Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |  آمار شاخص‎های هوانوردی اردیبهشت 98، از جابه جایی سه میلیون و 742 هزار و 736 مسافر در فرودگاه‎های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران خبر می‎دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، طبق آمار ارائه شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی معاونت برنامه‎ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه‎های تحت مالکیت این شرکت در اردیبهشت 98، با انجام 30 هزار و 635 فروند نشست و برخاست توانسته است این تعداد مسافر را به همراه بیش از 35 میلیون کیلوگرم بار و مرسولات پستی جابه جا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس در اردیبهشت 98، فرودگاه مهرآباد با 10 هزار و 359 فروند بیشترین نشست و برخاست را به خود اختصاص داده و با جابه‎جایی بیش از یک میلیون و 245 هزار مسافر پرترافیک‎ترین فرودگاه بوده است و فرودگاه مشهد با  4415 فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش حدود 661 هزار مسافر، دومین فرودگاه پرترافیک کشور و فرودگاه امام خمینی (ره) با 3313 فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش حدود 515 هزار مسافر در جایگاه سومین فرودگاه کشور قرار دارد.

در این بین فرودگاه امام خمینی (ره) با ارسال و پذیرش حدود 10 میلیون و 600 هزار کیلوگرم بار و مرسولات در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مهرآباد با ارسال و پذیرش حدود 7 میلیون و 890 هزار کیلوگرم و فرودگاه مشهد با ارسال و پذیرش بیش از شش میلیون کیلوگرم بار در رتبه‎های بعدی قرار دارند.

طبق این آمار سهم پروازهای داخلی از کل پروازهای اردیبهشت 98، نشست و برخاست  25 هزار و 854 فروند نشست و برخاست است که طی آن بیش از سه میلیون و 38 هزار مسافر و بیش از 20 میلیون و 720 هزار کیلوگرم بار منتقل شده‎است.

با توجه به اینکه تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد داخلی است، در این بخش نیز این فرودگاه طبق آمار آمده در بالا، در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مشهد با 3669 فروند نشست و برخاست، بیش از 552 هزار نفر اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بیش از چهار میلیون کیلوگرم بار در جایگاه دوم و فرودگاه شیراز با 2268 فروند نشست و برخاست، اعزام و پذیرش بیش از 220 هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از یک میلیون و 570 هزار کیلوگرم بار در جایگاه سوم قرار دارد.

همچنین طبق این آمار سهم پروازهای خارجی اردیبهشت 98، در فرودگاه‎های بین‎المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها نیز، نشست و برخاست 4781 فروند هواپیما است که طی آن بیش از 220 هزار مسافر اعزام و پذیرش و بیش از 14 میلیون کیلوگرم بار ارسال و پذیرش شده‎است.

در این بخش فرودگاه امام خمینی (ره) با نشست و برخاست 3255 فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از 512 هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از 10 میلیون کیلوگرم بار و مرسولات، در رتبه نخست قرار گرفته است و پس از آن فرودگاه مشهد با میزبانی 746 فروند هواپیما، اعزام و پذیرش حدود 109 هزار مسافر و ارسال و پذیرش حدود دو میلیون کیلوگرم بار و فرودگاه شیراز با نشست و برخاست 284 فروند هواپیما، اعزام و پذیرش حدود 34 هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از 950 هزار کیلوگرم بار در رتبه‎های دوم و سوم قرار گرفته‎اند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مسافران هوایی اردیبهشت 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۰۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ مجوز کاغذی از ۲۵ اردیبهشت در دستگاه‌ها قابل پذیرش نخواهد بود

امیر سیاح رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار با بیان اینکه تا ۲۵ اردیبهشت تمامی دستگاه ها طبق قانون بهبود محیط کسب و کار مجوزهای کاغذی خود از طریق درگاه  ملی مجوزها را باید الکترونیکی کنند گفت: تا به امروز بیش از ۴۵۰ هزار مجوز الکترونیکی و شناسه کد یکتا صادر شده است.

وی افزود: در صورتی که دستگاه ها و استان ها مجوزهای خود را به هر دلیلی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها الکترونیکی و تبدیل به شناسه کد یکتا نکنند، هیچ یک از دستگاه های دولتی و فعالان اقتصادی و سیستم های دولتی مجوزهای کاغذی را قبول نخواهند کرد. 

او گفت: طبق نص صریح قانون دو سال بعد از لازم الاجرا شدن قانون تصویب صدور مجوز‌ها یعنی روز ۲۶-۲-۱۴۰۳ دو سالگی لازم الاجرا شدن این قانون دیگر مجوز‌های کاغذی بدون اعتبار هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • پرترددترین فرودگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • هیچ مجوز کاغذی از ۲۵ اردیبهشت در دستگاه‌ها قابل پذیرش نخواهد بود
  • رشد ۳۶ درصدی جابه‌ جایی مسافر جاده‌ ای زنجان در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۳۱ درصدی جابه جایی مسافر با کمک ناوگان مسافربری جاده‌ای کرمان  
  • جزئیات اعزام زائران عمره از فرودگاه زاهدان
  • جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی
  • جابه‌جایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهرکرد
  • جابه‌جایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی
  • اعزام هزار و ۳۹۸ زائر از فرودگاه زنجان به سرزمین وحی
  • هجوم ایرانیان برای سفرهای خارجی