Web Analytics Made Easy - Statcounter

روحانی با تاکید بر اینکه ایران خواهان ثبات، امنیت، صلح و آرامش در افغانستان است، بر توسعه و تحکیم روابط تهران - کابل تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام «حسن روحانی» صبح شنبه (۲۵ خرداد) در دیدار «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرایی دولت افغانستان که قبل از آغاز پنجمین کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا (سیکا) در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد، خاطرنشان کرد: ظرفیت های فراوانی برای توسعه روابط اقتصادی دو جانبه و منطقه ای نظیر فرصت های ترانزیتی وجود دارد که باید در دستور کار کمیسیون مشترک همکاری های فیمابین قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس جمهوری همچنین با اشاره به اهمیت مبارزه با مواد مخدر و لزوم تلاش جمعی در این زمینه، خاطرنشان کرد: علاوه بر آسیبهای اجتماعی، بخش عمده ای از تامین مالی تروریسم از قاچاق مواد مخدر انجام می شود و این مسئله ضرورت مبارزه همه جانبه و هماهنگ با قاچاق مواد مخدر را بیشتر می‌کند.

 

رئیس جمهوری همچنین با اشاره به تلاش دو کشور برای مبارزه و ریشه کنی تروریسم در منطقه گفت: امنیت کشورهای منطقه از جمله ایران و افغانستان به یکدیگر گره خورده و لذا برقراری ثبات و توسعه منطقه نیز در گرو همکاری کشورهای منطقه است.

 

روحانی با بیان اینکه مشارکت همه گروه ها و اقوام برای توسعه و ثبات افغانستان ضروری است، ترغیب بخش های خصوصی برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی را مورد تاکید قرار داد.

 

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت ها و کمک های جمهوری اسلامی ایران به مردم افغانستان، بر تقویت همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف سیاسی  و اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

 

عبدالله عبدالله، همچنین تلاش ها و اقدامات ایران در زمینه مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر را مورد اشاره قرار داد و همکاری  بیشتر تهران و کابل را در این موارد ضروری خواند.

 

رئیس اجرایی دولت افغانستان با بیان اینکه ایران و افغانستان همیشه و در روزهای سخت کنار هم بوده اند، گفت: ایران همیشه در کنار مردم و دولت افغانستان بوده و از این بابت قدردان کمک ها و حمایت های تهران هستیم.

 

عبدالله عبدالله همچنین بر ضرورت همکاری همه کشورهای منطقه در مبارزه و ریشه کن کردن تروریسم تاکید کرد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس خطبه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه خبرگزاری شبستان نماز جمعه بیرجند وهابیت شبستان بیرجند اردبیل دانشگاه آزاد اسلامی افغانستان ایران حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۰۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد

        به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در دیدارهای جداگانه خود از اعضای هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و افغانستان و سرکنسول افغانستان در مشهد گفت: نشست کمیته مشترک اقتصادی استان خراسان رضوی با ولایت هرات افغانستان در آینده نزدیک به ریاست معاونان اقتصادی استانداری های مزبور با ساختاری متفاوت برگزار خواهد شد.   حسن نوری زاده افزود: این توافق حسب مذاکرات صورت گرفته و درخواست بخش خصوصی ۲ کشور در جریان ملاقات با اعضای هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و افغانستان و سرکنسول افغانستان در مشهد مطرح شد و مورد توافق طرفین قرار گرفت.   سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در این دیدارها بر ضرورت رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه همکاریهای دو کشور ایران و افغانستان بویژه ضرورت توجه به تکمیل و بهسازی زیرساختهای مرزی و گمرکی تاکید شد.   نوری زاده  ادامه داد: در این دیدارها آمادگی این استان برای حضور در عرصه های کشت فرا سرزمینی، انتقال انرژی، برگزاری دوره های آموزشی برای تربیت نیروهای ماهر و همکاریهای متقابل علمی در افغانستان بویژه هرات اعلام شد.   او گفت: در همین راستا مقرر شد در آینده نزدیک کمیته مشترک اقتصادی استان خراسان رضوی با ولایت هرات با ساختار عملیاتی تر و برنامه جامع کاربردی برای شروع اقدامات مهم و اساسی در حوزه های انتقال انرژی و آموزشهای فنی و حرفه ای، رفع موانع مرزی و همکاریهای مشترک برای ایجاد پارک علم و فناوری در هرات برگزار و موضوعات را پیگیری کند.   ضرورت افزایش روابط تجاری بین ایران و ترکمنستان   سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در دیدار با اعضای هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکمنستان نیز مشکلات روابط تجاری بین این دو منطقه را بررسی و بر افزایش روابط تجاری و رفع موانع موجود بین دو کشور تاکید کرد.   در این دیدار آخرین وضعیت روابط تجاری این دو کشور بررسی و بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای افزایش مراودات فی مابین تاکید شد، همچنین مقرر گردید همکاری اتاق مشترک ایران و ترکمنستان با حوزه اقتصادی استانداری خراسان رضوی تقویت شود و برنامه‌ریزی ها به صورت مشترک انجام گیرد.

دیگر خبرها

  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • صلح و ثبات در منطقه با تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد
  • حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد / تاکید ژنرال عاصم منیر بر جلوگیری از به خطر انداختن روابط دو کشور
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان می‌تواند صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و می‌توان صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد/ عاصم منیر: مرزهای دو کشور صلح و دوستی است
  • لزوم حفظ ثبات و امنیت پایدار به‌عنوان لازمه تحقق اهداف اقتصادی