Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس نیوز گفت: اگر شی جینپینگ،‌ رئیس جمهوری چین در نشست گروه ۲۰ شرکت کند بسیار خوب است اما اگر او در این نشست شرکت نکند اهمیتی ندارد چرا که ما از طریق فروش به چین میلیاردها دلار از این کشور می‌گیریم.

این در حالی است که اخیراً ترامپ تهدید کرده بود که اگر شی جینپینگ در نشست گروه ۲۰ شرکت نکند تعرفه‌هایی بر واردات کالاهایی به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار از چین اعمال خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز مشخص نیست که آیا رئیس جمهوری چین در این نشست شرکت می‌کند یا خیر.

دولت ترامپ امیدوار است که نشست گروه ۲۰ بتواند پلتفورمی برای نشان دادن پیشرفت در مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین باشد؛ دورنمایی که با توجه به تنش‌های اخیر میان این دو کشور بعید به نظر می‌رسد.

ترامپ ماه گذشته پس از متوقف شدن مذاکرات تجاری میان واشنگتن و پکن تعرفه‌ها بر واردات کالاهایی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار از چین را افزایش داد. وی تاکید دارد که چین بهای این تعرفه‌ها را پرداخت می‌کند؛ یک مالیات بر واردات کالا که عمدتاً برعهده تجار و مشتریان آمریکایی است.

ترامپ در این مصاحبه گفت: مردم ما بهای این تعرفه‌ها را نمی‌پردازند. نهایتاً شرکت‌ها برای اجتناب از این تعرفه‌ها از چین خارج می‌شوند.

جامعه تجاری آمریکا سیر نزولی اخیر در اعتماد اقتصادی را به جنگ‌های اقتصادی کنونی نسبت داده است.

هفته گذشته ترامپ پس از آنکه با مکزیک در خصوص اجرای برنامه مهاجرت توافق کرد از تهدید خود برای اعمال تعرفه‌های پنج درصدی بر واردات کالا از مکزیک دست کشید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترامپ جنگ تجاری چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۰۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه

نمایندگان کشورهای عضو گروه بریکس، در نشست دو روزه خود سیاست‌های کلی بریکس در نظام بین‌المللی کنونی را مورد بحث و بررسی قرار دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان ملی کشورهای عضو بریکس موسوم به "شرپاها/ سوشرپاهای" بریکس طی روزهای 3 و 4 اردیبهشت در مسکو گرد هم آمدند تا آخرین وضعیت همکاری‌ها در گروه بریکس را بررسی کنند. 

نمایندگان 10 کشور عضو بریکس در مسکو بر همبستگی بیشتر گروه بریکس و توسعه همکاری‌ها با کشورهای غیر عضو تاکید کردند.

در این نشست فرمول‌های مختلف همکاری با کشورهای غیر عضو مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

هیاتی به ریاست "مجید صمد زاده صابر" از سوی ایران در این نشست حضور یافت و مواضع کشورمان را برای سایر اعضا تشریح کرد.

این نشست دومین نشست نمایندگان ملی بریکس در سال جاری میلادی محسوب می‌شود. اعضا توافق کردند که رایزنی‌های خود را بصورت منظم ادامه دهند.

گروه بریکس شامل کشورهای ایران، برزیل، روسیه، چین، هند، آفریقای جنوبی، مصر، اتیوپی، عربستان سعودی و امارات متحده عربی است.

تاکید ایران بر حضور جدی در رویدادهای بریکستشریح برنامه کاری احمدیان در روسیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • واردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها مجاز است
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروی وارداتی دست دوم/ دولت مخالف است؟
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت