Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@18:00:22 GMT

واکنش‌ها به طراحی تصویری از سعدی در شیراز

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۰۶۲۷

واکنش‌ها به طراحی تصویری از سعدی در شیراز

ساخت و نصب یک نقش‌برجسته سنگی از شیخ اجل، سعدی شیرازی در این شهر و انتشار تصاویر آن در شبکه‌های مجازی، واکنش‌ها و انتقاد‌های بسیاری را به دنبال داشت.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، نصب المان از شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی، به دلیل شباهت نداشتن به تصاویر موجود از آن شاعر پرآوازه و شکل نامناسب طرح، واکنش‌هایی را از سوی کابران شبکه‌ها و فضای مجازی به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها مجسمه سعدی شیرازی اثر ابوالحسن صدیقی است که یازده اردیبهشت سال ۱۳۳۱ در شیراز نصب و پرده برداری شد و از آن تاریخ تا نیمه دهه هفتاد در دروازه اصفهان و میدانی که سعدی نام داشت باقی ماند.

اما بعد از آنکه میدان سعدی برچیده شد، این مجسمه به نقطه کنونی که در آن زمان سه راه پیرنیا نام داشت و بعد‌ها به چهارراه پیرنیا تغییر نام داد، منتقل شد! نقطه‌ای که به محل آرامگاه سعدی، نزدیکتر است.

بعد از شصت و هفت سال، حال مسئولان شیراز جنت طراز، المانی را طراحی و نصب کرده اند که برعکس مجسمه سعدی که از آثار ماندگار هنری محسوب می‌شود، مایه انتقاد و گلایه فرهنگوران و صاحب نظران و اهالی هنر شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شیراز سعدی نقش برجسته انتقاد واکنش عکس شینزو آبه حیات شبانه ژاپن نزار زاکا دریای عمان مصطفی دنیزلی سازمان همکاری شانگهای اینستکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۰۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه «در ستایش سعدی» به موزه خوشنویسی ایران می‌آید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ اثر با محوریت سعدی، شاعر بلندآوازه ایرانی از هنرمندانی، چون میرعماد، رضا مافی، کیخسرو خروش، عباس اخوین، غلامحسین امیرخانی، اردشیر مجرد تاکستانی، قباد شیوا و... در رشته‌های نگارگری، خوشنویسی، طراحی گرافیک و هنر‌های ایرانی اسلامی به نمایش درمی‌آید.

آیین افتتاح نمایشگاه «در ستایش سعدی» فردا جمعه ۷ اردیبهشت از ساعت ۱۶ در موزه خوشنویسی ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عجیب‌ترین مجسمه؛ بزبز قندی محجبه در شهر کتاب؟! | تصویر
  • نمایشگاه «در ستایش سعدی» به موزه خوشنویسی ایران می‌آید
  • تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی
  • آتش‌نشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند/۱۱۴۰ تماس با مرکز ۱۲۵ در یک روز بارانی
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» برگزار می‌شود
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • نقد شاعران مداح و متملق در اشعار سعدی شیرازی / پندهای سعدی برای به سر عقل آمدن قدرتمداران / نوآوری معتدلانه سعدی و تحول تند و تیز مدرنیته
  • کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه