Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@08:19:44 GMT

فرهنگ «مقاومت» از نگاه مصباحی مقدم

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۹۸۴۳

فرهنگ «مقاومت» از نگاه مصباحی مقدم

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به تبیین فرهنگ مقاومت که از سوی رهبر انقلاب مطرح شد،

غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مقاومت یک فرهنگ است که در مقابل فرهنگ سازش و تسلیم قرار می‌گیرد. مقصود این است که هر نهاد و مسئولی در قلمرو مسئولیت خودش این فرهنگ را مبنای کار خود قرار دهد.

وی ادامه داد: فرهنگ مقاومت در نیروهای مسلح، تقویت نیروی نظامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهنگ مقاومت در نیروهای امنیتی به هوشیاری و کارایی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور مربوط می‌شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: فرهنگ مقاومت در بخش اقتصادی به معنای استفاده حداکثری از تمام ظرفیت‌های درونی و ملی است. این فرهنگ در عرصه فرهنگی به معنای اتکا به فرهنگ عمومی، اسلامی و ایرانی و تحت تأثیر فرهنگ بیگانه قرار نگرفتن و از بیگانه تأثیر نگرفتن، هست.

وی گفت: فرهنگ مقاومت در مسائل اجتماعی این است که با مشکلات و مسائل اجتماعی مبارزه کنیم و آنها را به حداقل برسانیم؛ کاری کنیم که این مشکلات کاهش پیدا کند.

مصباحی مقدم با بیان اینکه «فقر، فساد و تمام معضلات اجتماعی باید هرچه سریع‌تر محو شوند» گفت: این امر لوازمی دارد که باید از آن‌ها استفاده شود. استفاده از برخی سیاست‌ها موجب فقرزایی است نه فقرزدایی. در راستای فرهنگ مقاومت باید به سیاست‌هایی که مورد بهره برداری قرار می‌دهیم نیز توجه کنیم تا در راستای این فرهنگ حرکت کرده باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رهبری رمضان سال 98 غلامرضا مصباحي مقدم فرهنگ مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۹۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر از بیمه تأمین اجتماعی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید مجید پوراحمدی برخورداری از بیمه پایه تأمین اجتماعی را یکی از مهمترین خواسته‌های اهالی فرهنگ و هنر عنوان کرد و افزود: صندوق اعتباری هنر طی این سال‌ها با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود نسبت به ارائه خدمات بیمه تأمین اجتماعی به واجدین شرایط در سراسر کشور اقدام نموده است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر بیش از ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت از سوی صندوق به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند که بیشترین تعداد بیمه شدگان به ترتیب به رشته‌های موسیقی، تجسمی، نمایشی و قرآن و عترت مربوط می‌شود.

پوراحمدی در خصوص نسبت سنی جمعیت تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی صندوق هنر اظهار داشت: ۶۸ درصد بیمه شدگان کمتر از ۴۴ سال و ۳۱ درصد بین ۴۵ تا ۶۴ سال قراردارند. کمتر از یک درصد بیمه شدگان بالای ۶۴ سال هستند. همچنین ۶۲ درصد بیمه شدگان مرد و ۳۸ درصد زن هستند.

وی در ادامه افزود: قریب به ۷ هزار نفر از اعضای صندوق در سال ۱۴۰۲ به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند و تعداد بیمه شدگان صندوق با رشد ۱۲ درصدی به ۶۱ هزار نفر رسید.

مشاور وزیر فرهنگ با اشاره به تخصیص یارانه به خدمات بیمه تأمین اجتماعی صندوق هنر تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با تخصیص یارانه و تسهیل فرایند، تمامی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه که فاقد بیمه هستند بتوانند به سهولت از مزایای بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شوند.

وی در ادامه افزود: بر این اساس صندوق بطور میانگین ۶۰ درصد از حق بیمه تأمین اجتماعی سهم اعضا را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کند که در سال ۱۴۰۳ ماهیانه ۷۱۷ هزار تومان به ازای هر بیمه شده به عنوان سهم پرداختی صندوق هنر به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.

وی در ادامه افزود: پیش بینی می‌شود سهم پرداختی صندوق به سازمان تأمین اجتماعی برای اعضای بیمه شده در سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان باشد.
پوراحمدی با اشاره به نرخ‌های بیمه تأمین اجتماعی صندوق هنر گفت: بیمه اعضای صندوق هنر ذیل بیمه‌ی حرف و مشاغل آزاد سازمان تأمین اجتماعی تعریف می‌شود و بیمه شدگان براساس نیاز و به اختیار خود یکی از نرخ های۱۴ یا ۱۸درصدی را انتخاب می‌کنند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در بخش دیگر سخنان خود به سهم پرداختی بیمه شدگان اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۱۴۰۳ مبلغ ماهیانه حق بیمه تامین اجتماعی (سهم فرد) در نرخ ۱۴ درصد ۲۸۶ هزار و ۶۴۷ تومان و ۱۸ درصد ۵۷۳ هزار و ۲۹۵ تومان از سوی سازمان تأمین اجتماعی در ماه‌های ۳۰ روزه تعیین شده است.

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر در خصوص شرایط سنی برخورداری از خدمات بیمه تأمین اجتماعی صندوق اعتباری هنر گفت: شرایط سنی متقاضیان این بیمه برای درخواست و عقد قرارداد حداقل ۱۸ و حداکثر ۵۰ سال است. افراد بالای ۵۰ سال سن باید دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی به میزان برابر مدت مازاد حداکثر سنی باشند.

به گفته وی افرادی که حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند از اعمال شرط سنی معاف هستند. مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه سخنان خود با اشاره به تسریع در معرفی متقاضیان به سازمان تأمین اجتماعی گفت: پیش از این معرفی افراد به صورت شش ماهه و سه ماهه انجام می‌گرفت. طی پیگیری و توافق با سازمان تأمین اجتماعی جهت کاهش مدت زمان انتظار برای برقراری بیمه، هم اکنون معرفی افراد در کمترین زمان ممکن یعنی به صورت ماهانه انجام می‌شود.

پوراحمدی در پایان با اشاره به اضافه شدن بیمه توافقی ۲۷ درصد به سایر نرخ‌های مصوب، گفت: براساس توافق بعمل آمده، مقرر شد با مهیا شدن زیر ساخت‌های فنی سازمان تأمین اجتماعی بزودی این نرخ در دسترس اعضای واجد شرایط قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فلسفه ظرفیتی در اختیار قرار می‌دهد که از نگاه انحصارگرا خارج شویم
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • معلمان نظام فکری شهید مطهری را سرلوحه خود قرار دهند
  • بهره‌مندی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر از بیمه تأمین اجتماعی
  • پاسخ فرهنگ انقلابی به نیازهای امروزی
  • مسلمان شدن ۳۰ زن استرالیایی با الهام از مقاومت زنان غزه
  • فراخوانی برای انسان دوستی عکاسانه
  • دبیر جشنواره فرهنگی-هنری اتقان انتخاب شد
  • عملیات «وعده صادق» مستضعفان عالم را دلشاد کرد
  • مسئولیت اجتماعی از نگاه نهج البلاغه