Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-16@10:29:03 GMT

جلسه ارزی رییس کل بانک مرکزی با کارشناسان

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۰۸۳۷

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، بدنبال مباحث مطرح شده در جلسه مدیران بازار متشکل ارزی و صرافی‌ها، بعدازظهر امروز کارشناسان و مدیران ارزی بانک مرکزی و بازار متشکل ارزی در دفتر رئیس کل بانک مرکزی موضوعات مطرح شده را مورد بحث و تصمیم گیری قرار خواهند داد.  

لازم به ذکر است، تاکید رییس کل بانک مرکزی بر هماهنگی کامل بین عوامل مختلف مرتبط با بازار قبل از عملیاتی شدن آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بانک مرکزی رئیس کل بانک مرکزی روابط عمومی ارزی کارشناسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۰۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه یک میلیارد و ۷۸۸ میلیون دلار ارز از ابتدای سال تاکنون در مرکز مبادله ارز و طلا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، اقای اصغر بالسینی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره‌ی عملکرد دو سال گذشته این مرکز گفت: بانک مرکزی در سال ۱۴۰۱ جمعا ۶۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار و در سال ۱۴۰۲، ۶۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار تامین ارز انجام داده که رشد ۶ درصدی را برای سال ۱۴۰۲ به ثبت رسانده است.

مدیر روابط عمومی مرکز مبادله‌ی ارز و طلا در ادامه افزود: به منظور تامین ارز مورد نیاز بخش‌های مختلف کشور در فاصله زمانی یکم تا ۲۵ فروردین  جمعا یک میلیارد و ۷۸۸ میلیون دلار ارز مورد نیاز بخش‌های مختلف کشور تامین کرده است.

بالسینی همچنین گفت مرکز مبادله ارز و طلای ایران از این پس آمار تفکیکی مربوط به تخصیص ارز در این ۴ ردیف را بصورت منظم منتشر خواهد کرد.

گفتنی است ، مرکز مبادله‌ی ارز و طلا یکی از مهمترین دستاورد‌های فرزین در کسوت ریاست ساختمان لاجوردی خیابان میرداماد است. رئیس کل بانک مرکزی که در اوایل دی  ۱۴۰۱ جانشین صالح آبادی شد، در بحبوبه‌ی تلاطمات ارزی  ۱۴۰۱ مرکز مبادله‌ی ارز و طلای ایران را راه اندازی کرد. این مرکز با تصمیم شورای پول و اعتبار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از روز سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ فعالیت رسمی‌اش را آغاز کرد.

همچنین بر اساس ماموریتی که بانک مرکزی برای مرکز مبادله‌ی ارز و طلا در نظر گرفته است در حال حاضر این مرکز در چهار ردیف ارزی به متقاضیان ارز عرضه میکند. مورد اول ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی؛ شامل گروه کالایی مواد غذایی و نیاز‌های دارویی است. مورد دوم ارز نیاز‌های بازرگانی که برای واردات مواد اولیه و ماشین آلات بصورت ارز نیمایی است و این ارز پس از ثبت سفارش توسط وزارت خانه مربوطه برای واردات عمده مورد استفاده قرار می‌گیرد. مورد بعدی ارز خدماتی شامل ۶۳ مورد احصا شده در مجموعه مقررات ارزی از جمله ارز شرکت‌های هواپیمایی و دانشجویان است و مورد آخر هم ارز مورد نیاز برای سایر اقلام وارداتی است.

دیگر خبرها

  • فرمول تعیین نرخ ارز مشخص شد/ توصیه فوری بانک مرکزی به خریداران طلا و ارز
  • بانک مرکزی از نوسانات شدید و مقطعی ارز جلوگیری می کند؛ هشدار درباره دلارهای تقلبی در بازار | توصیه جدی به خریداران دلار
  • مشکل تثبیت ارزی کجاست؟/نظارت در مبدا و تکمیل آرایش ارزی
  • عرضه یک میلیارد و ۷۸۸ میلیون دلار ارز از ابتدای سال تاکنون در مرکز مبادله ارز و طلا
  • نوسانات ارزی به دور از واقعیت‌های اقتصادی/ دلار به عقب باز می‌گردد
  • جلسه اضطراری بورسی ها؛ دامنه نوسان بورس برای سه روز کاهش یافت/ برنامه بانک مرکزی برای جلوگیری از جهش قیمت سکه؛ فردا حراج داریم!
  • کالای اساسی به نرخ ارز آزاد به دست مردم می رسد
  • پذیرش تاثیر بازار غیر رسمی ارز بر افزایش نرخ تورم
  • بازی دلار با جیب مردم به رغم ادعای فرزین / چرا بازار ارز با هر خبری به هم می‌ریزد؟
  • بازی دلار با جیب مردم علی‌رغم ادعای فرزین/ چرا بازار ارز با هر خبری به هم می‌ریزد؟