Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@15:21:43 GMT

سیستمی که چهره‌های جعلی را شناسایی می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۰۶۹۰

سیستمی که چهره‌های جعلی را شناسایی می‌کند

یک تیم تحقیقاتی از شرکت "ادوب" (Adobe) و دانشگاه "برکلی" آمریکا با هم همکاری کردند و یک سیستم "هوش مصنوعی" ساختند که ویرایش‌های انجام شده در یک عکس را تشخیص می‌دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، محققان این پروژه امیدوارند که ابزار ساخت آن‌ها اعتماد از دست رفته میان مردم در رسانه‌های اجتماعی را بازگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سیستم هوش مصنوعی در دوره‌ای ساخته شده که چهره‌های منتشر شده اغلب افراد در رسانه‌های اجتماعی جعلی است و فتوشاپ‌های متعددی روی آن‌ها صورت می‌گیرد.

بنابراین با سیستم ساخته شده توسط تیم تحقیقاتی شرکت " ادوب" (Adobe) و دانشگاه "برکلی" می‌توان دستکاری‌های صورت گرفته در عکس‌ها را شناسایی کرد.

تیم تحقیقاتی پروژه از " شبکه‌های عصبی پیچشی"(CNN) استفاده کردند تا تغییراتی که در عکس‌هایی که با نرم‌افزار فتوشاپ "Face Away Liquify" ایجاد شده است را شناسایی کنند.

این نرم‌افزار در چشم، دهان و دیگر ویژگی‌های چهره افراد تغییرات ایجاد می‌کند.

زمانی‌که این ابزار مورد آزمایش قرار گرفت، مشخص شد که ۹۹ درصد از تغییرات اعمال شده را شناسایی می‌کند.

این در حالی است که این میزان در افراد به ۵۳ درصد می‌رسد و اگر خود ما بخواهیم تغییرات صورت گرفته در عکس را تشخیص دهیم، تا میزان ۵۳ درصد از تغییرات را شناسایی می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه برکلی فتوشاپ هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۰۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و رفع 132 تعدی به حریم راههای گلستان انجام شد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، مارال نوریان با اشاره به رفع 132 مورد از تجاوزات به حریم راهها در سال گذشته، اظهارداشت:براساس مواد قانونی موجود، برای رفع موانع حریم راهها از طریق مراجع قضایی، ثبت شکایت شده و در موارد فوری با دستور مستقیم از دادستان های حوزه؛ قلع و قمع اجرایی می شود.

به گفته وی، گشت های راهداری برای جلوگیری از تعدی به حریم راهها بطور مستمر در سطح راهها فعالند و سامانه 141 نیز در اختیار کاربران جاده ای قرار دارد تا در صورت مشاهده هرگونه

تخلف حریم راهها و مشکلات جاده ای؛ اطلاع رسانی شود و رسیدگی های استانی و کشوری موضوعات مربوطه صورت گیرد.

نوریان تصریح کرد:حریم راه موضوعی است که در قوانین و حتی در آموزه های اسلامی هم به رسمیت شناخته شده و مورد تاکید قرار گرفته که بدون اجازه مالک حریم، هرگونه دخل و تصرف در آن منع قانونی دارد.

نوریان ادامه داد: طی سال گذشته تعداد 2 هزار و 709 استعلام حریم قانونی و نوار حفاظتی راهها صادر شده و به استعلامات وارده از سامانه استعلامات پنجره واحد مدیریت زمین نیز، تا بیش از 99 درصد پاسخگویی شده است.

وی، درصد تخلفات رسیدگی شده از سامانه پایش مدیریت زمین را هم 100 درصد بیان کرد و گفت: همچنین در بررسی و بازنگری 139 طرح هادی و 328 پرونده مغایرت طرح های هادی روستایی و رسیدگی به 488 پرونده کارگروه امور زیربنایی؛ 41 جلسه در کنار ادارات متولی،مشارکت شده است.

مسوول حریم راههای گلستان خاطرنشان کرد: راه از مولفه های توسعه یافتگی یک کشور محسوب می شود و با توجه به افزایش جمعیت و خودروها برای تسهیل بستر حمل و نقل روان جاده ای؛ دولت برنامه ریزی در جهت گسترش شبکه راههای کشور دارد و توسعه و تسریع در اجرای پروژه های راهسازی را در گرو وجود حریم هایی عاری از مانع و ساخت و ساز اعلام کرده است.

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی در بهار
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • شناسایی و رفع 132 تعدی به حریم راههای گلستان انجام شد
  • اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دستگیر شدند
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • انهدام باند سارقان احشام در دلیجان
  • دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور؛ دستگیری ۳ متهم اصلی
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن مسدود شد
  • تسهیل صادرات فرآورده‌های سلامت محور در سال ۱۴۰۲ با سیستمی شدن تاییدیه‌های سازمان غذا و دارو