Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@14:34:45 GMT

برخورد سریع و قاطع قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۱۰۸۸

برخورد سریع و قاطع قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: اراده جدی قوه قضائیه و دادگستری استان کرمان بر برخورد قاطع، سریع و دقیق با مفاسد اقتصادی است .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان شامگاه گذشته به همراه رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان کرمان در دیدار با امام جمعه شهرستان سیرجان اظهار داشت: بدون تردید شفافیت لیست کارگزاران نظام با تصویب و ابلاغ آئین نامه قانون رسیدگی به دارایی های مسئولان باعث افزایش اعتماد عمومی جامعه نسبت به مسئولان نظام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برخی از اصول قانون اساسی سال‌ها بود که راکد مانده و به نتیجه نرسیده بود. یکی از آن‌ها آیین نامه اجرایی قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران بود که در نهایت به تصویب حضرت آیت الله رئیسی، ریاست قوه قضاییه رسید.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: طبق اصل‏ 156 قانون اساسی، قوه‏ قضائیه‏ قوه‏ ای‏ است‏ مستقل‏ که‏ پشتیبان‏ حقوق‏ فردی‏ و اجتماعی‏ و مسئول‏ تحقق‏ بخشیدن‏ به‏ عدالت‏ و عهده‏ دار رسیدگی‏ و صدور حکم‏ در مورد تظلمات‏، تعدیات‏، شکایات‏، حل‏ و فصل‏دعاوی‏ و رفع خصومات‏ است.

موحد موضوع  قضازدایی را یک بحث جدی در قوه قضائیه اعلام کرد و عنوان کرد: با توجه به حجم بالای ورودی پرونده ها به سیستم قضائی کشور، گسترش سیاست قضازدایی، استفاده از کمیسیون ‌های شبه‌ قضایی در رسیدگی‌ ها،  بیش از گذشته احساس می شود

وی با اشاره به اینکه قوه قضائیه بایستی تلاش کند مردم کمتر درگیر مسائل قضائی و قوه قضائیه شوند، ادامه داد: به عنوان نمونه چه ضرورتی دارد که قوه قضائیه به موضوع رانندگی با وسیله نقلیه  بدون داشتن گواهینامه رسیدگی کند آیا نمی توان چنین موارد غیر مهمی  را به سایر بخش ها واگذار کرد؟

این مقام ارشد قضائی استان کرمان تصریح کرد: ما معتقدیم بسیاری از مسائل از این دست باید خارج از نظام قضائی به آنها رسیدگی شود و وقت قضات صرف مباحث قضائی  مهمی شود .

موحد بیان داشت: مدیریت دادگستری  استان همواره تلاش دارد در کنار استفاده از تجربیات ارزشمند قضات باسابقه،میدان را برای قضات جوان برای کسب تجربه وموفقیت باز بگذارد زیرا معتقدیم این جوانان هستند که آینده این نظام را می سازند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اذعان کرد: خوشبختانه برنامه های تحولی در قوه قضائیه آغاز شده است و ریاست محترم قوه قضائیه در سه بخش ساختار های قوه قضائیه،منابع انسانی و همچنین قوانین که ابزار کار دستگاه قضاء می باشد ورود کرده اند و استان کرمان پیشنهادات تحولی خود را به قوه قضائیه اعلام نموده است.

وی به موضوع چابک سازی ساختارهای نظام قضائی کشور اشاره کرد و خاطرنشان کرد: قانون،  ابزار مهم کار در قوه قضائیه است و برخی قوانین نیاز به اصلاح و تغییر دارند زیرا معتقدیم برخی قوانین ناکارآمد پاسخگوی نیاز فعلی جامعه نمی باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۱۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسنی اژه‌ای: نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در آئین تکریم و معارفه معاون اول قوه قضائیه اظهار کرد: آقای دکتر مصدق در طول بیش از ۳۰ سال خدمت در بخش‌های مختلف قوه قضائیه وسع خود را برای پیشرفت امور محوله گذاشتند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و مدیریتی حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اول جدید دستگاه قضا بیان داشت: حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی شخصیتی است که تمام مراحل و مراتب قضائی را طی کرده و اهل تدبیر، نوآوری، تلاش، هماهنگی و مشورت است.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: همه ما مسئولان قضائی باید توجه کنیم که عهده‌دار مسؤولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستیم؛ لذا باید خیلی مراقبت کنیم و در انجام تکالیف، تلاش مضاعف داشته باشیم؛ گاهی ناچاریم از یک امر مباح نیز اجتناب کنیم.

وی بیان داشت: توقعات به حقی از ما مسؤولان قضائی وجود دارد؛ لذا باید با صبر و حوصله و بردباری در برابر موانع و مشکلات بایستیم و امور محوله را به نحو احسن به پیش ببریم.

وی اظهار داشت: ما در سمت‌ها و مسوولیت‌های قضائی باید بیش از دیگران به حُسن‌خلق توجه داشته باشیم و تمامی همکاران قضائی باید همواره تکریم ارباب رجوع و مراجعان را در زمره اولویت‌های خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: امروز بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم؛ در این راستا نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن افکار و نظریات و سلیقه‌های مختلف هراسید؛ این هنر ماست که با شنیدن اقوال مختلف، اَحسن آنها را انتخاب کنیم و با متخصصین و اهالی فن و انسان‌های خبره در موضوعات مختلف مشورت کنیم.

رئیس قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرد: تاکید من به مسئولان قضائی آن است که در نحوه تعامل با بخش‌های مختلف قوه قضائیه بر اساس تبیین و اقناع عمل کنند؛ چرا که پیشبرد برخی از امور و رفع برخی از مسائل صرفاً با رویکرد دستوری امکان‌پذیر نیست و باید پیوست‌های تبیینی و توجیهی نیز همراه دستور صادره باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • رئیس کل دادگستری استان یزد منصوب شد
  • محسنی اژه‌ای: نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید
  • نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید
  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان/متصدی برکنار شد
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • انتصاب رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان