Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دامغان، نعمت الله نعمتی سرپرست این واحد دانشگاهی در جلسه شورای راهبردی جذب دانشجو با اشاره به ضرورت گریز از رشته‌های صرفا تئوری و الزام به تامین فرصت مهارت‌اندوزی برای ورود موفق دانش‌آموختگان به بازار کار، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی، درختی تنومند در آموزش عالی و البته نهالی بارور در آموزش‌های عمومی و مهارتی است و ظرفیت‌های بالای علمی و تجهیزاتی درکنار تامین فضای آموزشی و پژوهشی با قابلیت آزمایشگاهی و کارگاهی مناسب، می‌تواند همراه خوبی برای آموزش و پرورش باشد کما اینکه طی 37 سال گذشته در زمینه آموزش عالی، پابه‌پای وزارت علوم و بهداشت تلاش مستمر علمی را در مسیر فرهیختگی جامعه بروز داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نعمت‌الله نعمتی افزود: دانشگاه کارآفرین، شعار واحد دامغان نیست بلکه ابتکار کاربردی برای آفرینش یک باور متعالی و ایجاد زمینه تغییر در آموزش‌های عمومی و مهارتی برای حضور در رشته‌های کاربردی و ایجاد فرصت اشتغال‌زایی منتهی به خوشبختی جوانان کشور است و ما به همراه همکاران، تمام همّت خود را صرف عملیاتی گردن این باور می‌کنیم.

نعمتی در جمع اعضای شورای راهبردی جذب دانشجو، وظایف هر یک از افراد در حوزه‌های عملیاتی دانشگاه را گوشزد کرد و با تاکید به ایجاد سرفصل جدید آموزشی با اتکا به مرکز scd گفت: از مهر ماه سال جاری هر دانشجو در هر مقطع و رشته تحصیلی، همزمان با ثبت‌نام دانشگاهی، یکی از رشته‌های مهارتی را انتخاب می‌کند و به شکل رایگان و با تامین هزینه از سوی واحد دانشگاهی، فرصت خواهد داشت تا پایان تحصیل در این واحد، حداقل دو مهارت کاربردی را بیاموزد.

سرپرست واحد دامغان از افتتاح مرکز مشاوره تحصیلی هم خبر داد و گفت: مرکز مشاوره تحصیلی با محوریت آموزش‌های عمومی و مهارتی و دفتر مشاوره و راهنمایی رشته گرایش‌های دانشگاهی با توجه به توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی دامغان با ظرفیت 150 رشته گرایش در تمامی مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری حرفه‌ای داروسازی و دکتری تخصصی راه‌اندازی شد و از آغاز تیر ماه با حضور کارشناسان آموزشی در خدمت شهروندان دامغانی و هم استانی‌ها در استان پهناور سمنان خواهد بود.

در این جلسه هر یک از اعضای شورا، شیوه‌های عملیاتی معرفی توانایی‌های علمی و پژوهشی واحد دامغان را در قالب تبلیغات حضوری و چهره به چهره، حضور در سازمان‌ها و موسسات دولتی و غیر دولتی به منظور ترویج آموزش‌های عملیاتی «پویا مهارتی» و دانشگاهی، تغییر باور مردم به توانمندی‌های فرزندانشان در زمینه‌های مهارتی به منظور انتخاب زمینه علاقه‌مندی جوانان به رشته‌های کاربردی و ... را مطرح کردند.

مرکز مشاوره و هدایت تحصیلی واحد دامغان در محل هنرستان فنی و حرفه‎ای رهپویان دانش به نشانی خیابان فرهنگ جنب اداره آموزش و پرورش، پذیرای جوانان شاداب دامغانی و والدین ایشان خواهد بود تا با راهنمایی از داشته‌های غنی واحد دامغان مطلع شوند و شاهد پویایی و رشد بیشتر آینده‌سازان جمهوری اسلامی باشیم.

انتهای پیام /

167 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۰۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل، محمود مشکی در همایش تخصصی مدیران مدارس متوسطه دوره اول ناحیه یک اردبیل اظهار کرد: تقویت خود آگاهی دانش آموزان در دوره اول متوسطه ضروری است و باید دانش والدین را باید نسبت به زوایای مختلف هدایت تحصیلی افزایش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: تمامی برنامه‌ها در این دوره تحصیلی باید به سمتی حرکت کند که دانش آموزان به خودآگاهی، خودشناسی و محیط شناسی برسند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اینکه اگر خودشناسی در دوره اول متوسطه اتفاق بیافتد، دوره آرامش بعدی اثر بخش خواهد بود، افزود: طراحی مسیر زندگی در دو سال آخر متوسطه اول روی می‌دهد.
مشکی گفت: باید با برنامه ریزی درست علاقه دانش آموزان را پیدا کرده و زمینه بالفعل شدن استعدادهایشان را فراهم کنیم.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اردبیل تغییر نگرش در مدیران مدارس دوره اول و دوم را یادآور شد و بیان کرد: تغییر نگرش در مدیران باید به گونه‌ای اتفاق بیافتد که نگاهشان نسبت به هدایت تحصیلی نزدیک به هم و اقداماتشان مکمل یکدیگر باشد.
مشکی گفت: هدایت تحصیلی یک فرآیند است به طوریکه پایه نهم برای دانش آموزان دوره اول متوسطه از یک سو پایان و از سوی دیگر آغاز یک انتخاب است.

دیگر خبرها

  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • تاکید بر بهره گیری از توان نخبگان دانشگاهی در حل مشکلات استان کرمانشاه
  • آغاز به کار نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان تربیت زرین شهر