Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان و تهیه کننده سینما با اشاره به ابعاد و اهمیت برگزاری جشنواره فیلم‌های ورزشی، گفت: جشنواره فیلم‌های ورزشی سبب توجه و حساس شدن هنرمندان به این موضوع می‌شود.به گزارش ستاد خبری

دوازدهمین جشنواره بین‎المللی فیلم‎های ورزشی ایران، نوید محمودی کارگردان و تهیه کننده سینما درباره اینکه چرا فیلمسازان ایرانی کمتر به سراغ ساخت فیلم‎های ورزشی یا مرتبط با ورزش می‎روند، گفت: من فکر می کنم فیلم‎های ورزشی دغدغه سینماگران ایرانی نیست، حتی برای خود من چیزی که از فیلم ورزشی در ذهن دارم، فیلم «یاس های وحشی» به کارگردانی محسن محسنی نسب است که اتفاقاً جزء فیلم هایی بود که فروش خوبی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فیلم‎های ورزشی جزء علاقمندی‎های من نیست اما به عنوان مثال، میلاد صدرعاملی فرزند آقای صدرعاملی علاقمند به فیلم ورزشی بوده که در نخستین تجربه سینمایی‌اش «سونامی» به سراغ ساخت فیلم ورزشی رفته است. بنابراین وقتی فیلمسازی قصد انجام کاری را دارد، طبیعتاً آن کار و سوژه جزء علاقمندی‌هایش است.

کارگردان فیلم‎های سینمایی «رفتن» و «شکستن همزمان بیست استخوان» در پاسخ به اینکه آیا جشنواره فیلم‎های ورزشی می تواند در تشویق فیلمسازان برای ساخت آثار داستانی و مستند با این رویکرد موثر باشد، گفت: بله حتما، به نظر من هر جشنواره ای با خصوصیت ویژه برگزاری‌اش، به نفع است و به ضرر نیست؛ همین که جشنواره ای با عنوان فیلم های ورزشی برگزار و توجه همگان به سمت آن جلب شود، تاثیر خواهد داشت.
وی در پایان تاکید کرد: وقتی به جشنواره فیلم‎های ورزشی، زمانی اختصاص داده می شود، علاوه بر اینکه افراد نسبت به آن حساس می شوند، هنرمندان نیز نسبت به این جشنواره حساس خواهند شد و این اتفاقی مطلوب است.

جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران، نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی (FICTS) است. مقر FICTS در میلان ایتالیا است که بیش از ۱۱۶ کشور عضو این فدراسیون هستند. این جشنواره به عنوان یکی از ۱۶ پایگاه جهانی و میزبان ۲۸ کشور آسیایی و منطقه برای ورود به جشنواره جهانی میلان مورد توجه فیلمسازان و سینماگران این کشورها است و با توجه به جایگاه بین المللی این جشنواره و استقبال از آن، آثاری از کشورهای اروپایی و دیگر کشورها نیز مهمان این رویداد هستند.

دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران به دبیری سیدمجتبی علوی و ریاست احسان شیعه با همکاری شبکه ورزش سیما، سازمان صداوسیما، وزارت ورزش و جوانان، سازمان منطقه آزاد قشم، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و سازمان سینمایی، تابستان امسال به همت مؤسسه فرهنگی خانه هنر خیام در بخش خصوصی برگزار می‌شود.

برای مطالعه متن کامل فراخوان این جشنواره و اطلاعات بیشتر می‌توان به سایت رسمی جشنواره به نشانی www.sportfilmfest.ir مراجعه کرد. مهلت ارسال آثار تا 30 خرداد تعیین شده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جشنواره فیلم های ورزشی سینمای ایران نوید محمودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۰۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حسین سیدی مدیر شعر و ادبیات بنیاد امام رضا (ع) گفت: با برگزاری جشنواره‌های رضوی درصدد هستیم در راستای ترویج سیره رضوی گام کوچکی برداریم.

وی با بیان اینکه در قالب شعر، چهار جشنواره شعر عربی، جشنواره شعر ترکی، جشنواره شعر فارسی و جشنواره شعر کودک و نوجوان برگزار را در همواره در برنامه داریم، گفت: درصدد ارتقای سطح این جشنواره‌ها از نظر کمی و کیفی هستیم.

مدیر شعر و ادبیات بنیاد امام رضا (ع) به استقبال شاعران از این بخش جشنواره اشاره کرد و گفت: رغبت حضور شاعران نامی و حتی نوپا برای تولید اثر در حوزه رضوی چشمگیر است.

به گفته سیدی، طی دو سال گذشته، تعداد آثار رسیده به این جشنواره از ۴۰۰ اثر به هزار و ۱۰ اثر در سال گذشته رسیده و امسال نیز بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است.

وی بر اهمیت توجه به امر کیفیت بخشی به محتوای آثار رضوی نیز صحه گذاشت و به اهمیت در تراز ملی بودن اشعار در این زمینه اشاره کرد.

سیدی با بیان اینکه نباید درگیر کمیت و تعداد صرف آثار شد، گفت: در راستای توجه نکردن به موضوع کمیت آثار، برای جشنواره شعر فارسی شعار ملی تعریف کردیم تا همگی شعرها در تراز ملی و استانی باشند.

مدیر شعر و ادبیات بنیاد امام رضا (ع) با بیان اینکه امسال شعر رضوی در ابعاد بین‌المللی برگزار می‌شود، گفت: در این راستا محافل شعرخوانی در شهر کوفه عراق، در شهر استانبول ترکیه و همچنین در افغانستان برگزار می‌شود. همچنین علاوه بر محافل شعری خارج از کشور در خلال جشنواره شعر رضوی شاهد برگزاری جشنواره شعر کودک رضوی نیز هم در داخل کشور هستیم.

وی همچنین از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و شب شعر در قم، شیراز و خراسان رضوی خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این برنامه‌ها توجه به عمق و معرفت شناسی امام رضا (ع) در اشعار است.

کد خبر 6063332 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • صدور مجوز حضور بانوان برای تماشای فوتبال در ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • توجه به صنایع‌دستی و گردشگری، نیاز امروز جامعه است
  • دومین جلسه هماهنگی جشنواره ورزشی ، تفریحی و فرهنگی دریاچه ارومیه
  • برگزاری جشنواره المان های نوری در مشهد+ تصاویر
  • درخشش هنرمندان سیرجانی در سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • مفاهیم عالی انسانی در قالب هنر تاثیرگذار است
  • ارسال بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی
  • دریاچه ارومیه میزبان نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی