Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@18:19:41 GMT

بی‌اعتباری جهانی ترامپ برای متهم کردن ایران

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۰۰۲۱

بی‌اعتباری جهانی ترامپ برای متهم کردن ایران

نیویورک تایمز تصریح کرد: . برای هر رئیس‌جمهور، متهم کردن یک کشور به ارتکاب اقدامات جنگی، چالش بزرگی در داخل و خارج ایجاد می‌کند و فائق آمدن بر این بدبینی کار آسانی نخواهد بود.

اما برای رئیس‌جمهوری که به دروغ‌گویی و زیاده‌گویی‌های بحران‌زا شهره است، آزمون اعتبار بسیار دشوارتر به نظر می‌رسد.

ترامپ در دو سال و شش ماهی که از حضورش در کاخ سفید می‌گذرد به اندازه‌ای اطلاعات نادرست درباره خودش، دشمنانش، سیاست‌هایش، خانواده‌اش، سرگذشت خودش، مبادلات مالی‌اش و تعاملاتش با کارکنانش ارائه کرده است که حتی مدیر رسانه‌ای اسبقش هم گفت «او یک دروغگو است» و بسیاری از آمریکایی‌ها مدت‌هاست به این نتیجه رسیده اند که نمی‌توان به او اعتماد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



راستی‌آزمایی ترامپ در واشینگتن به یک شغل تمام‌وقت بدل شده است و وقتی پای مسائلی چون جنگ و صلح نیز وسط باشد، اعتماد به اظهارات رئیس‌جمهور از اهمیت بیشتری هم برخوردار می‌شود. پس از اشغال عراق از سوی آمریکا در زمان جورج دابلیو بوش بر مبنای اتهامات نادرست وجود سلاح‌های کشتار جمعی، افکار عمومی نسبت به رئیس‌جمهور آمریکا و آژانس‌های اطلاعاتی بدبین شدند. این تردیدها زمانی که باراک اوباما نیز دولت سوریه را به استفاده از گازهای شیمیایی بر علیه مردمش متهم کرد، به دولت او نیز منتقل شد. حالا که ترامپ در تقابل با ایران قرار گرفته است، او هم بار تاریخی آن رؤسای جمهور را یدک می‌کشد و هم سنگینی اظهارات خودش را بر شانه‌هایش احساس می‌کند.

"جان ای مکلافلن،" قائم مقام ریاست سازمان سیا در زمان جنگ عراق در این خصوص می‌گوید: «آن‌ها (رؤسای جمهور آمریکا) با یک مشکل دووجهی مواجه هستند. از یک سو مردم همیشه داده‌های اطلاعاتی را به درستی زیر سؤال می‌برند چون این اطلاعات بر مبنای دانش و علم استوار نیست. اما از سوی دیگر مهمترین مشکل رؤسای جمهور، اعتبار و تناقض‌های خودشان است.»

برای ترامپ این وضع خطیرتر هم هست چرا که اعتبار آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا و حتی رؤسا و مدیران اطلاعاتی منصوب خودش را هم زیر سؤال برده است. ترامپ زمانی که نتایج بررسی‌های آن‌ها را با نگرش خودش سازگار نمی‌داند اینطور القا می‌کند که نمی‌توان یافته‌های آن‌ها را باور کرد.

او در یک مقطع زمانی و اندکی پیش از سوگند ریاست جمهوری، آژانس‌های اطلاعاتی را به "آلمان نازی" تشبیه کرد و پس از آن هم یافته‌های این آژانس‌ها را درباره مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا زیر سؤال برده است. او همین امسال، از مدیران اطلاعاتی خودش به دلیل ارزیابی‌هایشان درباره ایران به شدت انتقاد کرد و اعلام کرد آن‌ها اشتباه می‌کنند و «باید به مدرسه بازگردند.» و همین چند روز پیش سازمان سیا را به دلیل استفاده از برادر رهبر کره شمالی به عنوان یک جاسوس هدف انتقادهای شدید خود قرار داد و گفت: «تحت مدیریت خودم نمی‌گذاشتم چنین اتفاقی رخ دهد.»

تمام این مسائل در زمانی که تنش‌های بین‌المللی به اوج می‌رسد برای مثال در هنگام انفجار دو تانکر نفتی در روز پنجشنبه، می‌تواند پرسش‌ها و تردیدهایی را به وجود آورد. وقتی ترامپ روز جمعه به شبکه فاکس نیوز گفت «ایران قطعاً چنین کاری انجام داده است،» از کشورش می‌خواست حرفش را بپذیرند.

جن ساکی، مدیر ارتباطات کاخ سفید و سخنگوی ارشد وزارت خارجه آمریکا در زمان باراک اوباما در این خصوص می‌گوید: «اعتبار ترامپ به اندازه اعتبار یک فروشنده حقه‌باز است. این شرایط ممکن است برای عرضه برند ترامپ به طرفدارانش مطلوب باشد، اما در زمان وقوع یک بحران جدی هیچکس حتی در بحث مهم ایران و انفجار تانکرها هم به او اعتماد نمی‌کند.»

۵۰۵۰

کد خبر 1270059

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: نیویورک تایمز ایالات متحده آمریکا تنگه هرمز ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۰۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالیکه در راهروی دادگاه نیویورک به اتهام آزار و اذیت جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حضور داشت در واکنش به اعتراضات دانشجویان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها مثل دانشگاه کلمبیا، نیویورک و بقیه درحال رخ دادن می‌باشد، واقعاً مایه شرمساری هست.

وی با کنایه به بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: در واقع این وضع مربوط به بایدن است. او (بایدن) در حال دریافت سیگنال اشتباهی از افراد است، او (بایدن) یک صدای اشتباه دریافت می‌کند. بایدن نمی‌داند که چه افرادی پشت این اعتراضات هستند و این یک وضع آشفته هست. تکرار می‌کنم چیزی که در دانشگاه‌ها رخ میدهد، مایه شرمساری است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بیان کرد: افرادی که بیرون دادگاه هستند می‌خواهند به دادگاه اعتراض کنند ولی ما شاهد وضع پلیسی هستیم که تا حالا دیده نشده است!

ترامپ در پایان افزود: هنوز هیچ کسی به دانشگاه‌ها فرستاده نشده در حالی که آنها خیلی افراد رادیکالی هستند که در حال نابودکردن دانشگاه‌ها هستند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

محمدامین متین فر

دیگر خبرها

  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است