Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به عدم توجه دولت به مصوبه تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی، گفت: متأسفانه رئیس جمهور محافظه کاری می‌کند و بنا ندارد که در این رابطه تصمیم درستی را اتخاذ کند.

وی ادامه داد: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکنون جلساتی را در این زمینه با حضور وزرایی چون اقتصاد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس بانک مرکزی برگزار کرده است که آنان در اظهارات خود تاکید کرده‌اند که مشکلی در تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: برای ما کاشف به عمل آمده است که رئیس جمهور در توزیع کالاهای اساسی دیدگاه خاصی دارد مبنی بر اینکه مانند سال گذشته عمل شود در حالی که آن رویه رانت‌های بسیار زیادی به دنبال داشت و افراد خاصی از این طریق به ثروت‌های کلان رسیدند و در خوشبینانه‌ترین حالت فقط یک دهم از ۱۴ میلیارد دلار به عموم مردم برای تأمین کالاهای اساسی رسید.

حاجی دلیگانی با تاکید بر اینکه نحوه تخصیص این منبع بودجه برای تأمین کالاهای اساسی باید حتماً اصلاح شود، متذکر شد: در زمان بررسی لایحه بودجه ۹۸ بسیاری از نمایندگان به درستی تاکید کردند که روش تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی باید اصلاح شود که بهترین روش در این زمینه پرداخت نقدی است.

وی افزود: طبق برآوردهای صورت گرفته، سهم هر خانوار از این منبع حدود ۲۵۰ هزار تومان است که بهتر است مانند یارانه به حساب سرپرست‌های خانوار واریز شود که در این صورت دیگر شاهد رانت و سو استفاده در این زمینه نخواهیم بود.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: اخیراً با رئیس مجلس شورای اسلامی در این باره صحبت کرده‌ایم و طبق گفته وی قرار بر این است که در جلسه بعدی سران قوا این موضوع مجدداً در دستور کار قرار گیرد تا درباره نحوه تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی به صورت شفاف و روشن تصمیم‌گیری شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: علی لاریجانی نماینده یارانه کالای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۰۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع کود یارانه دار در استان

صادق نادری  گفت: کود‌های یارانه دار برای محصولاتی که در قالب الگوی کشت ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی هستند تخصیص یافته و توزیع می‌شود.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲، ۸۱ هزار تن کود ازته در استان توزیع شد که ۱۰۰ درصد میزان تخصیص یافته بود و امسال نیز از بابت کود هیچ مشکلی در استان وجود ندارد و انواع کود برای تمامی شهرستان‌های استان به منظور کشت محصولات در حل توزیع است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • آمار تأمین ارز واردات تا ۲۸ فروردین+جدول
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات
  • کاهش مالیات حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد
  • تخصیص ۱۱ میلیارد دلار ارز با نرخ نیما برای واردات کالاهای اساسی
  • توزیع کود یارانه دار در آذربایجان شرقی
  • توزیع کود یارانه دار در استان
  • تامین ارز صنایع ،دارو و کالاهای اساسی از مرز ۱.۹ میلیارد دلار گذشت
  • اختصاص ۴۲۶ میلیون دلار ارز به کالاهای اساسی و دارو