Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-20@08:17:08 GMT

کدام جاده‌های کشور مسدود هستند؟

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۹۶۷۷

کدام جاده‌های کشور مسدود هستند؟

در حال حاضر اغلب محورهای مواصلاتی کشور باز است و تردد در آنها به‌ روال عادی ‌جریان دارد. همچنین در برخی محورها نظیر آزاد‌راه قم-تهران، آزادراه تهران-کرج-قزوین، آزادراه ری-ورامین و محور کرج-چالوس، محدودیت ترافیکی اعمال می‌شود. ناطقان: بر اساس‌ اطلاعات سامانه‌‌ هوشمند تردد شمار بر‌خط‌ و دوربین‌های نظارت تصویری، ‌در حال حاضر غیر از محورهای مسدود و ممنوع ذکر شده، در این گزارش، بقیه محورهای مواصلاتی کشور باز است و تردد در آنها به‌ روال عادی ‌جریان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌‌

کل تردد ثبت ‌شده در شبانه‌روز گذشته براساس‌ آخرین اطلاعات حاصل از رصد‌ 2169 دستگاه تردد‌شمار فعال در محورهای برون‌ شهری، نسبت به روز قبل 4.5 درصد افزایش نشان می‌دهد؛ در همین مدت همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها 11.3 درصد، اوج تردد بین ساعات 19 الی 20 و کمترین تردد بین ساعات 4 الی 5 صورت پذیرفت؛ هموطنان ‌با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر انتخاب کنند‌.‌

‌‌*آخرین وضعیت جوی و ترافیکی برخی جاده‌ها

در حال حاضر ‌ترافیک نیمه سنگین در محور هراز مسیر (رفت و برگشت) محدوده سه راهی چلاو همچنین در آزادراه قزوین-کرج-تهران حدفاصل محمدشهر تا پل کلاک گزارش شده است.

هم‌اکنون تردد روان در محورهای چالوس، فیروزکوه و آزادراه رشت-قزوین (رفت وبرگشت) بدون هیچ‌گونه‌  مداخلات جو در محورهای شمالی گزارش شده است.

*‌محورهای دارای بیشترین  تردد در 24 ساعت گذشته‌




*ممنوعیت تردد به دلیل مداخلات جوی و شرایط نامناسب فیزیکی راه‌

محور رامیان -اولنگ-شاهرود ‌واقع در استان‌های گلستان و سمنان‌ به دلیل نبود ایمنی کافی، فعلاً مسدود ‌است.

‌محور فرعی شمشک – دیزین، واقع در استان‌های البرز و تهران، ‌تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی  مسدود  است.

‌محور قدیم خرم آباد-پل دختر، واقع در استان لرستان، از مورخ 5 فروردین 98 تا اطلاع بعدی‌، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

‌محور اهرم-فراشبند‌، واقع در استان بوشهر‌، از ساعت 19 الی 7 صبح روز بعد  از مورخ 6 فروردین 98 تا اطلاع بعدی ، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

‌محور شوشتر-چغازنبیل‌ واقع در استان خوزستان‌، از مورخ 10 فروردین 98 تا اطلاع بعدی‌، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

‌محور پلدختر - کوهدشت‌، واقع در استان لرستان‌ از مورخ 12 فروردین 98 تا اطلاع بعدی‌، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

محور کمربندی بستان‌-سوسنگرد، واقع در استان خوزستان، از مورخ 13 فروردین 98 تا اطلاع بعدی‌، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود ‌است.

‌محور شهداد – اندوهجرد، واقع در استان کرمان‌، از مورخ 25 فروردین 98 تا اطلاع بعدی‌، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

‌محور شهداد – نهبندان، واقع در استان کرمان، از مورخ 26 فروردین 98 تا اطلاع بعدی‌، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود ‌است.

*‌محدودیت تردد به دلیل عملیات کارگاه جاده‌ای

د‌ر آزاد‌راه قم – تهران (مسیر جنوبی) از مورخ 2 اردیبهشت لغایت 20 شهریور 98، روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 8 الی 18 و همچنین روزهای سه شنبه و پنج شنبه از ساعت 8 الی 14 هر هفته، به غیر از  ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات تهیه حمل و نصب حفاظ مفصلی، حدفاصل کیلومتر 60 تا 500+48، تردد همزمان با اجرای عملیات و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

در آزادراه تهران– کرج– قزوین (باند جنوبی)، واقع دراستان البرز، از مورخ 15 اردیبهشت لغایت 13 شهریور 98، از ساعت 23:00 الی 04:00، روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته غیر از ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به‌ دلیل اجرای عملیات بهسازی و لکه‌گیری، حد فاصل امام زاده طاهر (کیلومتر 31‌) تا گرمدره ‌(کیلومتر 13)، تردد همزمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

‌آزاد راه تهران– کرج– قزوین (باند جنوبی)، واقع دراستان البرز، از مورخ 15 اردیبهشت لغایت 13 شهریور 98، روزهای شنبه  از ساعت 14:00 الی 18:00، روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه از ساعت 08:00 الی 18:00 و روزهای چهارشنبه از ساعت 08:00 الی 14:00 هر هفته ‌غیر از روزهای پنجشنبه، جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به‌ دلیل اجرای عملیات بهسازی و لکه گیری، حد فاصل تیر شماره 1180 (ابتدای حوزه محدوده آبیک) تا تیر شماره 200 (محدوده گرمدره) تردد همزمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

در محور کرج– چالوس، محدوده تونل امیر کبیر (تونل شماره 5)، واقع دراستان البرز، از مورخ 8 اردیبهشت لغایت 20 اسفند 98، از ساعت 09:00 الی 16:00، روزهای شنبه تا سه شنبه از ساعت 09:00 الی 12:00 و روزهای چهارشنبه هر هفته ‌غیر از ‌ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به‌ دلیل اجرای عملیات عمرانی مرمت فیبر نوری، تردد همزمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

در آزاد راه قم – تهران، واقع در استان تهران، از مورخ 15 اردیبهشت لغایت 20 شهریور 98، روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه از ساعت 9 الی 16 و همچنین روزهای سه شنبه و چهارشنبه از ساعت 9 الی 14 هر هفته، ‌غیر از‌ ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به‌ دلیل اجرای عملیات نصب نیوجرسی مفصلی، حدفاصل کیلومتر 0 تا 64، تردد همزمان با اجرای عملیات و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

در آزادراه ری – ورامین، واقع در استان تهران، از مورخ 15 اردیبهشت لغایت 20 شهریور 98، روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه از ساعت 9 الی 16 و روزهای سه شنبه و چهارشنبه از ساعت 9 الی 14 هر هفته، غیر از ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به‌دلیل اجرای عملیات نصب نیوجرسی مفصلی، حدفاصل کیلومتر 0 تا 24، تردد همزمان با اجرای عملیات و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

در آزادراه تهران – کرج، واقع در استان تهران، از مورخ 15 اردیبهشت لغایت 20 شهریور 98، روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه از ساعت 9 الی 17 و همچنین روزهای چهارشنبه از ساعت 9 الی 15 هر هفته، ‌غیر از‌ ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات نصب نیوجرسی مفصلی، حدفاصل کیلومتر 0 تا 500+13، تردد همزمان با اجرای عملیات و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

د‌ر محور دماوند – فیروزکوه (پل دلیچائی)، واقع در استان تهران، از مورخ 31 اردیبهشت تا 19 تیر 98، روزهای شنبه از ساعت 12 تا 18، روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه از ساعت 7 الی 18 و همچنین روزهای چهارشنبه از ساعت 7 الی 12 هر هفته، به غیر از ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به‌دلیل اجرای عملیات ایمن‌سازی هندریل‌های پل دلیچائی، حدفاصل کیلومتر 150+44 تا 320+44 ، تردد همزمان با اجرای عملیات و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

در محور مشهد –سرخس، واقع دراستان خراسان رضوی، از مورخ 4 اردیبهشت تا 4 مرداد 98، ساعت 7 الی 19، به‌ دلیل اجرای عملیات عملیات لکه‌گیری روکش آسفالت در کیلومتر 300+7 الی 600+69‌، تردد همزمان با اجرای عملیات با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

در کمربندی بومهن (رفت و برگشت – لاین سرعت)‌ واقع در استان تهران، از مورخ 19 خرداد لغایت 20 شهریور 98، روزهای شنبه از ساعت 14 الی 19، روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه از ساعت 8 الی 19 و همچنین روزهای چهارشنبه از ساعت 8 الی 14 هر هفته، ‌غیر از ‌ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به دلیل اجرای عملیات نصب نیوجرسی مفصلی، حدفاصل کیلومتر 22 تا 500+31 ، تردد همزمان با اجرای عملیات و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود. منبع: فارس برچسب ها: جاده ها ، مسدود ، وضعیت ترافیکی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: جاده ها مسدود وضعیت ترافیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۹۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش دنباله‌دار تعطیلی پنجشنبه یا شنبه | مرکز پژوهش‌ ها: فعلا دست نگه دارید

به گزارش همشهری‌آنلاین، با این حساب، مجلس فعلی شاید تکلیف تعطیلات آخر هفته را برای همیشه روشن کند هرچند به دلیل ترافیک شدید طرح‌ها و لوایح در دستور کار نمایندگان و یک ماه مانده تا پایان عمر این دوره از مجلس، بعید هم نیست که این پرونده باز بماند و به مجلس آینده کشیده شود.

اگر این لایحه به قانون تبدیل شود ساعت کار در همه قوانین و مقررات از ۴۴ ساعت کار در هفته و ۱۷۶ ساعت کار در ماه به ترتیب به ۴۲ ساعت و ۳۰ دقیقه کار در هفته و ۱۷۰ ساعت کار در ماه تغییر می‌کند. البته قرار است این اجازه به دستگاه‌های دولتی داده شود تا در موارد خاص با موافقت هیئت وزیران و رعایت سقف ساعات کار با توجه به شرایط جغرافیایی و منطقه ای و فصلی ساعات کار خود را به ترتیب دیگری تنظیم کنند. نتیجه اینکه در در شرایط اضطرار و بحران نظیر آلودگی هوا، کمبود انرژی، وقوع حوادث غیرمترقبه، شیوع بیماری‌های فراگیر و یا در ایام خاص نظیر ماه مبارک رمضان، به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و تصویب هیئت وزیران، ساعت کار و نحوه ارائه خدمت کارمندان، می‌تواند تغییر کند.

پنجشنبه یا شنبه؛ مساله این است؟

بر اساس اصل ۱۷ قانون اساسی، مبدأ تاریخ رسمی کشور، هجرت پیامبر اسلام(ص) است و تاریخ هجری شمسی و هجری قمری هر دو معتبر است، اما مبنای کار ادارات دولتی هجری شمسی و تعطیل رسمی هفتگی روز جمعه است. با این حساب مساله اصلی این است که در صورت کاهش روزهای کاری و اضافه شدن یک روز به تعطیلات رسمی، چه روزی باید تعطیل شود. برخی اعتقاد دارند از آنجا که مدارس کل کشور و بسیاری از ادارات دولتی در روز پنجشنبه تعطیل بوده یا نیمه تعطیل است، بهتر است که این روز هم تعطیل رسمی اعلام شود. در مقابل برخی بر این باورند که به جهت تعامل اقتصاد ایران با جهان بهتر است که شنبه تعطیل رسمی اعلام شود که عمده طرفداران این گزینه فعالان اقتصاد، تجار و شرکت‌های اقتصادی هستند. مرکز پژوهش‌های مجلس هم بر این نظر تاکید دارد که یا توجه به ضرورت هماهنگی هر چه بیشتر روزهای کاری دستگاههای اجرایی کشور با روزهای کاری بین‌المللی به نظر میرسد حذف روز شنبه از ایام کاری هفته، نسبت به روز پنجشنبه، از اولویت بیشتری برخوردار است.

مرکز پژوهش‌ها: فعلا دست نگه دارید

در حالی که کمیسیون اجتماعی مجلس لایحه پیشنهادی دولت را نهایی و آماده ارسال به صحن علنی مجلس کرده و پیشنهاد تعطیل شدن روز پنج‌شنبه را داده، سوال اینجاست که اکثریت نمایندگان در صحن علنی به تعطیلی پنجشنبه‌ها رای می‌دهند یا روی تعطیلی شنبه‌ مانور میدهند و لایحه را بر خلاف نظر کمیسیون اجتماعی رد میکنند؟ مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی می‌گوید: «پیشنهاد می‌شود انجام پژوهش‌های شواهدمحور و مبتنی بر داده‌های عینی به منظور سنجش تاثیر تصمیمات موردنظربر سطح کیفی خدمات ارائه شده به شهروندان، رضایت ذی‌نفعان گوناگون این حوزه، رفاه کارکنان و سیاست‌های کلان اقتصادی در دستورکار دولت و مجلس قرار گرفته و تا زمانی که از وجوه مثبت کاهش تعداد روزهای کاری کارکنان اطمینان حاصل نشده، از تصویب این لایحه خودداری شود.» هرچند که این نهاد تحقیقاتی می‌افزاید: «کاهش ۱.۵ ساعت از ساعات کاری کارکنان دولت می‌تواند بستری مناسب برای یکسان‌سازی ساعات کاری کارکنان دولت در سطح ستاد و استان درنظر گرفته شود.»

درخواست بخش خصوصی

رئیس اتاق ایران در نامه‌های جداگانه به دفتر مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهوری و رئیس مجلس، برنامه‌ریزی و همراهی برای مطابق سازی تعطیلات آخر هفته با تعطیلات جهانی را خواستار شد. صمد حسن‌زاده، در این نامه با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی و همراهی برای مطابق سازی تعطیلات آخر هفته با تعطیلات جهانی و اعلام روز شنبه به‌عنوان تعطیلی یادآوری می‌کند: تصویب روز پنجشنبه به‌عنوان روز دوم تعطیلات هفته در کمیسیون اجتماعی مجلس منجر به ایجاد وقفه‌ای ۴ روزه در ارتباطات مالی و تجاری با دنیا شده و زیان اقتصادی ناشی از آن چشمگیر خواهد بود. او می‌گوید: بسیاری از کشورهای اسلامی و حوزه خلیج‌فارس برای کاهش زیان‌های ناشی از آن، طی تصمیمی یکپارچه از سال ۲۰۰۸ میلادی و به‌صورت تدریجی طی ۵ سال، تعطیلات پایان هفته خود را از پنجشنبه و جمعه، به جمعه و شنبه تغییر دادند.

ایران؛ کشور با تعطیلات ناموزون!

علاوه بر روز جمعه که بر اساس قانون اساسی تعطیل رسمی است، بر اساس تقویم رسمی کشور ۲۷ روز از سال هم تعطیل رسمی است که شامل تعطیلات ملی و مذهبی و مناسبت‌های خاص می‌شود. با احتساب روزهای جمعه در صورتی که همه تعطیلات یک سال با روزهای جمعه تلاقی نداشته باشد، تعداد روزهای تعطیل رسمی کشور به ۷۹ روز می‌رسد.

یکی از دشواری‌های تنظیم ساعت کار در ایران، به چالش بین‌التعطیلین برمی‌گردد به نحوی که وقتی فاصله بین روز تعطیل کم باشد، خواسته یا ناخواسته برخی کارکنان بخش دولتی و البته بخش غیردولتی غیر کار کردن را می‌زنند. به این ترتیب چه پنجشنبه تعطیل شود چه شنبه این احتمال وجود دارد که به دلیل جابجا شدن تعطیلات عمدتا مذهبی و غیرملی در طول هر سال، در صورتی که یک روز کاری بین تعطیلات هفتگی ایجاد شود، عملا بسیاری از فرصت بین‌التعطیلین استفاده کنند.

به تعبیری، ایران به روایت آمارهای رسمی و در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان، از جمله کشورهای کم‌تعطیل به شمار می‌رود اما در عمل می‌توان از آن به عنوان کشوری با تعطیلات ناموزون و غیرهدفمند یاد کرد چه اینکه علاوه بر چالش بین‌التعطیلین، بین ادارات دولتی و تهران و دیگر استان‌ها هم اختلاف نظر وجود دارد. به طور مثال در روز پنجشنبه مدارس تعطیل است اما برخی دانشگاه ها و مراکز دانشگاهی تعطیل نیست. برخی ادارات و سازمان‌ها در تهران در روز پنجشنبه تعطیل و نیمه تعطیل هستند و در برخی استان‌ها باز. سامان دادن به این وضعیت یک ضرورت جدی است. حال باید دید دولت و مجلس سرانجام چه تصمیم می‌گیرند و اساسا آیا پرونده تعطیلات آخر هفته تا آخر عمر این مجلس بسته می‌شود؟

لازم است بدانید که دولت سیزدهم در لایحه پیشنهادی‌اش به مجلس تنها به کاهش تعداد ساعت کاری اشاره کرده و روز مشخصی را برای تعطیل شدن اعلام نکرده و اگر مجلس به تعطیل شدن پنجشنبه رای دهد، به گفته احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت، ملاک عمل دولت قانون مصوب مجلس خواهد بود.

کد خبر 845610 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها بخش خصوصی تعطیلات کارمندان مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • چالش دنباله‌دار تعطیلی پنجشنبه یا شنبه | مرکز پژوهش‌ ها: فعلا دست نگه دارید
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۱ اردیبهشت / تردد در محورهای شمالی روان است
  • پس‌لرزه‌های تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ نگاهی به روزهای کاری ۷ کشور عربی | اینفوگرافیک
  • جدال بر سر تعطیلی شنبه؛ درخواست بخش خصوصی برای تعطیل شدن شنبه به‌جای پنجشنبه!
  • جدال بر سر تعطیلی شنبه‌ها/ درخواست بخش خصوصی برای تعطیل شدن شنبه به‌جای پنجشنبه!
  • جدال بر سر تعطیلی شنبه ها/ از بخش خصوصی اصرار؛ از مجلس انکار!
  • محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور
  • جدال بر سر تعطیلی شنبه‌ ها/ از بخش خصوصی اصرار؛ از مجلس انکار!
  • روز شنبه به‌عنوان روز دوم تعطیلات رسمی انتخاب شود
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها از کی اجرا می‌شود؟