Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، به نظر می‌رسد که حواشی انتخابات کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پایان ندارد. در دور اول انتخابات، میلاد مفاخری ۱۴۸ رأی و محمدرضا محمدی و محمدعلی کامفیروزی هریک ۱۴۰ رأی را به خود اختصاص دادند. ماجرا از آن جایی شروع شد که حامیان ائتلاف احیای عدالت، نجات آزادی، مدعی شدند که 2 برگه رأی با خط یکسان در میان آرا وجود داشته است و هر دو آن‌ها به نام محمدعلی کامفیروزی نوشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها با استناد به ماده 26 شیوه‌نامه برگزاری انتخابات نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی در کمیته های ناظر بر نشریات دانشگاه ها و شورای مرکزی ناظر برنشریات دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مدعی هستند که باید هر 2 رأی محمد علی کامفیروزی باطل اعلام شود و در نتیجه، انتخابات در همان دور اول پایان یابد.

ماده 26 شیوه نامه مذکور بیان می کند: آرای ناخوانا و آرای حاوی کلمات یا اسامی دیگری غیر از نام کاندیداها و آرای فاقد متن، آرای باطله محسوب شده اما جزو آرای مأخوذه محسوب می‌شود.

آرای باطله شامل آرای فاقد مهر، آرای مندرج در برگ‌های غیر از تعرفه رأی‌های انتخاباتی یا آرائی که در صندوق انتخابات فاقد لاک و مهر ریخته شده باشد، آرای زائد بر تعداد تعرفه استفاده شده یا آرای داده شده با مدرک شناسایی غیر و یا مدرک شناسایی یا معرفی نامه جعلی، آرا با شماره تعرفه یکسان یا آرائی که توسط یک نفر داده شده باشد، است و جزو آرای موأخوذه محسوب نشده و در محاسبه حد نصاب انتخابات نیز لحاظ نمی‌شود.

در تازه‌ترین واکنش‌ها به تخلفات صورت گرفته در این انتخابات، تعدادی از فعالان دانشجویی در شبکه اجتماعی توییتر با استفاده از هشتگ‌های قانوندان قانون شکن و نفری دو رأی، نظرات خود را به اشتراک گذاشتند.

محمد رضا محمدی، عضو کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در توئیتی نوشت: «قانوندانان قانون شکن، کسانی‌اند که به شیوه‌نامه ای که خودشان نوشته‌اند هم پایبند نیستند. روزی برای ابطال صندوق رأی دانشگاه ها، روزی برای تعویق انتخابات، روزی برای سرکوب پیام نور و فرهنگیان، روزی برای تأیید صلاحیت نوچه هایش و روزی برای تقلب در انتخابات کشوری»

کاربری به نام ابوالفضل لطفی، با اشاره به حواشی برگزاری انتخابات کمیته ناظر بر نشریات وزات علوم، تحقیقات و فناوری نوشت: «شب انتخابات نشریات داشتم با خانم ‎مهرابی،عضو اصلی کمیته ناظر بر نشریات، صحبت می‌کردم و خودشان گفتند که ما برا همه آزادی قائلیم و نمی‌خواهیم هیچ جا با زور و بی‌قانونی جلو برویم. دقیقا فردای آن روز در انتخابات همه چیز به من ثابت شد. فهمیدم که چطور جلو می‌روید.»

کاربر دیگری به نام مهدیه دهقان با انتشار تصویر ماده 26 شیوه نامه برگزاری انتخابات کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم، به کنایه نوشت: «‏کاش موقع نوشتن شیوه‌نامه بیشتر حواستان را جمع می‌کردید تا حداقل یک ماده‌ای برای قانونی جلوه دادن تقلبتان وضع می کردید!»

ابوالفضل مظاهری، دبیر اسبق اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل نوشت: «تخلف صورت گرفته در انتخابات 2حالت بیشتر ندارد، یا بی‌دقتی مسئولان امر بوده که بی‌عرضگی وزارتخانه را می‌رساند و بی‌تقوایی حامیان طلوع آزادی! یا با برنامه‌ریزی بوده که بی‌تقوایی وزارتخانه را می‌رساند و بی‌عرضگی حامیان، که با ‎نفری دو رأی هم نتوانستند انتخابات را جمع کنند!»

یکی دیگر از کاربران توئیتر به نام محمد خلیلی ساتلو خاطر‌نشان کرد: «به نظرم برای مسؤلان وزارت علوم یک کلاس قانون و رعایت آن نیاز هست تا حداقل قانون هایی که هست را به طور صحیح اجرا کنند.»

کاربر دیگری به نام معصومه شهبازی نوشت: «آقای کامفیروزی! کاش موقع تدوین آیین نامه می‌نوشتید: در صورتی که داشتیم می‌باختیم، بچه‌های طیف ما حق دارند دو رای را در صندوق بیاندازند.»

کاربری به نام محمد رضا علینقی نوشت: کامفیروزی در دیدار دانشجویی سال ۹۵ با رهبری گفت: «وظیفه خود می‌دانم که نگرانی خود را از نقض برخی از حقوق مندرج در قانون اساسی بیان کنم: ...حق انتخاب کردن و انتخاب شدن آزادانه.»

آقای کامفیروزی! دانشجویان شما را انتخاب نکردند، پس کنار بروید.

کاربر دیگری به حواشی متعدد برگزاری انتخابات کمیته ناظر بر نشریات اشاره و بیان کرد: «۲۴ انتخابات را ابطال کردید؛ نشد! حق رأی دانشگاه تهران را ۴۰ تا کردید؛ نشد! به طرف مقابل، مثل سال های قبل کلی اتهام زدید؛ نشد! تقلب کردید؛ نشد! کتاب قانون را هم دارید نقض می‌کنید؛ ولی بدانید باز هم نخواهد شد.»

همچنین اسماعیل کوهی مقدم، دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت نوشت: «خدا می‌داند که این کرسی برای ما موضوعیت ندارد و ما چیز‌های دیگری را پیروزی می‌دانیم؛ اما به خاطر چشاندن طعم قانون به همه و حفاظت از رأی دانشجو‌ها، همه جوره پای این داستان هستیم. توئیت‌های امشب تازه شروع کار است.»

انتهای پیام/

286 / 31 توئیتر کمیته ناظر بر نشریات انتخابات وزارت علوم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: توئیتر کمیته ناظر بر نشریات انتخابات وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۱۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ اردیبهشت؛ برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره تیتر دانشجویی

سیزدهمین دوره جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر» با حضور فعالان این حوزه از ۱۵ تا ۱۸ اردیبهشت در مشهد مقدس به میزبانی دانشگاه فردوسی برگزار می شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، مهدی بادپا مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: سیزدهمین دوره جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر» با همکاری وزارت علوم و بهداشت با حضور فعالان این حوزه از 15 تا 18 اردیبهشت در مشهد مقدس به میزبانی دانشگاه فردوسی برگزار می شود.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه نشریات دانشجویی، نشست کارشناسان نشریات دانشگاه‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان و کارشناسان از جمله برنامه‌های محوری این جشنواره بوده و در پایان از آثار برتر شرکت کننده در جشنواره تقدیر می‌شود.

نشست مرحله نهایی داوری این جشنواره با حضور علی نادری، سعید صدرائیان، امید مهدی نژاد، اکبر نصرالهی، علی رجبی، مرتضی خلفی زاده، حامد تیموری، رضا رخسایی، حامد یاقوتی، مهدی عرفاتی، سید شهاب واجدی و متین منتظمی برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات ترکیبی «وعده صادق» ایران نه تنها معادلات خاورمیانه بلکه معادلات نظامی جهان را تغییر داد
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
  • معرفی نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی دانشگاه تهران
  • آرای کمیته انضباطی برای تخلفات بازی استقلال و آلومینیوم
  • نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاه تهران معرفی شدند
  • ۱۵ اردیبهشت؛ برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره تیتر دانشجویی
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می شود
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود
  • اطلاعیه سازمان لیگ بسکتبال جهت تشکیل کمیته انضباطی