان بهبهان با انجام کار اطلاعاتی و رصد مستمر قاچاقچیان مواد مخدر، از تردد یک دستگاه خودرو پراید حامل موادمخدر مطلع شدند.

 سرهنگ محمد قاسم رحیمی افزود: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر بهبهان طی عملیاتی خودرو پراید را در یکی از محور‌های مواصلاتی شهرستان توقیف و در بازرسی از آن مقدار ۱۹ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طور ماهرانه جاسازی شده بود، کشف کردند.

وی ادامه داد: در این ارتباط یک قاچاقچی دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی داده شد.

دیگر خبرها

  • توقیف محموله مواد مخدر در بهبهان
  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • هدف گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد
  • کشف مواد افیونی در بهبهان
  • (تصاویر) نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب
  • کشف ۳ تن مواد مخدر در یک ماه گذشته +فیلم
  • کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران
  • توقیف تریلی با یک تن شیشه در تهران
  • کاهش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی
  • لزوم افزایش آگاهی‌های اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر