Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس در استان کرمانشاه گفت: ۱۰ هزار و ۵۰۰ زائر اولی از میان اقشار محروم و مستضعف کرمانشاه برای زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) به مشهد مقدس اعزام شدند. ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

سید محمدجعفر امامیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: 10 هزار و 500 زائر اولی از میان اقشار محروم و مستضعف کرمانشاه برای زیارت بارگاه ملکوتی امام رئوف به مشهد مقدس اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه مفهوم زائر اولی به آن‌دسته از اقشار محروم جامعه اطلاق می‌شود که به دلیل عدم بضاعت مالی هنوز توفیق زیارت امام رضا(ع) نصیبشان نشده است، گفت: با همت نمایندگی آستان قدس رضوی در کرمانشاه و با کمک خیران، این افراد در سطح استان شناسایی و به سفر معنوی مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

بیش از 2000 زائر اولی کاشانی به حرم رضوی مشرف شدندبیش از 500 زائر اولی استان فارس در ایام نورز به مشهد مقدس اعزام می‌شوند‌بیش از 12500 زائر اولی و افراد نیازمند از استان مرکزی به مشهدمقدس اعزام شدند

امامیان با اشاره به اینکه این زائران در قالب طرح «مهر درخشان» به مشهد مقدس اعزام می‌شوند عنوان کرد: نخستین کاروان زیارت اولی در سال 98 از امروز در قالب چهار کاروان با حضور 180 نفر از اقشار محروم استان برای زیارت بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا(ع) اعزام شدند.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این افراد توسط خادمیاران شناسایی و پس از ثبت‌نام در قالب طرح مهر درخشان به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/ش

R41380/P/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۱۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استطاعت بیش از ۸۲ هزار زائر برای حج آینده تایید شد

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت تشکیل شد آقای سید عباس حسینی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حج و زیارت برای کاهش عوامل و افزایش سرانه زائر افزود: تاکنون بیش از ۸۲۷۰۰ زائر حج ۱۴۰۳ ثبت نام کردند و انتظار می‌رود ظرفیت باقیمانده تا پایان این هفته تکمیل شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای صدور روادید زائران آغاز شده است، ابراز امیدواری کرد که روند اخذ ویزای زائران دربازه زمانی مورد نظرتکمیل شود.

در این نشست، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از همه دست اندرکاران سفر‌های عمره و حج برای فراهم کردن مقدمات لازم جهت اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی تقدیر و تصریح کرد که خادمان موظفند به خواسته‌های زائران توجه نموده و برای مواردی که امکان اجرا دارد راهکار مناسب ارائه دهند.

در ادامه این جلسه آقایان سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از روند معاینات زائران حج پیش رو و حمید رضا محمدی معاون عتبات سازمان حج در مورد برنامه‌های این حوزه برای اعزام‌های امسال و نحوه بررسی و رسیدگی به مشکلات شرکت‌های ارائه دهنده خدمات به زائران عتبات عالیات در دو سال گذشته گزارش دادند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت اظهار داشت: استطاعت ۸۲۱۶۴ زائر تاکنون تایید شده و ۱۵۰۰ نفر هم به کمیسیون‌های پزشکی ارجاع و تنها ۱۴۳ نفر رد شدند. 

این نشست با گزارش مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی از سامانه جامع مسکن و آثار استفاده از آن درچیدمان پرواز‌ها و اسکان در هتل‌ها ادامه یافت و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از معاون عتبات سازمان حج خواست در خصوص فعالیت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات درسال ۱۴۰۱ بررسی لازم انجام شود و راهکارمناسب برای برخی مشکلات مرتبط با این شرکت‌ها برای تصمیم گیری به جلسه شورای برنامه ریزی ارائه گردد. 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • تأثیر زیارت قبور ائمه اطهار(ع) در بخشش گناهان
  • اعزام سه هزار لرستانی به منطقه عملیاتی بازی‌دراز
  • اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 
  • اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت
  • بیش از ۸۳ هزار زائر به حج ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند
  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است
  • اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان
  • استطاعت بیش از ۸۲ هزار زائر برای حج آینده تایید شد
  • اعزام بیش ۸۳ هزار زائر در حج تمتع سال ۱۴۰۳