Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضور موسسه بین‌المللی آموزشی «وی فی»(WIFI)در ایران، با هدف ارائه خدمات آموزشی در زمینه تربیت نیروی انسانی متبحر درصنعت گردشگری کشور، یکی از مهم‌ترین مصوبات دومین کارگروه گردشگری ایران و اتریشبه شمار می‌آید.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، «زاهد شفیعی» به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در کارگروه گردشگری ایران و اتریش که تا 24 خرداد ماه، در شهر وین برگزار شد، با برشمردن مهم‌ترین دستاوردهای جلسه کاری" آموزش گردشگری و تربیت نیروی انسانی" در محل "وزارت فدرال گردشگری و توسعه پایدار" وین، گفت: عضویت کلیه شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلف اعم از صنعتی، کشاورزی، گردشگری و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در اتاق بازرگانی اتریش و اختصاص بخشی از درآمدهای هر یک به موضوع آموزش و به دنبال این روند فعالیت موسسه آموزشی معتبر و گسترده "وی فی"(WIFI)  با مسئولیت ارائه خدمات آموزشی به شرکت‌های عضو اتاق بازرگانی، سبب گسترده شدن فرصت آموزشی مناسب و به‌روز، برای ایران شده است.

 

مدیر‌کل آموزش و مطالعات گردشگری افزود: بهره‌مندی ازموسسه بین‌المللی و معتبر آموزشی"وی فی"که ضمن طراحی بیش از 50  مدل آموزش تخصصی گردشگری، مسئولیت تعلیم سالانه بیش از 500 هزار نفر را در کارنامه خود داراست؛ فرصتی مغتنم جهت ارتقای سطح کیفی خدمات آموزشی بخش گردشگری به شمار می‌آید که با رایزنی‌های صورت گرفته، زمینه حضور و همکاری آن در ایران فراهم شده است.

 

وی یادآور شد: پیشنهاد دادیم که "وی فی" شعبه ایران را راه‌اندازی کند ویا طبق تفاهم‌نامه‌ای با سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و یاتشکل‌های تخصصی گردشگری از جمله راهنمایان تور، هتلداران، دفاتر خدمات مسافرتی و غیره، دوره‌های آموزشی در ایران برگزار کند و یا اینکه به موسسات آموزشی ما "برند" بدهد؛ تا آنها تحت اعتبار"وی‌فی" اتریش بتوانند خدمات آموزشی ارائه دهند و گواهینامه صادر کنند.

 

نماینده هیات ایرانی کارگروه گردشگری ایران و اتریش با اشاره به اینکه "وی‌فی"به عنوان برندیبین‌المللی علاوه بر اتریش در بسیاری از کشورهای اطراف نیزخدمات آموزشی ارائه می‌کند ومدرک ارائه شده آن، از سوی بسیاری از کشورها همانند چین مدرک معتبری محسوب می‌شود؛ اظهار کرد:بر این اساس مصوب شد "وی‌فی" ضمن هدایت و مدیریت وزارت توریسم، چارچوب همکاری‌های مشترک در حوزه آموزش‌های گردشگری ایران را ارائه نماید و با تعیین و ارائه دوره‌های مورد نظر، اساتید، محتوا و سرفصل‌های احتمالی به طرف ایرانی،روش اعزام اساتید و هزینه‌ها را در پروتکل بررسی کند. 

 

شفیعی همچنین به سایر دستاوردها و مصوبات این نشست اشاره کرد و گفت: " به‌روزرسانی محتوای دوره‌های آموزشی گردشگری با کمک "وی‌فی" و وزارت توریسم اتریش"، "طراحی دوره‌های جدید بر اساس مدل توسعه گردشگری ایران و نیازهایکنونی در بازار"، "بازنگری محتوای دوره‌های فعلیدر راستای کاربردی‌تر و به روزرسانیشدن آنها منطبق با استانداردهای جهانی"، "تولید محتوا برای دوره‌های کاربردی"، "اعزام مشاور برای طرح‌های ملی ایران همانند طرح برند، حساب‌های اقماری، برنامه ملی، ..." و نیز موضوع حمایت از کسب و کارهای کوچک" نیز بخش دیگری از نتایج تلاش هیات ایرانی برای کسب امتیازهای تاثیرگذار و مورد نیاز خدمات گردشگری کشور بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه بخشی از نشست جلسه کاری" آموزش گردشگری و تربیت نیروی انسانی" به معرفی سیستم آموزش حوزه گردشگری دو کشور اختصاص یافته است؛ تصریح کرد: نظام آموزشی اتریش در حوزه گردشگری دو مدل دارد؛یک دوره مهارت‌آموزی برای شاغلین صنعت گردشگری است که بدون استثنا همه باید با آموزش وارد تاسیسات گردشگری شوند و به صورت سالانه نیز در دوره‌هایی مشخص شرکت نمایند و دیگری مدل آموزشی به نام مدارس گردشگری است؛ در واقع دانش‌آموزان بعد از کلاس هشتم رشته گردشگری را انتخاب می‌کنند و 5 سال نیز گردشگری می‌خوانند و سپس دیپلم می‌گیرند.

 

شفیعی ادامه داد: در تشریح ساختار آموزش گردشگری ایران نیز نظام آموزشی ایران تبیینشد و به موضوعاتی از جمله "تعداد دانشگاه‌های ایرانبا دارا بودن مقاطع تحصیلی کارشناسی،کارشناسی‌ارشد و دکترا  در رشته گردشگری"،"تعداد و محتوای دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت گردشگری توسط معاونت گردشگری"،"آموزش سالانه حدود 13 هزار نفر نیروی انسانی جهت فعالیت در صنعت گردشگری این بخش" و "فعال بودن بیش از 140 موسسه بخش خصوصی در حوزه آموزش و دارای مجوز از سوی سازمان میراث‌فرهنگی" بخشی از اشارات این ارائه بوده است.

 

مدیر‌کل آموزش و مطالعاتگردشگری با اشاره به اینکه ظرفیت‌های آموزشی حوزه گردشگری برای طرف اتریشی بسیار قابل توجه و دور از انتظار بود، گفت: سطح بالای جلسه در حد معاون وزیر توریسم و توسعه پایدار اتریش ونیز سفرای هر دو کشور سبب تاثیرگذاری بیشتر و دریافت گسترده از نشست مورد نظر شد که بی شک در تعامل‌های پیش رو نمود می‌یابد.

 

نماینده هیات ایرانی کارگروه گردشگری ایران و اتریش در پایان به اعضای هیات اتریشی حاضر در جلسه اشاره کرد و افزود: مدیر کل امور بین‌الملل، رییس اتاق بازرگانی و نمایندگان سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای، وزارت علوم، و نیز وزارت اقتصاد و دیجیتالی به همراه سفیر اتریش در ایران، هیات ایرانی متشکل از سفیر اتریش در ایران، رایزن فرهنگی، رایزن اقتصادی و نیز مدیران‌کل دو حوزه "بازاریابی و تبلیغات گردشگری" و نیز" آموزش و مطالعات گردشگری"  را همراهی کردند. 

 

گفتنی است کارگروه گردشگری ایران و اتریش که در حال برگزاری است؛ منطبق بر پیشینه نقشه راه همکاری‌های ایران و اتریش که در ماه مارس 2016، در شهر وین مورد توافق و امضای نمایندگان دو کشور قرار گرفته است؛ تشکیل شده است. در این راستا 6 کارگروه مشترک برای پیگیری مفاد نقشه راه تعیین گردید که یکی از آنها کارگروه گردشگری بوده است.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه مجلس خبرگزاری شبستان اردبیل آمریکا مقاومت اجلاس شانگهای کارگروه آموزش ایران و اتریش گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۹۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش و فرهنگ در تربیت انسان بسیار تأثیرگذار هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد ساجدیان ظهر جمعه در جمع مردم با اشاره به اهمیت محیط و عوامل دیگر در تربیت انسان اظهار کرد: محیط، دوستان، آب و هوا، نوع پوشش مردم، آموزش و پرورش و فرهنگ در تربیت انسان بسیار تأثیرگذار هستند.

امام جمعه صالح آباد بیان کرد: بنا به فرموده حضرت علی (ع) کودک همچون زمینی پاک است و قلب او آماده پذیرش است و می‌توان در قلب این کودک فضائل اخلاقی و یا رذائل اخلاقی را کاشت.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در سال گذشته در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش سال گذشته در روزهای پایانی شهریور و در دقیقه نود اقدام استخدام افراد با سن بالا و بدون برگزاری دوره آموزشی و ضمن خدمت کرد که این خیانت به دانش آموزان و نسل محصل است و باید از مدتها قبل نسبت به تأمین نیرو و برگزاری دوره‌های آموزشی و تربیتی اقدام می‌کرد.

ساجدیان افزود: جمهوری اسلامی با توجه به مدت زمان حمله موشکی که به اسرائیل انجام داد در واقع بزرگترین عملیات جنگی را در سطح دنیا انجام داد و این نشان دهنده توانمندی بزرگ نظامی ایران اسلامی است.

کد خبر 6082615

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش و فرهنگ در تربیت انسان بسیار تأثیرگذار هستند
  • حضور دانشگاه آزاد اسلامی یزد در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از ۳ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی
  • برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان برای ۱۵۰۰ نفر از فعالان گردشگری
  • دوره آموزشی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات در صنعت گردشگری در ارومیه
  • حضور مربی بام ایران در در دوره آموزشی سرمربیان پایه کشتی کشور
  • برگزاری دوره آموزشی زیورآلات دستی در قم
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • ارائه آموزش‌های امدادی هلال‌احمر بیرجند به بیش از ۱۱ هزار نفر از نیرو‌های مسلح
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی