Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@19:55:09 GMT

فراخوان مشمولان نخبه و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۹۹۶۸

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: کلیه مشمولان نخبه و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که برگ آماده به خدمت دریافت کرده اند، باید برابر اطلاعات درج شده در برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش اقدام کنند.

به گزارش میزان، سرهنگ نجف حمیدزاده اظهار داشت: کلیه مشمولان نخبه و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که برگ آماده به خدمت به تاریخ یکم تیر ماه ۱۳۹۸ را دریافت کرده اند، باید برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش را از طریق یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس+۱۰ دریافت و برابر اطلاعات مندرج در آن اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین کلیه مشمولان فوق باید راس ساعت ۷ صبح روز سه شنبه ۱۵ مرداد ماه ۹۸ در محلی که در برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیرو‌های مسلح اعلام شده، حضور یابند.

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی در خصوص فرآیند ثبت درخواست این دسته از مشمولان، عنوان کرد: اطلاعات مربوط به نخبگی و یا هیئت علمی این دسته از مشمولان پس از ارسال از سوی بنیاد ملی نخبگان و یا دانشگاه مورد پذیرش به ستاد کل نیرو‌های مسلح و تایید نهایی آن، در سامانه وظیفه عمومی ثبت و در نهایت کد مربوطه در برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش درج می‌شود.

سرهنگ حمیدزاده با اشاره به اینکه عدم حضور به موقع در زمان و محل‌های تعیین شده غیبت محسوب می‌شود، تصریح کرد: مشمولان باید برگ‌های مربوط به اعزام به خدمت از جمله برگ آماده به خدمت، برگ واکسیناسیون، برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش نیرو‌های مسلح و سایر مدارک مورد نیاز دیگر همچون شناسنامه، کارت ملی و ... را در هنگام مراجعه و اعزام به خدمت به همراه داشته باشند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: فراخوان مشمولان نخبه سربازی خدمت شینزو آبه حیات شبانه ژاپن نزار زاکا دریای عمان مصطفی دنیزلی سازمان همکاری شانگهای اینستکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۹۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال

وزیر آموزش‌وپرورش امروز پس از ماه‌ها غیبت در حیاط دولت به جمع خبرنگاران آمد تا از تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال انتظار از زمان تصویب این سند در هیئت دولت خبر دهد.

رضا مراد صحرایی با تأکید بر اینکه این سند ائتلاف برای اعتلای تعلیم و تربیت را نشانه‌گیری کرده تصویب این آیین‌نامه نشان داد که در دولت موضوع مهارت‌آموزی به‌عنوان زیرساخت اصلی جهش تولید با مشارکت مردم از طریق دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها باید دنبال شود.

وی بابیان اینکه در همین راستا آیین‌نامه تربیت کودکی در دستور کار دولت قرارگرفته اظهار داشت: به‌زودی نیز دو آیین‌نامه دیگر انسداد مبادی بی‌سوادی و توسعه سواد خواندن در کشور و دیگری برنامه ملی اوقات فراغت به دولت خواهد آمد تا به تصویب برسد.

وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: این آیین‌نامه در ۱۰ ماده به تصویب هیئت دولت رسید. بر این اساس تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد. این عدد الآن ۳۹ درصد است. ضمن اینکه  ۸۰۰ هنرستان نیز از طریق تغییر فضای آموزشی موجود ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس این آیین‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ هنرستان به واحدهای تولیدی و کارآفرین تبدیل خواهد شد و معادل ۲ درصد اعتبارات حساب‌های ملی و استانی پیشرفت و عدالت به‌عنوان مشوق در اختیار شرکت‌ها و صنایعی قرار می‌گیرد که هنرستان تأسیس کنند و  تأسیس هنرستان‌های  وابسته به دستگاه‌ها و مراکز غیردولتی و تیزهوشان نیز در این آیین‌نامه دیده‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت صمت هم مکلف به ایجاد هنرستان در جوار شهرک‌های صنعتی شده است. وزارت تعاون، نفت،  صمت، کشاورزی، فرهنگ، گردشگری، راه، بهداشت، وزارت کشور و ورزش حداقل ۵ هنرستان وابسته مبتنی بر ظرفیت‌های خود برای تقویت مهارت‌آموزی ایجاد کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش همچنین گفت که ۲۰درصد ظرفیت آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای به آموزش مهارت به سایر دانش آموزان غیر فنی و حرفه‌ای اختصاص می‌یابد و وزارت آموزش‌وپرورش مکلف شده به دانش آموزان دوره دوم متوسطه غیر فنی و حرفه‌ای، ۳۰۰ ساعت آموزش مهارتی دهد.

صحرایی افزود: تغییر کاربری هنرستان‌ها و تصاحب زمین‌های ممنوع است. اگر هنرستانی قابل‌استفاده نباشد، با اجازه وزارت آموزش‌وپرورش امکان تغییر بهره‌برداری از آن‌ها ممکن است.

به گفته صحرایی موضوع تغییر تقویم آموزشی هم در قالب یک طرح در دولت تصویب‌شده و در حال بررسی است اما هنوز قطعی نشده است و مطابق راهکاری از تحول هستند، ۱۰ تا ۲۰ درصد برنامه‌های آموزشی باید متناسب با زیست‌بوم هر استان امکان تغییر داشته باشد. امکان‌سنجی این موضوع در دستور کار شورای عالی آموزش‌وپرورش قرارگرفته و امیدواریم این موضوع به‌زودی به ثمر برسد.

صحرائی با تأکید بر اینکه سند تحول بنیادین اجرایی نخواهد شد مگر با ائتلاف همه دستگاه‌های وابسته به دولت و وزارتخانه‌ها، تصریح کرد: این یک اتفاق مبارک و یک ریل جدید برای تقویت تعلیم و تربیت کشور است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص درباره پرداخت هزینه کلاس‌های فوق‌العاده قبول‌شدگان آزمون آموزش‌وپرورش در سال گذشته هم با تأکید بر اینکه اگر قانونی در مجلس است که گفته این موضوع غیرقانونی است، همان قانون مبنا است، تصریح کرد:  ما چنین قانونی را نداریم که گرفتن هزینه مهارت‌آموزی غیرقانونی است، این مصوبه هیئت‌امنای دانشگاه است و مصوبات هیئت‌امنا در چارچوب ضوابط هیئت امناها لازم‌الاجرا هستند اینکه سال‌های گذشته این هزینه را نمی‌گرفتند به این معنا نیست که امسال که گرفته‌اند غیرقانونی است.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی
  • نخستین نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه
  • نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه
  • ظرفیت ۱۵ همتی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه در خدمت حل مسائل کشور
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • معرفی یکی از بانوان نخبه در فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی + فیلم