Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@06:41:19 GMT

موزه خوشنویسی - قزوین

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۰۰۴۱

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۰۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی

نخستین نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی «روایت باران» به همت نگارخانه"ترانه باران و همکاری صندوق اعتباری هنر در گالری شماره ۱ و ۲ فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار کرد.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: سال گذشته آیین نامه‌ای را به دولت فرستادیم، اما الزام آن دارای اشکال حقوقی بود، به همین دلیل از مسئولان وزارتخانه خواستیم تا اصلاحات لازم را انجام دهند، در قانون هفتم توسعه هم دست ما تا حدودی باز است امیدواریم در سال اول برنامه آیین نامه‌ای را تهیه کنیم تا بتوانیم حکایت‌های ویژه‌ای از حوزه هنر‌های تجسمی به ویژه خوشنویسی داشته باشیم.

همچنین وزیر ارشاد در ساعات نخست آغاز به کار نمایشگاه "روایت باران" از آثار دیدن و با هنرمندان حاضر گفتگو کرد.

حمایت ویژه صندوق اعتباری هنر از هنرمندان خوشنویس

سید مجید پور احمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با بیان اینکه این نمایشگاه اتفاق خوبی در حوزه هنر خوشنویسی محسوب می‌شود گفت: با تقویت بخش خصوصی که حامی هنر و هنرمندان است می‌توانیم شاهد برگزاری بیشتر چنین رویداد‌هایی باشیم.

او ادامه داد: در صندوق اعتباری هنر قصد داریم به طور ویژه حمایت‌هایی از هنرمندان حوزه خوشنویسی داشته باشیم.

محبوبه کاظمی دولابی مدیر گالری تخصصی هنر‌های ایرانی و اسلامی در در آیین افتتاح نمایشگاه روایت باران گفت: فروردین سال ۱۴۰۳ با نمایشگاه قرآنی در روز‌های ماه رمضان آغاز و حالا با برگزاری نمایشگاهی از هنر‌های قرآنی به پایان می‌رسد، گفت: امیدوارم امکان برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در کشور‌های دیگر نیز فراهم شود و هنرمندان این حوزه و آثارشان فرصت معرفی در سطح بین‌المللی را پیدا کنند.

او با بیان اینکه این آثار تنها بخشی از آثار هنری تولید شده در حوزه هنر‌های قرآنی است، گفت: ما در این نمایشگاه میزبان آثار هنرمندان بزرگ ایران هستیم که عمر خود را در راه هنر صرف کرده‌اند، اگر بنا داشتیم آثار را به شکلی جامع‌تر گردآوری و به نمایش بگذاریم هزاران اثر گردآوری می‌شد و فضای وسیع‌تری برای نمایش آثار نیاز داشتیم. امیدواریم این نمایشگاه تحفه کوچکی در شان و مقام قرآن باشد.

این نمایشگاه توسط محمد سلحشور (استاد برجسته خوشنویسی)، سید مجید پوراحمدی (مدیرعامل صندوق اعتباری هنر)، محبوبه کاظمی (مدیر مسئول نگارخانه تخصصی هنر‌های ایرانی واسلامی ترانه باران) و تنی چند از اساتید و هنرمندان عرصه خط و خوشنویسی افتتاح شد.

گفتنی است نخستین نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی "روایت باران" تا آخر اردیبهشت از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ عصر در فرهنگسرای نیاوران پذیرای علاقمندان است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی
  • رویداد هنری گل و مرغ و خوشنویسی در جوار آرامگاه سعدی برپا شد
  • سعدی؛ میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد
  • ۳۵۰ اثر به جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شد
  • خوشنویسان کشور ۳۵۰ اثر به جشنواره رضوی فرستادند
  • پایان مرحله اول داوری بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی 
  • نمایشگاه خوشنویسی سپهر سهراب + فیلم
  • نمایشگاه خوشنویسی تقریر عشق در شیراز برگزار می‌شود
  • حق هنر کتابت قرآن ادا نمی‌شود
  • افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی