Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@15:34:47 GMT

پلیس ایران حرفه ای تر شده است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۹۶۵۳

رئیس پلیس پایتخت، گفت: پلیس، امسال حرفه ای تر و توانمندتر از سال های گذشته است.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سردار حسین رحیمی، صبح شنبه در افتتاحیه کارگاه‌های آموزشی پلیس راهور پایتخت، اظهار کرد: به رغم اینکه در روزهای پایانی سال جلسه اصلاح و تعالی رفتار فرماندهان و مدیران را برگزار کردیم، امروز به ابتکار سردار مهماندار رئیس راهور پلیس پایتخت دوره پلیس حرفه‌ای را برگزار می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این دوره بدین معنا است که به طور ویژه آموزش و ارتقا توانمندی‌های رؤسای پلیس راهور در دستور کار ما قرار گرفته است.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: انتظار مردم از پلیس به طور جد ارتقا پیدا کرده است، این هم به چند دلیل است‌. اولین دلیل این است که پلیس نشان داده این توانمندی را دارد که هم وظایف و مأموریت‌های خودش را و هم بسیاری از وظایف و مأموریت‌های دیگر سازمان را انجام دهد و پلیس در سال ۹۸ به مراتب توانمندتر، حرفه‌ای تر و با ارائه خدمات بیشتر نسبت به سال‌های گذشته شده است.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: امروز کوچک‌ترین ضعف در عملکرد و در اقدام مورد توجه مردم است، ما فضا را به گونه‌ای باز کردیم که مردم به راحتی نسبت به عملکرد و اقدامات پلیس انتقاد کنند و پیشنهاد بدهند و در سامانه‌هایی مثل سامانه ۱۹۷ انتقادهای خود را به پلیس انتقال دهند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به شعار امسال پلیس در سامانه ۱۹۷ گفت: این بار شما پلیس ما باشید، شعار امسال ما در سامانه ۱۹۷ است تا بیشتر از قبل به صحبت‌های مردم توجه بدهیم.

وی ادامه داد: پلیس با شعار تلاش و خدمت برای مردم در خال فعالیت است و همین امر باعث می‌شود انتظار مردم از پلیس بالاتر برود.

سردار رحیمی تصریح کرد: باید و حتماً روند رو با رشدی را در برابر مردم نسبت به وظایف و تکالیف خود داشته باشیم و ما دیگر نمی‌توانیم رفتارهای گذشته را تکرار کنیم.

وی تاکید کرد: در جمهوری اسلامی به ما یاد دادند، انجام وظایف با حداقل امکانات و با حداکثر بهره وری که البته این آموزه هم شعار و هم مسیر ما است.

سردار رحیمی بیان کرد: ما در شهری زندگی می‌کنیم که از حدود روزانه ۳۰ هزار تماس ورودی روزانه با ۱۱۰ بالغ بر ۶ هزار تماس در مورد موضوعات و مسائل ترافیکی داریم.

وی گفت: تصادفاتی که روزانه در تهران اتفاق رخ می‌دهد، بالغ بر ۲۵۰۰ تصادف جرحی و خسارتی است که در تمام این تصادف‌ها ماموران راهور باید سر صحنه حضور پیدا کنند.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: بر اساس آمار تصادفات خسارتی روزانه حدود ۳۰۰ فقره و تصادفات جرحی حدوداً ۶۰ فقره است و حدود ۲ هزار از تماس‌های گرفته شده با مرکز ۱۱۰ شکایات مربوط به سد معبر است.

سردار رحیمی گفت: یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در ترافیک شهر تهران هم این سد معبرها هستند افرادی که به صورت دست فروش و یا هر موضوع دیگری اقدام به سد معبر می کنند در ترافیک شهر تهران تاثیر بسیاری دارند.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: پلیس ایران در آسیا جزو پیشرفته ترین پلیس ها محسوب می شود، با ۱۴۰۰ دوربین نظارتی سطح شهر رصد می‌شود و ۱۳۵۰ دوربین تخلفات سرعت غیر مجاز، سبقت غیرمجاز و رفتارهای خارج از عرف را کنترل می‌کنند.

وی خطاب به روسای پلیس راهور حاضر در جمع گفت: شما شهری را اداره می کنید که بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ تقاطع دارای چراغ در آن وجود دارد (البته تهران تعداد تقاطع های بیشتری دارد ولی ۵۵۰۰ تقاطع دارای چراغ است).

سردار رحیمی با اشاره به طرح جدید پلیس برای ترخیص خودروها و موتورهای توقیفی از رانندگان خطاکار، گفت: روزانه ۱۲۰۰ نفر به ستادهای تدریس مراجعه می‌کنند که قبل از دریافت خودرو آموزش‌های لازم را ببینید و تا آموزش نبینند خودرو و موتور توقیفی تحویل آنها داده نمی‌شود و حدود ۸۰۰ نفر در مناطق راهنمایی و رانندگی آموزش می‌بینند.

وی ادامه داد: عملاً روزی ۲ هزار نفر از رانندگان متخلف در تهران بزرگ توسط پلیس آموزش می‌بینند و این امر در حالی است که آموزش رانندگان متخلف در وظایف پلیس تعریف نشده است. اینکه ۲ هزار نفر حداقل ۳۵ تا ۴۰ دقیقه آموزش می بینند کار بزرگی است که پلیس راهور پایتخت انجام می دهند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به یکی از موارد رفتار حرفه‌ای پلیس راهور در تهران بزرگ، گفت: پلیس راهور پایتخت حدود ۲۳۰ نفر از افسران پلیس راهنمایی و رانندگی را به عنوان مربی تربیت کرده است تا این افراد به رانندگان متخلف آموزش‌های لازم را ارائه دهند.

رئیس پلیس پایتخت تاکید کرد: اعمال قانون باید به نحوی باشد که به هیچ عنوان در حق هیچ راننده‌ای اجحاف نشود چراکه این حق الناس است و باید دقت کنید و همچنین تاکید می کنم اعمال قانون انجام دهید ولی حتماً اعمال قانون را برای راننده متخلف انجام دهید.

وی ادامه داد: به راحتی برگه جریمه برای هرکسی از روی قصد و غرض بیرون نیاید و حتی به راننده ای که تخلف کرده باید احترام بگذارید، افسر باید از ماشین پیاده شود و قبل از اعمال قانون، راننده را توجیح کند و او را نسبت به تخلفی که مرتکب شده آگاه کند.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: مدیریت ترافیکی، تسهیل عبور و مرور و…، پایتخت به عهده پلیس راهور است، رفتار حرفه ای به معنای آن است که شما حوادث و تصادفات را در سطح شهر کاهش دهید.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به رفتار حرفه ای که از پلیس راهور انتظار می رود گفت: رفتار حرفه ای یعنی اینکه در صحنه تصادف ضمن اینکه متخلف را شناسایی می کنید تسهیل در امر ترافیک ایجاد شده هم داشته باشید.

وی ادامه داد: باید مناطقی که در برخی ساعت ها دچار ترافیک شدید می شود را بشناسیم و برای حل معضل ترافیک برنامه داشته باشیم تا بتوانیم یک دقیقه مردم را زودتر به منزل برسانیم.

سردار رحیمی تصریح کرد: رفتارها حرفه ای یعنی رضایتمندی مردم را در انجام ماموریت ها وعملکرد پلیس بالا رود چراکه ارتقا رضایت مردم یعنی موفقیت پلیس و در همین جا اعلام می کنم با تمام توان از همکاران خود دفاع می کنم و اجازه نمی دهیم هیچ فردی کوچکترین تعرضی به هیچکدام از همکاران ما کند، از سرباز تا فرمانده پای آبروی همه ایستادم و از همه دفاع می کنیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سردار رحیمی رئیس پلیس تهران پلیس حرفه ای عملکرد پلیس شینزو آبه حیات شبانه ژاپن نزار زاکا دریای عمان مصطفی دنیزلی سازمان همکاری شانگهای اینستکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۹۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد کشته‌های تصادفات نوروزی به ۵۱۰ نفر رسید

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه متاسفانه ۵۱۰ نفر از هموطنان در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند، گفت: تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و خوزستان بیشترین فراوانی تصادفات را داشته‌اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا اظهار کرد: بیش از 87 هزار نفر از دستگاه‌های مختلف در طرح نوروزی 1403 شرکت کرده‌اند

وی افزود: تا امروز 8 صبح بالغ بر 310 میلیون تردد در سطح کشور انجام شده است که نسبت به سال گذشته 5 درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه متاسفانه 510 نفر از هموطنان در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند، گفت: تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و خوزستان بیشترین فراوانی تصادفات را داشته‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز ۵ برابر شد + جزئیات | زمان اجرای جریمه های جدید
  • افزایش ۵ برابری برخی جرایم رانندگی
  • کشته‌های تصادفات نوروزی به ۵۸۵ نفر رسید
  • تعداد کشته‌ های تصادفات نوروزی به ۵۱۰ نفر رسید
  • جدیدترین آمار تصادفات نوروزی؛ تعداد کشته‌های تصادفات نوروزی به ۵۱۰ نفر رسید
  • آخرین آمار قربانیان تصادفات نوروزی؛ ۵١٠ کشته/ این استان‌ها بیشترین فراوانی تصادفات را دارند
  • تعداد کشته‌های تصادفات نوروزی به ۵۱۰ نفر رسید
  • طرح فرهنگی پلیس راهور برای کاهش تصادفات در نائین
  • معابر پایتخت خلوت است / سراغ سرعت و سبقت نروید 
  • معابر پایتخت خلوت است/ ممنوع بودن سرعت و سبقت