Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون 169 هزار و 960 هکتار از مراتع شهرستانهای استان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلام حیدر زورقی در گفت وگو با عصرهامون افزود: سیستان و بلوچستان به علت موقعیت جغرافیایی که دارا است در معرض خطر هجوم ملخ های صحرایی قرار دارد به گونه ای که از 15 بهمن ماه سال گذشته درگیر مبارزه با این آفت کشاورزی می باشد بر این اساس روند رو به رشد سطح مبارزه با ملخ صحرایی در استان نشان از هجوم بیشتر دسته های ملخ از آن سوی مرز و استانهای دیگر به سیستان و بلوچستان می باشد و سازمان جهاد کشاورزی با تمام امکانات موجود خود در حال سمپاشی مناطق آلوده به این آفت بین المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: ۶۰ میلیارد ریال از اسفند سال گذشته تاکنون برای مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۱۵۷ هزار هکتار از مراتع و مزارع این استان هزینه شده است.


این مسئول ادامه داد: برای مبارزه با ملخ صحرایی تاکنون هیچ اعتبار استانی اختصاص نیافته است و تنها حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی به این بخش اختصاص داده شده است.

به گفته وی،94 هزار و 220 هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان به ملخ پوره و 75 هزار و 740 هکتار بالدار اختصاص دارد.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی در ایرانشهر  با 40 هزار و 110 هکتار  و 35 هزار و 550 هکتار در شهرستان دلگان انجام شده است.

وی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: کار مبارزه با این آفت درشهرستان فنوج به  11 هزار و 50 هکتار از اراضی  رسیده، همچنین در نیکشهر 18 هزار و 20 هکتار، قصرقند پنج هزار و 440 هکتار، چابهار 28 هزار و 60 هکتار، کنارک  31 هزار و 630 هکتار کار مبارزه با این آفت کشاورزی انجام شده است.
 
این مسئول با تاکید بر این مطلب که بر اساس اعلام سازمان خواروبار کشاورزی(فائو) حمله ملخ به سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد، افزود: هم اکنون شهرستان های کنارک، فنوج، چابهار، قصرقند، نیکشهر، دلگان، ایرانشهر،سرباز و خاش علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

زورقی با توجه به لزوم مبارزه با ملخ صحرایی از همه مسئولین و بهره برداران خواست در راستای مبارزه با این آفت بین المللی با سازمان جهادکشاورزی استان همکاری کنند.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۰۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت کوره قاچاق در هامون کشف شد

سرهنگ حسینعلی کریمی امین اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز،مأموران این پلیس، حین کنترل خودرو های عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان هامون به ۲ دستگاه تریلی کشنده مشکوک و جهت بررسی آن‌ها را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداخته و موفق به کشف ۵۰ هزار لیتر فراورده های نفتی ( نفت کوره ) قاچاق که فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی سیستان و بلوچستان با اشاره به دستگیری یک نفر و توقیف ۲ دستگاه کامیون تریلی کشنده در این رابطه تصریح کرد: کارشناسان مربوطه ارزش محموله مکشوفه را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

لاستیک های قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان نیز از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۲۰۲ حلقه لاستیک قاچاق به ارزش تقریبی ۴۰ میلیارد ریال در شهرستان نیمروز خبر داد.

سردار دوستعلی جلیلیان اظهار کرد: ماموران ایست و بازرسی سفیدآبه ، حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: با هماهنگی های لازم قضائی در بازرسی از این خودرو ۲۰۲ حلقه لاستیک خارجی کامیون که قاچاق و فاقد مجوز بوده کشف شد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به دستگیری یک نفر متخلف در این رابطه بیان کرد: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را به ارزش تقریبی ۴۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

وی خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه می‌زند و شهروندان هرگونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • نفت کوره قاچاق در هامون کشف شد
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • خسارت ۲۱ هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۲۱۰۰ میلیاردی سیلاب بلوچستان به بخش کشاورزی
  • سیلاب و باران ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به کشاورزی قصرقند خسارت زد
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • آغاز عملیات مبارزه با افت سن غلات در نهاوند